Ostaisitko tässä tilanteessa uuden testin. HJÄLP!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Välillä harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Välillä harmaana

Vieras
Kyselin täältä jo aiemmin onko mahdollista, että olisin raskaana. Vaikehan se toki on siihen kenenkään vastata, mutta tilanne askarruttaa edelleen. Meillä siis petti ehkäisy kp 20. Minulla on aika pitkä kierto ja kaksi lastamme ovat saaneet alkunsa n. kp18-20. Eli ovuloin ilmeisesti kierron loppupuolella?

Ja itse ongelmaan. Minulla on ollut tosi väsynyt ja oksettava olo jo muutaman päivän. Alavatsaan sattuu myös joka päivä. Suunniltelmissa oli odottaa menkkoja tähän päivään ja testata jos niitä ei kuulu. Vaan kuukautiset alkoivatkin poikkeuksellisesti jo kp 28. Ajattelin, että eipä tässä sitten mitään. Oireet kuitenkin jatkuvat ja menkat kestivät vain 2 päivää. Olivat kyllä ihan normaalit, eli eivät epätavallisen niukat. Mutta normaalisti vuoto kestää 5-6vrk. Testasin sitten kuitenkin tänään, tulos nega.

Kannattaako minun enää uhrata rahojani uuteen testiin ja tehdä se esim n. 14vrk oletetun ovulaation jälkeen(eli viikonloppuna)? Vai onko ihan rahanhaaskausta?

aina noi hiton oireet lueteltuna näissä tällasissa avauksissa.

"oonkohan raskaana plaa plaa plaa, kieto on se ja menkat tuli sillon plaa

on ollut tosi oksettava olokin, alavatsa on kipee ja rinnat arat" plaah

sit ei kuulu enää yhtää mitään koko ihmisestä. on tullu menkat ja kaikki ollu menkkaoireita.

tai sit sä vaan oot raskaana.

sinuna mä odottaisin. Jos oireet vahvistuu (paha olo jne.) niin tekisin uuden testin, jos ei mitään muutosta tilanteessa niin odottaisin seuraavia menkkoja. Jos niitä ei kuuluisi niin tekisin uuen testin. Tai sitten vaan odotat vaikka viikon ja teet uuden, jos et malta seuraaviin menkkoihin asti odottaa.

Mulla esikoisesta tuli "menkat". Ensin testasin negan -> menkat tuli -> oireiden vuoksi testasin plussan viikoilla "2+4". Eli siis lähes olemattomilla viikoilla. Myöhemmin selvisi, että olinkin raskautunut jo aiemmin ja menkat oli valemenkat. Plussan aikaan viikkoja oli oikeasti 7+.

Kun olet siis nyt menkkojen jälkeen testannut negan, tuskin olet raskaana.
Mutta kuka tietää ;)

[QUOTE="...";26799006]aina noi hiton oireet lueteltuna näissä tällasissa avauksissa.

"oonkohan raskaana plaa plaa plaa, kieto on se ja menkat tuli sillon plaa

on ollut tosi oksettava olokin, alavatsa on kipee ja rinnat arat" plaah

sit ei kuulu enää yhtää mitään koko ihmisestä. on tullu menkat ja kaikki ollu menkkaoireita.

tai sit sä vaan oot raskaana.[/QUOTE]

No älä nyt hyvä ihminen noin kovasti pikkuasiasta ärsyynny.Ja miksi siitä ihmisestä pitäisi perästä vielä kuulua. Ei kai ketään jonkun randomin raskausoireet NIIN paljoa kiinnosta, että niitä jää pidemmäksikin aikaa vatvomaan.

Halusin vain kuulla, josko jollain olisi ollut saman kaltaisia kokemuksia. Kissanristiäisiä olisi tässä lähiaikoina useammat ja alkoholia tarjolla. Milelläni viiniä maistelisin, mutta uskaltaako tällaisessa epävarmassa tilanteessa mitään ottaa.

Normaalisti olisin jo menkoista uskonut, mutta yhdistelmä: pettänyt ehkäisy+oireet+epätavallisen lyhyet kuukautiset, on sen verran epävarma, että en nyt tiedä miten päin tässä olisi ja mitä tekisi.

"että en nyt tiedä miten päin tässä olisi ja mitä tekisi. "

Sori piikittely mutta eiköhän sun oma maalaisjärki kerro, että testaat uudelleen jos et kerran tiedä oletko raskaana ja sellaista epäilet. Et tietenkään juo, ellei se ole _sinulle_ sellainen asia, että voihan sitä ottaa kun et vielä tiedä raskaudesta.

Mulla esikoisesta tuli "menkat". Ensin testasin negan -> menkat tuli -> oireiden vuoksi testasin plussan viikoilla "2+4". Eli siis lähes olemattomilla viikoilla. Myöhemmin selvisi, että olinkin raskautunut jo aiemmin ja menkat oli valemenkat. Plussan aikaan viikkoja oli oikeasti 7+.

Kun olet siis nyt menkkojen jälkeen testannut negan, tuskin olet raskaana.
Mutta kuka tietää ;)

Minulla viikot tässä kohtaa varmaan myös olisivat "olemattomat". Jos siis menkat alkoivat n.7 vrk oletetusta hedelmöittymisestä.ja 2päivää kun kestivät ja loppuivat kuin seinään niin tesastin. Voiko se sitten edes näkyä testissä vielä?

"että en nyt tiedä miten päin tässä olisi ja mitä tekisi. "

Sori piikittely mutta eiköhän sun oma maalaisjärki kerro, että testaat uudelleen jos et kerran tiedä oletko raskaana ja sellaista epäilet. Et tietenkään juo, ellei se ole _sinulle_ sellainen asia, että voihan sitä ottaa kun et vielä tiedä raskaudesta.

No kaipa se on testattava. Ja jättää ne viinit hetkeksi. Lähinnä vaan halusin tietää onko koko ajatus raskaudesta ihan tuulesta temmattu? Vaikka kyse onkin pettänestä ehkäisystä niin iloinen asia tämä olisi jos meille vauva tulisi. Siksi myös pohdin, olenko itse aiheuttanut omassa päässäni kaikki "oireet". Se ei kuitenkaan selitä niitä outoja menkkoja.

Ja osaisiko joku fiksu neuvoa koska kannattaisi testailla. Kun ei nuo testit ilmaisiakaan ole ja hölmötä tuntuisi olla joka päiväpuikkoon pissimässä. Jos hedelmöitys olisi tapahtunut 20.7 niin olisiko esim 4-5.8 tarpeeki "myöhään"

[QUOTE="vieras";26799169]Joo ja se alkio ei aluksi reagoi viinan vaaroihin, josset ihan perskännejä vedä useemmin. Varmaan kiva olla tollasten pakkoraskautujien astuja..sori puoliso.[/QUOTE]

Mikähän mahtaa olla pakkoraskautuja? :D

[QUOTE="vieras";26799084]sinuna mä odottaisin. Jos oireet vahvistuu (paha olo jne.) niin tekisin uuden testin, jos ei mitään muutosta tilanteessa niin odottaisin seuraavia menkkoja. Jos niitä ei kuuluisi niin tekisin uuen testin. Tai sitten vaan odotat vaikka viikon ja teet uuden, jos et malta seuraaviin menkkoihin asti odottaa.[/QUOTE]

Oho, ihan ohi meni tämä viesti. Eli viikon voisin tosiaan tässä odotella. En kyllä seuraaviin menkkoihin asti sentään malta :D Jos taas tulee nega, niin eiköhän asia ole jo aika selvä siinä kohtaa :)

Jos olet raskaaksi tullut 20.7, niin kyllä pitäisi testin näyttää plussaa 4-5.8 eli yli kaksi viikkoa hedelmöityksestä. Jotkut herkät testit näyttää plussaa jo 9-10päivää hedelmöityksestä. Jos on esim. apteekin testillä nega edelleen tuolloin 4-5.8, niin enpä usko, että raskaana olet.

Yhteistyössä