Ostaisitteko tuplarattaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miii"

Vieras
Esikoinen on 2,5 vee kun vauva syntyy syyskuussa. Puisto on ihan nurkalla ja kaupassa käydään yleensä autolla joten ensiksi ajattelin ettei tarvita tuplarattaita. Kuitenkin tykkään lenkkeillä ja olisi helppo laittaa molemmat rattaisiin ja lähteä lenkille, kovin pitkää lenkkiä kun ei 2,5 vuotias jaksa kävellä eikä varmaan suostu myöskään niin kauaa seisomaan seisomalaudalla? Mutta mutta.. kannattaako nyt kuitenkaan maksaa tuplarattaista kun ei varmaan sitten enää seuraavana keväänä kun tyttö täyttää kolme niin kauheasti tyttöä viitti edes rattaissa työnnellä.. myöskin reissuun on aika epäkäytännöllistä ottaa tuplarattaat vaan vauvan käyttöön (esim. mummolaan mentäessä jne) äh.. mitä tekisitte tässä tilanteessa?:)

Mikset viitsi 3 vuotiasta työntää rattaissa? Meillä vanhempi lapsi 3 v ja nuorempi 1 v ja kumpiki kököttää nuissa sisarusrattaissa. Ovat kätevät kun käydään lenkillä eikä esikoinen edes jaksa kävellä paljoa. Joskus kävelee vierellä ja haluaa sitten kyytiin.
Käytiin kerran terveyskeskuksessa ja joku nainen siihen tuli kyselemään lasten ikää ja sanoi että hälläkin on lapset pienellä ikäerolle ja että olis ollu niin kätevät tommoset rattaat mutta ei semmosia aikoinaan ollu :D

Meillä lapset 1,5v ja 3v ja en pärjäisi ilman, käydään koirien kanssa pitkillä lenkeillä. Mol lapset kävelee myös lenkillä mutta pääsevät kyytiin tarvittaessa. Siis lenkit yleensä 5-7km.

Jos tykkäät lenkillä käydä, niin eikös ne ole teille tarpeen? Meille oli puolisen vuotta tärkeät pelit (pienimpien ikäero 1v10kk), kun piti eskarilaista kävellä viemään. Nyt se eskarilainen kulkee jo yksin ja tuplat seisoo tallissa, en ole sitten marraskuun käyttänyt ollenkaan...

jos lenkkeilet, niin silloin ostat. Jos puistoilette, niin et tartte. Itse ostin 2v3kk ikäerolla ja eka puoli vuotta olivat aivan ehdottomat arjen sujuvuuden kannalta. Nyt esikoinen 3v1kk ja harvoin käytän enää.

Meillä on peräkkäin istuttavat tuplat. Nuorin on reilu puolitoistavuotias ja toiseksi nuorin reilu 3-vuotias. Molemmat istuvat kyydissä sillä kerralla kun minä olen reippaalla lenkillä. Kohta 6-vuotias ajaa pyörällä. Hitaammin kävellessämme 3-vuotias kävelee itsekin.

Eli tuplat on tosi hyvät, jos aikoo lenkkeillä niin, että kunto kohoaa :)

Ostaisin tuplat, jos haluat lenkkeillä.
Mutta muista ostaessa kiinnittää huomiota, että myös isompi mahtuu niihin hyvin, halutessaan myös lepäämään. Monissa makuupituus on vain 80cm. Lisäksi kuomussa ei ole yhtä hyvää päätilaa kuin yksösvaunuissa (koska lapset istuvat reunoilla), meillä ei 2½v mahtunut istumaan kaikissa kuomun alla :/

Jos mahdollisuus on kannattaa ottaa isompi kokeilemaan vaunuja.

Meillä ostettiin kun ikäeroa 1v5kk nyt poika 2v4kk ja lenkkeillessä on seisomalaudalla tai pyöräilee. Itse en ostaisi, opettaisin kesän aikana lapsen ajamaan pyörällä enkä istuttaisi enään rattaissa niin on reipas kävelijä kyllä jo syksyllä...