Ostanko mä vielä jotain joululahjaksi, vai riittääkö nämä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
19v omillaan asuva tyttö saa lahjaksi Dolce Guston ja siihen pari pakettia kapseleita, kaksi kirjaa, yhden dvd-boksin, Lancomen meikkisetin, Dieselin tuoksulahjapakkauksen ja laadukkaan föönin.

15v tyttö puolestaan saa samaiset Lancomen ja Dieselin setit, laadukkaan föönin, TIGIN tuotepakkauksen ja kaiutintelakan älypuhelimelleen.

Ongelmana mulla on nyt tää 15-v. Onko tuossa teidän mielestä riittävästi ja samantasoisesti lahjoja kuin isommallekin? Kumpikaan ei laske lahjojaan tai vaadi samanarvoista, mutta mulle on tärkeää että olen tasapuolinen. Molemmat saavat lisäksi paketteja muulta suvultaan, joten nämä mun hankkimat eivät jää ainoiksi.

Jos lahjalista näyttää orvolta, niin mitä mä voisin ostaa? Lahjakortit on varmaan haluttuja mutta haluaisin laittaa pakettiin jotain muuta.

[QUOTE="bbb";29303342]Musta 19 -v saa selkeästi enemmän[/QUOTE]

Niin mäkin mietin. Toisaalta mä itse tiedän, että nuoremman kaiutintelakka maksoi saman verran kuin vanhemman muut yhteensä, mutta eipä teinit sitä tiedä.

Mitä mä voisin vielä tuolle nuoremmalle laittaa? Vaatteita en "uskalla" ostaa, jos ne eivät sitten olekaan mieleisiä. Laukkuja ja kenkiä tytöllä on vaikka kaupan perustamiseen. Leffalippuja ei käytä.

Itse tunnet lapsesi parhaiten. Meillä on lapset saaneet eri vuosina eri määrän lahjoja. Eikä lahjat ole arvoltaankaan ollut samoja. Jos toinen on esim saanu tuudet tietokoneen, niin en ole alkanut toiselle ostamaan samalla summalla jotain muuta vain sen vuoksi, että lahjojen pitäisi muka olla samanarvoisia. On sitten jonain toisena jouluna toinen saanut sen tietokoneen tai jotain muuta kalliimpaa.

Jos nyt välttämättä haluat jotain 15 veelle vielä ostaa, niin mikä vika lahjakorteissa on? Kun kuitenkin on jo noita muita lahjoja? Entäs leffalippupaketti?

lapsilleen enää MITÄÄN ja muutenkin jo tuosta 7-8 vuoden iästä lähtien lapset eivät minusta joululahjoja tarvitse. Eihän niin isot enää edes leiki tai usko Joulupukkiin, ellei sitten ole kyse jostain kehitysvammaisesta lapsesta.

lapsilleen enää MITÄÄN ja muutenkin jo tuosta 7-8 vuoden iästä lähtien lapset eivät minusta joululahjoja tarvitse. Eihän niin isot enää edes leiki tai usko Joulupukkiin, ellei sitten ole kyse jostain kehitysvammaisesta lapsesta.

Kenenkään ei kuulu ostaa lahjoja yhtään kellekään. Lahjominen on täysin vapaaehtoista joka tilanteessa(naiminen, ristiäiset, syntsät, joulu jne).

Joku kirja tai dvd voisi olla ihan hyvä idea. Vinkkejä niistä? Mitkään vampyyrijutut ei uppoa eikä muukaan fantasia. Leffoja ja sarjoja on katsellut Netflixistä, Skins on ollut suosikki -mutta näitä bokseja tytöllä jo on.

Yhteistyössä