Osallistuuko puolisosi joululahjojen hankintaan vai jääkö sinun harteille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tonttuilija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tonttuilija"

Vieras
Osallistuuko puolisosi lasten, kummilasten, isovanhempien yms. joululahjojen hankintaan? Meillä joululahjojen osto on kokonaan minun tehtäväni. Täksi jouluksi olen ostanut lahjat omille lapsille, viidelle kummilapselle ( kaksi miehen sukulaislapsia) ja molempien vanhemmille, sekä tietysti miehelleni. Mies voi ostaa jotain vanhemmilleen, jos sanon, että käy ostamassa jotain tiettyä, mutta ei muuten. Lapsille ei myöskään osta lahjoja, jos en erikseen sano jotain, että käytkö ostamassa. Minulle on kyllä ostanut aina lahjan/lahjoja.

Aloin tässä miettiä, että kuinka usein perheessä molemmat osallistuvat tasavertaisesti lahjojen hankkimiseen? Ja onko jossain perheessä myös niin, että mies olisikin innokkaampi lahjojen ostelija?

Me teimme yhdessä listan lasten toiveiden pohjalta ja minä kävin ne kaupasta hakemassa, mies oli kotona lasten kanssa. Minä yleensä keksin vielä jotain pientä lisäksi lapsille, esim nyt ajattelin meidän esiteinille hankkia vielä sellaisen korutelineen (puu). Isovanhemmat mietitään myös yhdessä ja se hakee, kumpi sinä päivänä on menossa kaupoille. Kummilapset samoin.

Meillä yhteisestä sopimuksesta minä ostan kaikki lahjat , mies kyllä ostaa minulle lahjan / lahjoja , jos on hyvät vinkit / tiedot että mitä hankkii.

Lapsiemme , kummilasten ja isovanhempien lahjat jää minun hankittavaksi.

Jos annan hänelle selvän ostoslistan niin käy toki mieskin lahjat ostamassa. Mutta ei siis mieti ja pähkäile että mitä kenellekin ?

Olen tänä vuonna hankkinut lahjat jo hyvissä ajoin. Aiemmin mies alkoi haahuilemaan aatonaattona että pitäs ostaa lahjat ja siinä vaiheessa meni hermot. Olen siis ottanut vastuun itselleni ja saa ostaa äidilleen sen suklaarasian jos kerkeää kauppaan ennen sulkemisaikaa...

Meillä onkin varmaan outo tilanne kun tilailen exän puolesta lapsille lahjoja/ilmoitan että nyt on siellä ja siellä sellainen tarjous. Mulla on aikaa etsiä netistä ja tiedän mitä haluavat (hassua kyllä vaikka olen etä)
Ei exällä kai sinällään ole mitään lahjojen hankkimista vastaan, mutta sitten se ostaa jonkun mielestäni turhan pleikan, tavaroita joita on jo, jne. Ehkä sillä vähän menee ylikin niiden lasten lahjojen kanssa, vaikkei oikein rahat riittäisikään.
Muita lahjottavia ei sitten ole, äidilleen se ostaa itse tai sisaruksensa hoitavat asian.

Meillä menee niin että minä olen sopinut omien sukulaisten kanssa että aikuisten kesken ei vaihdella lahjoja. Olen ostanut tänä vuonna lahjat miehelleni ja lapsilleni. Mies ostaa omille vanhemmilleen ja kummilapselleen jotain, sitten kun ehtii. Yleensä lähtee jouluaattona lahjaostoksille, kun ei aikaisemmin koskaan "kerkeä". Ei esim. Minunkaan lahjaa koskaan etukäteen suunnittele, ostaa vaan jotain mikä kaupassa tulee vastaan.

Yhteistyössä