Ostatteko vaatteita alennusmyynneistä varastoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
Mies aina valittaa, kun ostan aleista lapsille vaatteita tulevaisuutta varten. Siis paria koko isompia esim. ensi talveksi ostin pojalle uuden talvihaalarin jne. Hänen mielestään turhaa vievät tilaa kaapissa, kun säilytystilaa ei ole kunnolla.

Onhan jokunen vaate jäänyt käyttämättä, koska olen esim. unohtanut ostaneeni sellaisen ja sitten kun ollaan löydetty se, onkin ollut jo pieni. Mutta meneepähän sitten seuraavalle lapselle.

Mielestäni säästämme näin pitkän pennin, kun teen löytöjä aleista eikä aina osteta normaaliin hintaan.

Ostatteko te muut siis paljon vaatteita varastoon?

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Mies aina valittaa, kun ostan aleista lapsille vaatteita tulevaisuutta varten. Siis paria koko isompia esim. ensi talveksi ostin pojalle uuden talvihaalarin jne. Hänen mielestään turhaa vievät tilaa kaapissa, kun säilytystilaa ei ole kunnolla.

Onhan jokunen vaate jäänyt käyttämättä, koska olen esim. unohtanut ostaneeni sellaisen ja sitten kun ollaan löydetty se, onkin ollut jo pieni. Mutta meneepähän sitten seuraavalle lapselle.

Mielestäni säästämme näin pitkän pennin, kun teen löytöjä aleista eikä aina osteta normaaliin hintaan.

Ostatteko te muut siis paljon vaatteita varastoon?

Minä ostan varastoon. Nyt oikein harmittaa ku en löytänyt lapselle haalaria ensi talveksi alesta.

Kyllä jonkinverran ostan.Lähinnä juuri haalareita ja kokoarvioni yleensä onnistuneita.

Meillä mies on taas iloinen,että teen näitä hankintoja.
Vinkkaakin minulle välillä,että olis tuollainen ystävämyynti tulossa.

Välillä innostun....meillä jää käyttämättömiä vaatteita tuhottomasti. Juuri mieheni ja tyttöni siivosivat vintin ja kuutisen roskasäkkiä täysin käyttämättömiä vaatteita tuli alas....lisää on siellä vielä.

Tottakai. Viime kesänä tuli ostettua kassikaupalla vaatteita. Mm ensi kesäksi kesävaatteet ja paljon sisävaatetta. Osa on jo käytössä, loput kohta. Ja pian pääsee taas hamstraamaan lisää vaatetta, sitä seuraavaa kokoa.

Mä en tutki noita -70% rekkejä, koska sieltä ei saa yhteensopivia vaatteita enään. Mutta sellaiset -30%-50%, joskus jopa 20% riittää minulle. Olen tarkka kyllä siitä, mitä ostan. Vain kaunista.

Ostan sellaista, mikä ei ole aikaan sidottua. Siis lähinnä sisävaatteita. Kenkiä, ulkotakkeja, haalareita en osta ennakkoon. Toki yritän niitä muulla tavoin halvemmalla ostaa (alet, tarjoukset, vanhat mallit, poistomyynnit yms). Kirpparilta saatan ostaa esim. villahaalarin tulevaa talvea ajatellen. Jos tulee vikaostos, ei kolmen euron menetys kirpaise samaan malliin kuin alevillahaalariin tuhlattu 20 euroa (esim.).

Mulla on paremminkin niin päin että normaalihinnalla EN osta juuri mitään :D Aina pyrin hyödyntämään alet ja tarjoukset. Kenkiä on hankala ostaa etukäteen seuraavalle sesongille, mutta pukuja olen ostanut eikä ole jäänyt mikään käyttämättä väärän koon takia. Onneksi kenkiä on tarjouksessa muulloinkin kuin sesonki-aleissa...

tottakai ja paljon :) vuoden mittaan tulee ostattavaksi vain muutama vaate tosi tarpeeseen normaalihinnalla. Ostan myös kirppareilta paljon varastoon seuraavaa kokoa. Olen huomannut tämän käteväksi, niin koskaan ei tule paniikkia, ettei olisi sopivan kokoisia vaatteita lapsille, eikä kiire ostamaan mitään. Ja jos jotain jää käyttämättä siskon lapsille menee hyvin käyttöön.

Uusimmat

Yhteistyössä