Ostatteko vielä 10 vuotiaalle joululahjaksi leluja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Eli meillä 10 vuotiaan tytön joululahjalistalla oli marraskuussa oikeastaan pelkkiä leluja, kännykkää ja omaa TV:tä lukuun ottamatta. Olemme kumminkin miehen kanssa päättäneet, ettemme enään hänelle leluja osta, entisiäkin on vaikka kuinka paljon. Jo viime vuonna niin päätimme mutta yhteen sitten hellyimme. Viikonloppuna sitten kysyin tytöltä, että mitä haluaisi joululahjaksi kun leluja ei enään hänelle osteta ja tulikin muutama ihan kohtuullinen. Mutta mitä te muut olette keksineet 10 vuotiaalle tytölle? Jotain olemme jo ostaneetkin mutta vielä pitäisi jotain keksiä.

Meillä 10v tyttö saa vaatteita, koruja, kellon (tai oikeastaan kaksi, ranne ja herätyskellon ) kirjoja ja sitten yhden lelun, sellaisen koiran, joka kai tekee jotain..(tiedän et se on sellainen "turha" mut onpahan sille jo tuossa toinen käyttäjä kun Likka siihen kyllästyy)

Meillä ei tytöt ole tuossa iässä paljonkaan enää leluja toivoneet. Tamagotshi-virtuaalilemmikki taidettiin ostaa 10-vuotiaana tuolle nuoremmalle. Meillä nyt 10-vuotias poika, jolle ostettu uusi kännykkä ja sähkökitarapaketti.

Hmm... eikö 10 vuotiaskin saisi vielä olla lapsi? Mikä kiire "aikuistaa" vielä tuon ikäistä? Tuli vaan mieleen kun viime jouluna oli aika itkuinen siskon tyytö, kun tuli vaan ns. järkevää lahjaa...

Njaa. Minä en itse leikkinyt kymmenvuotiaana enää, halusin olla iso tyttö. En sitten tiedä, kuinka hyvä asia se oli.

Onhan tytöllä aiempinakin vuosina ollut entisiäkin leluja, eikai niiden vanhojen lelujen tarvi juuri tänä vuonna tulla lelujen oston esteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Kyllä me ostimme Bratzin ja sille hevosen kun sitä toivoi, muuten toivelistalla olikin lautapelejä ja värityskyniä yms. Eli hirveästi ei enää toivonut varsinaisia leluja.

Kyllä itsekin olen sitä mieltä että lapsi tuo vielä on. Kovasti vain oli vaikeuksia lelulehdistä löytää mieluisia juttuja, onneksi tajusi tuon että kyniä yms kun kerran tykkää piirtää ja värittää. Niin ja ostettiin me yksi My Scene nukkekin....

Järkeviä juttuja on sit yöpuku, pussilakanapakkaus...

Niin kauan kun toivovat leluja niin niitä saavat. Tänä jouluna vanhemmatkin ovat toivoneet leluja ja saavat toivomansa. Jotenkin tuntuisi hirveältä sanoa lapselle, että et saa ENÄÄ leluja. Onko leikkiminen jo omituista. Sellainen tulisi varmaan lapsella mieleen tuossa ijässä, jos ei saa enää leluja vaikka toivoo. Muutenkin miettii ollakko lapsi vai iso joka ei enää leiki. No tapansa kullakin tietenkin. Itse kuitenkin tykkään mielummin kannustaa leikkimään mahdollisimman pitkään.

Poika on jouluna nippanappa 12, lahjalistalla on legoja ja jotain muutakin lelua, ja niitä myös varmasti saa! Leikkiköön niin kauan, kun leikityttää. Leikkiminen on kehittävää, mielikuvitusta pitää ja saa käyttää. Tuemme kaikin tavoin leikin jatkumista.

meidän 10v tyttö saa lahjaksi leluja koska niitä toivoi. Littlest pet shop eläimet ovat kova sana ja niitä saa lahjaksi sekä talon näille eläimille. mielestäni lapset saa olla lapsia niin kauan kuin lapsettaa ja leikkiä saa niin kauan kuin on tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailen:
Hmm... eikö 10 vuotiaskin saisi vielä olla lapsi? Mikä kiire "aikuistaa" vielä tuon ikäistä? Tuli vaan mieleen kun viime jouluna oli aika itkuinen siskon tyytö, kun tuli vaan ns. järkevää lahjaa...

Sinulla ei taida olla tuon ikäisiä lapsia. Lapset aikuistuu, minkäs teet... Meillä 10- vuotiaana tytöt toivoivat säkkituolia, kirjoja, julisteita, koruja ym.

meidän 10-vuotias neitimme saa koruja, levyjä, hiusharjasetin, ei mitään leluja enää vaikka bratzeja toivookin mutta niitä on aivan tarpeeksi, ens vuoden puolella mennään miehen kanssa ja ostetaan neidille uusi sänky ja siihen patja, mun rahat ei siihen nyt riitä ja enkä halua miehen kaikkia kustantavan yksinään

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailen:

Sinulla ei taida olla tuon ikäisiä lapsia. Lapset aikuistuu, minkäs teet... Meillä 10- vuotiaana tytöt toivoivat säkkituolia, kirjoja, julisteita, koruja ym.

Mut ap:n lapsi toivoi leluja.

Minä ihan ja vaan sen takia kyllä satavarmasti ostin leluja, kun VIELÄ LEIKKII!
Eli taitaa olla niitä viimeisiä jouluja kun leluja ees toivoo... :'(
Tänävuonna saapi Little Pet Shop juttuja, ja sen LPS-interaktiivisen päiväkirjan, Bratzin ja Sims-pelejä, sekä Bratz-pelin.
Ei tosin hirveesti enää noita leluja toivonut (tyyliin edellisten vuosien lelulehtiruljanssi-"mä haluun ton ja ton ja ton..")mutta kyllä viel hankitaan!

Yhteistyössä