Ostatko leipäsi leipomosta? Tai kaupasta, mutta pienemmän leipomon tuotteen? Jos et, miksi et?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idunnor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

idunnor

Aktiivinen jäsen
14.06.2008
12 321
1
36
Tuli mieleen kun kävin hakemassa esikoisen kanssa juuri leipää leipomosta, itse olin joskus siinä uskossa, että leipomossa on kallista!
No leivät eivät ainakaan sitä ole. Esim. "meidän" leipomossa hinnat tätä luokkaa:

Perunarieska 1,50e
Litteä ruisleipä 1,40e
Sipulipolakka 1,90e

Mies taas oppi pienestä pitäen siihen, että leivät haettiin leipomosta...
Tarttunut muhunkin tässä vuosien varrella ja tärkein kriteeri asunnon sijainnin suhteen olikin, että löytyy leipomo vierestä! :D Se vaan on tärkeää.

Välillä on tullut ostettua kaupasta ruispaloja tms. Ja ei ne vaan enää maistu hyvältä, ollenkaan. Haluan leipäni tuoreena.

Ostin joskus, mut en tykänny tuon leipomon leivistä kauheesti ni en jaksanu vaivautua sinne asti. Toinen leipomo on kaukana mut sen leipiä ostetaan tuosta viersestä marketista.

Just eilen kävin leipomosta 1 ruisleivän, 4 kpl isoja sämpylöitä ja 6 kpl voipullia, maksoi yht. 11 €. Mieluusti käyn leipomosta, saa tuoretta ja pakataan paperipusseihin. Kaupan muovipussileivät ei maistu.

Ostan leipäni ihan vaan marketista. Mun lempileipäni on tylsästi tuo vaasan ruispalat, joskus kokeilen muita leipiä mutta tuohon aina palaan.
Leipomoissa (ja muissa pienissä putiikeissa), en yleensä käy - niinkin tylsästä syystä etten paniikkioireiltani pysty.

No kaupassa on oma leipomo, ei mikään paistopiste, usein tulee ostettua sieltä oman leipomon leipiä, eivät kyllä mitään halpoja ole. Välillä kävin ostamassa leipomostakin päivän leivän, ne oli halpoja, mutta sekin lopetettiin. Tai on siellä myyntipiste, mutta kuskataan toiselta puolen kaupunkia. Ja sekunda-herkkuja ei oikein saa. Lihakaupassa tulee käytyä useammin.

Meidän lähellä ei ole mitään leipomoa mistä vois käydä ostaan. Pyrin kaupassa valitsemaan leipiä jotka ovat jostain pienestä leipomosta tai lähileipomosta, toki joskus ostan mtös isojen leipomojen leipiä. Osan leivistä teen myös itse niin saa takuulla tuoretta ja hyvää :heart:

Ostan leivät leipomosta, kerralla kunnon satsi pakkaseen. Edellisenä päivänä leivotut leivät ovat kilohinnalla, kilohinta 2,90 ja edellisen päivän rieskapussit 60 senttiä kappale.

Meillä ei ole naapurissa leipomoa, joten kaupasta ostamme leivät yleensä. Pienleipomoja suositaan jos niillä on jotain hyviä tuotteita tarjolla, mutta läheskään aina ei ole. Isojen leipomojen myymälöistä en myöskään hae. Kakkoslaatuiset leivät on vielä pahempia kuin samat leivät ostettuna kaupasta ykköslaatuisena, eikä ne edes ole sen tuoreempia leipomon myymälässä kuin lähikaupassakaan. Ihanaa olisi jos vierestä löytyisi kunnon pienleipomo, mutta ei niillä oikein ole menekkiä suomessa.

Leivon paljon itse, jotain leipiä ostan kaupastakin. Aiemmalla paikkakunnallani ostin leipiä paljonkin leipomosta, koska oli lähellä. Nykyisestä kodista tulee lähimpään leipomoon 35 km matkaa, joten eipä paljoa tule haettua.

Ostan jälleenmyyjiltä pikkuleipomoiden tuotteita. Tällä hetkellä meillä on syönnin alla Frambois-leipomon rustiikkinen leipä, hinta kylmäsi (4,50 e), mutta kyllä tämä paremmalta maistuu kuin jättileipomon muovipussileipä. ;)

Yhteistyössä