Osittainen hoitovapaa ja uusi äitiysloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EllaDonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

EllaDonna

Aktiivinen jäsen
28.06.2007
3 793
6
38
Teen 6-tuntista työpäivää (osittaisella hoitovapaalla siis) ja ensi vuoden puolella jään taas äippälomalle. Työpaikka maksaa kolmelta ekalta äippälomakuukaudelta palkan. Nythän se palkka on sitten sen kuuden tunnin mukainen, kun en ole päättänyt osittaista hoitovapaata. Kehtaisitteko lopettaa osittaisen hoitovapaan juuri ennen uutta äippälomaa, jolloin niiltä kolmelta ekalta äippälomakuukaudelta saisi täyden palkan?

Tarkoitus on kyllä sitten taas jatkaa 6-tuntista työpäivää, kun palaan uudelta vapaalta.

... kehtaisin! Työnantajani iso oppilaitos, varmaan joku muukin tekee noin.

Jos olisi pienempi työnantaja ja firmalla muutenkin menisi huonosti ja jos tuntisin sympatiaa ja haluaisin olla lojaali, niin sitten ehkä en.

Onko sun esikoinen yli 3v, ellei saat kelasta saman rahan joka on lähes sama kuin se sun palkkasi. Ja se lasketaan kyllä varmaan vuoden tuloilla eikä ihan lähikuukausien, ettei se sun muuttos paljon auta.

^ On alle 3v. Nyt lähinnä siis mietin sitä kolmea ekaa kuukautta, jotka työnantaja maksaa. Nyt saisin 20% vähemmän rahaa kuin jos päätän osittaisen hoitovapaan ennen lomalle jäämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sun esikoinen yli 3v, ellei saat kelasta saman rahan joka on lähes sama kuin se sun palkkasi. Ja se lasketaan kyllä varmaan vuoden tuloilla eikä ihan lähikuukausien, ettei se sun muuttos paljon auta.

No vaikuttaahan se tuon kolmen ekan kuukauden osalta, sen jälkeen on sama onko tehnyt 6 tuntista vai 8 tuntista päivää, mikäli lapsi on alle 3 vuotta.

Kokoaikaisen hoitovapaan voi keskeyttää raskauden takia, joten eiköhän osa-aikaisenkin. Silloin mun mielestä "palaisit" täyspäiväseksi työntekijäksi kun äitiysloma alkaa ja siten saisit sen kolmen ekan kuukauden palkan tuon täysiaikaisen työajan mukaan. Näin mä uskon.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Teen 6-tuntista työpäivää (osittaisella hoitovapaalla siis) ja ensi vuoden puolella jään taas äippälomalle. Työpaikka maksaa kolmelta ekalta äippälomakuukaudelta palkan. Nythän se palkka on sitten sen kuuden tunnin mukainen, kun en ole päättänyt osittaista hoitovapaata. Kehtaisitteko lopettaa osittaisen hoitovapaan juuri ennen uutta äippälomaa, jolloin niiltä kolmelta ekalta äippälomakuukaudelta saisi täyden palkan?

Tarkoitus on kyllä sitten taas jatkaa 6-tuntista työpäivää, kun palaan uudelta vapaalta.

Minusta joksenkin törkeä...... en ole siis kade tai mitään, mutta tälläiset kikkailut saavat työnantajat vaan suhtautumaan raskaana oleviin nuivasti...

^ Toisaalta mä olen nyt tehnyt täysipäiväsen ihmisen työt kuudessa tunnissa, joten aika paljon työnantaja on säästänyt, kun on saanut maksaa 20% pienempää palkkaa ja kaikki hommat on silti tullu tehtyä ;)

Yhteistyössä