Hae Anna.fi-sivustolta

Osoite salaiseksi

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä vainottu, 21.07.2005.

1. vainottu Vierailija

Hei kaikki! yksi häiriintynyt ihminen soitti minulle eilen ja sanoi tietävänsä minne päin olen seuraavaksi muuttamassa. miten saan osoitteeni salaiseksi niin, ettei hän saa sitä selville mistään? mihin kaikkialle siitä pitää ilmoittaa? eihän maistraatti saa antaa osoitetietoja? ja jos otan salisen numeron, 118:sta ei enää osoitettani saa.. auttakaa minua!!!

2. sossu Vierailija

Maistraattiin voi tehdä ilmoituksen, että haluaa osoitteensa salaiseksi. Netissä on muistaakseni lomake sitä varten.

3. Tessa Vierailija

Itse erehdyin olemaan toisena naisena, mutta tilanne on jo siltä osin ohi ja miehen kanssa olen asiat selvittänyt eikä välillämme ole mitään jäynää, mutta tämä miehen vaimo...hänen pakkomielteekseen jäi minun kotirauhani häiritseminen, joten kun muutin lasteni kanssa uuteen osoitteeseeni, sekä postin osoitteenmuutoslomakkeeseen että maistraatin muuttolomakkeeseen kirjoitin, että osoitetiedot salaiset. Lisäksi vielä soitin puhelinoperaattorilleni, sillä en halunnut salaista puhelinnumeroa (aina voin olla vastaamatta, tai lyödä luurin kiinni), mutta puhelinnumeroni kautta saa vain nimeni ja numeroni, kaikilla operaattoreilla tämä ei ole mahdollista, joillain pitää olla kaikki tiedot salaisia tai julkisia, mutta ainakin Soneralla asia onnistuu noinkin. Eli osoitettani ei saa maistraatilta, ei osoitetietopalvelusta, ei puhelintiedusteluista, ei mistään. Mutta jos on lapsia, niin pitää myös muistaa heidän tietonsa laittaa salaisiksi, jottei sinua kyetä jäljittämään sitä kautta.
    Viranomaiset toki saavat tietosi esim. verotoimisto, sosiaalitoimisto ja poliisi, jos he niitä tietoja johonkin tarvitsevat jonkin asian yhteydessä.
    Pitää vain muistaa, että kun laitat maistraattiin tietojenluovutuskiellon, niin sieltä ei välitetä myöskään uutta osoitetta moniin paikkoihin joihin se normaalisti menisi eli esim. lehdentilausket, terveyskeskus, vakuutusyhtiöt, pankit yms. vaan ne sinun pitää hoitaa itse. pyydä vaikka maistraatilta lista paikoista jonne he jättävät osoitteesi ilmoittamatta tälläisissä tilanteissa, niin voit sen silloin itse huolehtia.
    Toivotaan, että tilanne sinullakin auttaisi tämän myötä, itselleni joskus vielä tulee joku säälittävän naurettava tekstari, mutta se on pientä kun nyt voin avata kotioveni rauhallisin mielin kun ovikello soi...

Tosin

4. vm47 Vierailija

Miksi sinun pitäisi paeta ja piileskellä. Hanki lähestymiskielto. Suomen laki suo sellaisen ahdistetulle.

5. Tessa Vierailija

Lähestymiskiellon hankkiminen ei ole ihan niin yksinkertaista, pitää olla hyvät perusteet, pitää kyetä todistamaan sitä tätä tota, toisen pitää olla vaarallinen esim.pelkkä jatkuva kyttäily ei välttämättä riitä perusteluiksi jne. Yksinkertaisin ja vähiten omia hermovaroja kuluttava ratkaisu on laittaa osoitetiedot salaisiksi, näin minä ainkin koin omalla kohdallani ja olen tyytyväinen ratkaisuuni...yksinkertaisempaa näin kuin alkaa puikkelehtiin lakiviidakossa.

6. gf Vierailija

Maistraatista eli Väestörekisterikeskuksen osoitepalvelusta annataan osoite kenelle tahansa, jos henkilö ei ole tehnyt osoitteen luovutuskieltoa. Tee se kielto, ja mahdollisimman laajana (osoiteteidustelut, suoramarkkinointi, rahankeräykset, sukututkimus) niin osoitettasi ei anneta etkä saa mainospostia. Kun muutat, ilmoita myös Postille, ettei osoitettasi saa antaa mihinkään.

Ilmoita sukulaisille ja tuttaville yksityisyyden suojan tarpeestasi.

Vaihda puhelinnumerosi uuteen ja pyydä se salaiseksi. Silloin numeroasi ja osoitettasi ei paineta luetteloon eikä sitä saa numerotiedotuksesta.

Ilmoita osoitetietojen luovutuskielto kaikkiin yhdistyksiin tms. joihin kuulut.

Jos sinulla on auto, ilmoita ajoneuvohallintokeskukseen osoitetietojen luovutuskielto. Rekisterinumeron perusteella saa aina auton omistajan nimen.

Jos sinulla on perusteltuja syitä, voit saada ns. turvakiellon, jolloin ositetietosi salataan vielä tarkemmin. Katso lisää tietoa vaikka maistraattien nettisivuilta???

Valtion ja kuntien viranomaiset saavat aina osoitetietosi, esim. verottaja, Kela, kunta, terveydenhuolto. Myös perintötoimistot saanevat ositteesi. Minusta esim. joitain tutkimuksia (yliopistojen tms. tieteelliset tutkimukset) varten Väestörekisterikeskus voi luovuttaa osoitetietoja luovutuskillosta huolimatta; turvakielto estänee tämän.

Hanki oviselmä ja varmuusketju ja käytä niitä. Hanki varmuuslukko.

7. Tessa Vierailija

Siis nimenomaan osoitteenluovutuskielto on se, jonka minä tein kirjoittamalla maistraatin muuttoilmoitukseen, että osoite salainen. Soittivat vielä sieltä takasin päin ja varmistivat asian. Ja jos olet jo muuttanut, niin voit tehdä sen soittamalla maistraattiin tai hakemalla sieltä kaavakkeen täytettäväksi.

8. HH Vierailija

Lähestymiskiellosta ei ole käytännössä paljoakaan hyötyä.OLen tehnyt poliisille jo 7 ilmoitusta läh kiellon rikkomisesta,mutta rikkojaa ei ole saatu edes kuulusteltavaksi.Jos poliisi ei saa rikkojaa rysän päältä kiinni,niin tyytyvät vain kirjaamaan asian,ja käskevät käymään asemalla tekemässä tutkintapyynnön.

9. HH Vierailija

Lähestymiskiellon sain oikeuden päätöksellä,kun minulla oli useampi todistaja jotka antoivat lausuntonsa minua vainoavasta NAISESTA.Tämä henkilö on nyt siis rikkonut tuota lähestymiskieltoa jo 7 kertaa ilman seuraamuksia.

10. Tessalle Vierailija

En ymmärrä pätkääkään ukkomiehiin sekaantuvien ämmien ruikutuksia.Kannattaa ajatella niitä omia kakaroita ENNEN kuin menee sotkeentumaan toisen naisen mieheen.Vai onko se halu rikkoa toisen naisen elämä ja avioliitto ylitsepääsemätön ihanuus.Olet halveksittava.

11. Tessa Vierailija

Katkeruutesi paistaa läpi...
    Vaikka asioita ja ihmisiä on helppo mustamaalata, niin asiat eivät kuitenkaan ole ihan niin yksinkertaisia ja kaikesta huolimatta ihminen voi käyttäytyä NORMAALISTI! Eikä kotirauhanhäiritsijäni ole normaali.
    Sitä paitsi avioparin liitto oli rikkoontunut käytännössä jo monta vuotta aiemmin kuin minä eksyin kuvioihin vai miksi luulet miehen pettäneen? Kenties siksi, että sai jostain iloisista asioista voimavaroja jaksaakseen sairasta vaimoaan edes hiukan kauemmin.
    Aiheesta enemmän voit keskustella parisuhdepalstalla, sieltä löydät kaltaisiasi saíraita sekä lapsellisen suoraviivaisia kommentteja, mutta myös ihan fiksusti käyttäytyviä puolesta/vastaan keskustelijoita. Tämä ketju on auttamasttomasti väärä paikka sinun purkaa pettymyksiäsi, kaunojasi, mielenterveyttäsi ja tyhmyyttäsi!

12. Häh Vierailija

Mistä sä nimimerkki Tessalle, päättelin että tessalla on lapsia. Mä en ainkaan löytänyt sellaista tekstiä. Ainostaan neuvon, että jos jollain on lapsia, niin...

13. Jestas Vierailija

""Tessalle"" väitätkö tosiaan että jos on onnellinen pariskunta,niin jokuvaan nainen menee ja vie miehen tostavaan?Hahhah,kyl kai siinä mieheltäkin jotain mielenkiintoa kysytään.Olipa tosityhmä kirjoitus.Olet hirveen katkera ihminen.

14. Jestas Vierailija

Ja edellinen oli siis tarkotettu nimimerkille ""Tessalle"".

15. X Vierailija

""hänen pakkomielteekseen jäi minun kotirauhani häiritseminen, joten kun muutin lasteni kanssa uuteen osoitteeseeni, sekä postin osoitteenmuutoslomakkeeseen että maistraatin muuttolomakkeeseen kirjoitin, että osoitetiedot salaiset.""

16. höh Vierailija

Puh.n:eek: salaiseksi myös, niin häirikkö ei voi kysyä osoitetta numerotiedustelusta. Myös nimen voit vaihtaa.

17. Tessalle 2 Vierailija

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että ukkomiehiin ei pidä sekaantua. Tuo on lapsellista ja naurettavaa mitä kirjoitit. Ilmeisesti olet kovin kateellinen naisille joilla on mies, koska menet varattujen miesten kanssa. Mies on vapaa vasta, kun liitto on oikeasti ohitse. Sinä et voi tietää mitä siellä kotona oikeasti tapahtuu, mies voi valehdella sinulle aivan samalla tavalla, kun vaimolleenkin, sinulle vielä helpompi on valehdella.

18. Helle Vierailija

Osoitteen saa salaiseksi ilmoittamalla Väestorekisterin osoitepalveluun, että tietoja ei saa luovuttaa ilman lupaa.
    Itselläni on sellainen, kun entinen asiakas alkoi kerran soittelemaan yksityiskännykkääni. En halunnut hänen tietävän, missä asun.

19. hohhoijaa Vierailija

Jos mitään muuta vastausta ei keksi, niin aina voi

1) väittää kirjoittajan olevan kateellinen
    2) väittää kirjoittajan olevan päästään vialla

20. Tessa Vierailija

Just niin.
    Ja sisälukutaitokin on eräiltä hakusessa, sillä ekan viestini eka lause alkaa sanoilla...minä EREHDYIN olemaan toisena naisena...Enkä kyllä asiasta löydä muuta negatiivistä kuin petetyn vaimon SAIRAALLOISEN käytöksen, siis asia joka on myös viranomaisten mielestä sairaalloista. Mutta: kuten jo aiemmin mainitsin, niin tämä on väärä paikka jauhaa aiheesta, tässä keskustelussa on ollut kyse osoitteen salaiseksi saattamisesta, parisuhdeongelmia voitte puida vaikkapa parisuhdepalstalla

21. Lotus Vierailija

Osoitetietoja ei saa numeropalvelusta, jos ne ovat salaiset vaikka numero ei olisikaan.
    Kaikilla operaattoreilla ei ole mahdollista, että osa tiedoista olisi salaisia ja osa ei,mutta enimmällä osalla on.

22. Hölmöt Vierailija

Kaikki tarvittavat neuvot osoitteen salaamiseksi on varmasti jo tulleet ja varmasti niistä on ollut ap:lle hyötyä.
    Itse puutun tähän sivuun pursunneeseen tekstiin, osoittaen kommenttini ensi si´jaisesti nimimerkeille Tessalle ja Tessalle 2: ei voi olla totta, että maa kantaa päällään vielä ihmisiä, jotka ihan kirkkain silmin väittävät, että toinen nainen vain tulee ja ottaa sen miehen jonka sattuu haluamaan huolimatta siitä, että onko se varattu vai vapaa. Kyllä teillä on huippuhölmöjen aatokset, ei se homma kyllä ihan noin vaan mene, eikös tangoon tarvita kaksi? Ei se nainen tosiaankaan vie ketään väkisin. Mies lähtee hänen matkaansa, JOS MIES HALUAA. Itseäni on petetty, miehelläni oli 2 vuotta salasuhde avioliittomme aikana ja nykyisin on sillä tiellään, mutta siltikin syyllinen on mielestäni ex-mieheni, ei se nainen. ja miten paljon syytä sitten oli itsessäni kun käytin seksiä valtanappulana ja olin puolen vuotta antamatta, mies meni tyydyttämään tarpeensa, ihastui, rakastui ja jatkoi elämäänsä muualla. Minä opin virheestäni.

23. zipu Vierailija

Hirmusti onnea sulle että jaksat tuoda iloa kulahteneiden kulissiavioliittojen miehille.Suomi ja koko maailma kaipaa enemmän kaltaisiasi älykkäitä naisia.Olet loistava roolimalli lapsillesi =)

24. Nahka Vierailija

Hirmusti onnea myös miehille, jotka jaksavat hakea onnea itselleen, jotta kulahtaneet kulissiavioliitot pysyvät pystyssä. Suomi ja koko maailma kaipaa enemmän niiden miesten kaltaisia eksyneitä, onnettomia ja pelokkaita miehiä. He ovat loistavia aviomiehiä=)

Ja hirmusti myös onnea kulahtaneille kulissiavioliitossa eläville petetyille vaimoille. Suomi ja koko maailma kaipaa enemmän heidän kaltaisiaan huiputettavia, anteeksi antavia ja katkeroituneita naisia. He ovat loistava roolimalli alentumisesta tyttärilleen=)

25. fact Vierailija

Tessa ja muut avionrikkojat puolustelemassa tekojaan *surullista*Mutta horoilla on horon moraali.
    Kannattaa muistaa että sen minkä taakseen jättää,sen edestään löytää.Ehkä tyttärellesi/pojallesi/poikasi vaimolle tulee omassa avioliitossa olemaan kaltaisesi ihana,ymmärtävä nainen/mies kun asiat eivät aina luista ja näitä ymmärtäviä naisia/miehiä -jotka kiihottuvat miehen sormuksessa olevasta vihkisormuksesta vaikka vaimo olisi paikalla-on todella riesaksi asti.Tulee mieleen,eivätkö suomalaiset naiset saa omaa miestä kun aina pitää olla vonkaamassa toisten aviomiehiä?Auta armias jos on vielä ulkomaalainen mies.Säälin teitä ja lapsianne.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri