Ostan lahjan kummilapselle -pitääkö muillekin perheen lapsille ostaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mites
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mites

Vieras
Hyvän ystäväni kanssa ostettiin nuorempana aina toisille joululahjat. Sitten kun molemmat saimme samana vuonna esikoisemme, päätimme ostaa vain toistemme lapsille lahjat. Hiljattain ystäväni sai toisen lapsen, ja minusta tuli lapsen kummi. Olen ostanut jo kummilapselle joululahjan, mutta pitäisikö minun ostaa lahja myös sille toisellekin lapselle? Kuten aina ennen...?? En tiedä, aikooko kaverini ostaa lahjan minun lapselleni, mutta olettaisin, että ostaa, vaikkei olekaan kummi... Onko siis tökeröä minulta ostaa lahja vain kummilapselle?

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No ehkä tossa tilanteessa voisin ostaa jonkun pienen jutun sille toisellekin lapselle.

itsekin juuri pohdin nimenomaan tätä kyseistä tilannetta... Siis muiden kummilapsieni perheiden kanssa on itsestään selvää, että ostan lahjan vain kummilapselle - muuten pitäisi ostaa yhteensä 13 lahjaa!! Mutta nyt on vähän hanlampi juttu, kun olen aina ostanut tälle kaverini esikoiselle, ja nyt jos en ostakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No ehkä tossa tilanteessa voisin ostaa jonkun pienen jutun sille toisellekin lapselle.

itsekin juuri pohdin nimenomaan tätä kyseistä tilannetta... Siis muiden kummilapsieni perheiden kanssa on itsestään selvää, että ostan lahjan vain kummilapselle - muuten pitäisi ostaa yhteensä 13 lahjaa!! Mutta nyt on vähän hanlampi juttu, kun olen aina ostanut tälle kaverini esikoiselle, ja nyt jos en ostakaan...

No jos tämä kaverin esikoinen on vähänkin vanhempi ja on saanut sulta ennen lahjan niin taatusti pahastuu itse lapsi jos nyt et annakaan lahjaa. Toiseksi onko tämän kaveri sun lapsesi kummi? Jos ei ole, niin mikäs ihmeen ajatus siinä on, että se ostaisi sun lapselle lahjan, mutta sää et osta kuin vain kummilapselle?

Minusta kummallekin lapselle tulisi ostaa lahja. Ostaa kummilapselle hieman arvokkaamman kuin toiselle, mutta pieni muistaminen on ihan jees toisellekin.

Mä ostan myös kummilasteni sisaruksille jotain pientä.

Tuossa sinun tilanteessasi antaisin myös sille esikoiselle pienen paketin, vaikken muiden kummilasten sisaruksille antaisikaan.

kyllä me ostetaan kummallekkin lapselle. Yhteensä kummilapsia ja niiden sisaruksia on 6. Pojan kummisetä ostaa vaan kummilapselleen, mutta kummitäti ostaa kummallekkin. Samoin Tytön kummit ostaa kummallekkin. Eli maku asia ja tuskin siitä kukaan pahastuu jos ei sisarus sitä pakettia saa.

Yhteistyössä