Ostin apteekista turistiripulin ehkäisyyn läääkettä, mutta mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bakteeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bakteeri

Vieras
Se on siis 3vuotiaalle. Farmaseutti suositteli kovasti juuri tätä valmiistetta, että on ainoa lääkkeeksi rekisteröity tähän hommaan, kun muut on ravintolisiä. Ok, kuulostaa hyvältä! Niitä tarvitsee syödä lapsen 1kpl 2krt/vrk ja aikuisen 2kpl 2krt/vrk. 50kpl maksoi 30€ ja matka kestää 24 päivää, eli melko kallista on. No ostin sit kuitenkin lapselle sellaista.

Lääke on kapselissa, mikä pitää avata lapsen ollessa kyseessä. Ja kun sen avaa, niin pulveri haisee ja varmasti maistuu ihan hiivalle. :( Arvatenkin ei lapsi sitä ihan helpolla nielase! Kotona nyt meni ok, kun sai jugurtin kanssa antaa, mutta mites ku kohdemaassa en kyllä uskalla mitään vastaavaa tyrkyttää, koska kylmäketjut ei ole järin vakuuttavia.. Onnistuisikohan siltä kokonaisen kapselin nieleminen? On sellainen liukas. Voi hitto näitä!

Puhutko nyt maitohappobakteereista? Niitä on purutablettina ja jos vaikka millaisena, myös pikkuvauvoille. Miksi kapseli pitää avata? Ja jos pelkäät "kaikkea" esim kylmäketjua niin onko lomastanne tulossa rento? Tietty jos johonkin Intiaan menette, niin varmaan voi katketa se kylmä, mutta esim Kanarialla ei suurta pelkoa ole.

No en mä nyt niin höpö ole, että jossain kanarialla kylmäketjuja miettisin. ;) Mennään siis todella maahan, jossa ei ole kaikki niinkuin pitää, avustamaan niitä, joilla ei ole kaikki niinkuin pitää.

Maitohappobakteereja on tosiaan joka lähtöön, siksi kysyinkin farmaseutilta, et mikä olisi tosi tehokas ripulin ehkäisyyn. Ymmärrettävästi haluan minimoida myös riskit päätyä tutustumaan kohdemaan terveydenhuoltojärjestelmään, vaikka toki pääsemme kansainväliseen sairaalaan tarvittaessa. Tää valmiste ei siis ole maitohappobakteeria, vaan kuivattua hiivasientä, en nyt jaksa käydä katsomassa, mitä lajia edusti. On ainoa lääkkeeksi rekisteröity, kun maitohappobakteerit on ravintolisiä. Itselleni otin niitä, ku mulla nyt ei ihan heti henki lähde ripulin sattuessa. ;)

Ei sitä muusta syystä tarvi avata, ku et on kapseli, joka nielaistaan kokonaisena.
pitää tuota mehua kokeilla.. Esim lusikkaan, ja sit mukista päälle, ni menee kerralla eikä kärvistelyks.

Precosasta varmaan kyse. Menee varmaan kohdemaassa esim. hedelmäsoseeseen sekoitettuna? Ehkä sieltä voisi löytyä jotain valmista hedelmämurskaa säilykkeenä, tai sitten itse muussaat hedelmän, itse kuoritut on takuulla turvallisia. Tai sitten tosiaan alatte harjoitella nielaisua, esim. jugurtin kanssa nyt ensin, myöhemmin menee sitten pelkän veden kanssa.

Yhteistyössä