Ostatko synttärilahjan myös kummilapsesi sisaruksille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummitäti

Vieras
Niin, siinähän se tulikin. Mulla taas joka syksyinen ongelma, kun kummilapseni äiti (ystäväni jo yli 25 vuotta) olettaa, että hankin hänen molemmille lapsilleen kalliit synttärilahjat. Ongelmaa ehkä suurentaa se, että lasten synttärijuhlat pidetään aina yhtä aikaa, kun synttäripäivät ovat kuukauden välein.

Useampana vuonna olen ratkaissut ongelman hankkimalla molemmille suurinpiirtein samanhintaisen lahjan ja sen lisäksi kummilapselle vielä jotain extraa. Nyt homma on taas ajankohtainen ja eilen lasten äiti kertoi mitä lapset voisivat tänä vuonna haluta lahjaksi. Kysyin kyllä asiaa suoraan 6 vuotta täyttävältä kummilapseltani, mutta äiti tuli siihen sitten sanomaan, että tälle voisit hankkia sitä ja tälle sitä. Ja taas jälleen kerran samanhintaista tavaraa.

Mutta miten te muut teette?

En. Esim yhdellä kummilapsellani on 6 sisarusta ja oli ihan eri asia ostaa 1 kuin 7 lahjaa. Mutta nyt, kun viralliset kummilapseni ovat jo aikuisia enkä heitä enää "lahjo" kuin yo-/valmistujaisjuhlissa, häissä, pyöreissä vuosissa jne, mulle on ilokseni tullut "virtuaalikummilapsi" =) Joululahjan laitan myös tämän lapsen pienemmälle sisarukselle, synttärilahjan kuitenkin vain hänelle itselleen.

Jos pidetään yhteiset synttärit niin varmaan ostaisin kummilapselle "kunnon lahjan" ja sisarukselle jotain pientä. Itselläni pikkusisko ja -veli olivat syntyneet samana päivänä (4v ikäeroa) ja pidettiin aina yhteiset juhlat. Molempien kummit toivat kyllä lahjat vain omille kummilapsilleen mikä oli ihan toimiva juttu.

En todellakaan, jos ostaisin niin jotain pientä vaan.

Enkä oleta että omillenikaan lasten kummit tuovat kaikille erikseen lahjaa. Jokainen kummi ostaa VAIN omalle kummilapselleen ja hyvä niin. Mutta jokaisen oma valinta. Jos haluaa niin voihan sitä lahjoa vaikka koko suvun jos haluaa :whistle:

Kiitos, näin ajattelinkin. Ongelmana tässä kai on, että tällä toisella lapsella on kummeina sukulaistätejä ja -setiä. Mä olen perheen äidin ystävä. Tottakai siis oikeat tädit ja sedät ostaa molemmille muksuille lahjat, mutta nyt alkaa mulla tulla mitta täyteen tuota lahjomista. Kauhuskenaarioissa olen ostamassa molemmille yhtä kalliita rippiristejä jne. Vaikka onhan se asia loppujen lopuksi musta itsestä kiinni.

No nyt luin tarkemmin. Siis joo, jos meidät kutsutaan A:n JA B:n synttäreille, joista B on kummilapseni, toki ostan myös A:lle synttärilahjan. Ostaisinhan hänelle lahjan silloinkin, jos meidät hänen synttäreilleen kutsuttaisiin eri päivänä kuin kummilapseni synttäreille.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Tottakai ostan lahjan kaikille, joiden synttäreille olen menossa. Kummilapselle voisin ostaa jotain isompaa/kalliimpaa kuin hänen sisarukselleen.
Näin juuri =) Mulla tosin on ollut vain yksi perhe, jossa vietetään kahden lapsen synttäreitä samalla kertaa ja siinä perheessä kumpikin synttärisankari on mun kummilapseni. Joten en ole osannut ajatella asiaa oikeastaan toiselta kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No nyt luin tarkemmin. Siis joo, jos meidät kutsutaan A:n JA B:n synttäreille, joista B on kummilapseni, toki ostan myös A:lle synttärilahjan. Ostaisinhan hänelle lahjan silloinkin, jos meidät hänen synttäreilleen kutsuttaisiin eri päivänä kuin kummilapseni synttäreille.

Niin, no joo. Mut jos pitäisivät synttärit erikseen ja ei kutsuttaisi, niin en kyllä ostaisi. Oikeastaan pitävät tämän toisen synttäreitä jo erikseen aiemminkin, mutta sit kuitenkin silloin kun mut on kutsuttu niin silloinkin on molempien synttäreitä. Vähän outo systeemi siellä.

Meillä kotona mulla ja sisaruksilla oli aina omat synttärit, joihin kutsuttiin ko. lapsen kummit ja sukulaiset aina kerrallaan. Ei mun kummit ostaneet muille lahjoja, kun ei niitä kutsuttu juhliinkaan...

Meillä tytöillä on samaan aikaan synttärit ja niitä juhlitaan yhtäaikaa. Kummit tuovat omalle kummilapselleen jotain isompaa/kalliimpaa tai sitten molemmille samat + kummilapselle jotain extrana. =)

Näin hyvä meillä, kun kuitenkin kummit ovat sukua meille ja molempien tyttöjen synttäreille on kaikki kutsuttu.

Yksi kummi, joka ei ole sukua, tuo joululahjan VAIN kummilapselleen, onhan meillä kuitenkin kolme lasta, ei vaadita eikä toivota hänen meitä kaikkia jouluna muistavan... ;)

Muuten melkein kaikki kummit ovat sukua meille, joten tuovat sitten joululahjat kaikille lapsillemme ja extrat omille kummilapsilleen. :xmas:

Mä ostaisin kummilapselle jotain mitä tämä tahtoisi tai keksisin ja sisarukselle jonkun karkkipussin ja edullisen vaatteen tai lelun tyyliin max 10e lahja. Molempia muistaisin jotenkin mut kummilapseni lahjaan panostaisin. Musta olisi outoa et sen ei kummilapsen toivomuksia mulle kerrottaisiin, varsinkin jos kyse jostain arvokkaammasta. en kyl koskaan menisi antamaan mitään lapsen lahjaehdotuksia kellekään ellei niitä erikseen pyydettäisi, voiko tökerömpää käytöstä enää olla.

Yhteistyössä