Ostinko minä alaikäisenä alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Tuli vain sattumalta vähän aika sitten mieleen tälläinen juttu. Ostin ensimmäisen kerran alkoholia alkosta sinä päivänä kun täytin 18 vuotta. Olen syntynyt syntymäpäivänäni kello 23 illalla ja kävin Alkossa puolen päivän aikaan eli olinko minä vielä silloin alaikäinen? Kyseessä oli siis se päivä kun täytin 18 vuotta, mutta silloin päivälleen 18 vuotta sitten eli sinä päivänä kun synnyin en ollut vielä puolenpäivän aikaan syntynyt, vaan olin vielä äitini mahassa ja synnyin vasta 11 tunnin kuluttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24143527:
Meikäläinen on syntynyt seiskan pintaan illasta, ja kävin ostamassa alkomahoolia pari vuotta ennen 18-vuotispäivääni ;)

Trolli, sillä Alkossa ei myydä alkoholia alaikäisille, eli alle 18v-vuotiaille. Alle 18-vuotiaat eivät edes pääse Alkoon.

Eihän tuossa sanottu, että olisi juuri Alkosta käynyt ostamassa sitä alkoholia ja voi hyvinkin päästä ja ostaa alkoholia Alkosta alle 18-vuotiaana, jos näyttää ikäistään vanhemmalta. Ei ne aina papereita kysy.

Mutta kun Alkossa ei myydä viinaa alle 18-vuotiaille!!! Olen itse töissä Alkossa ja tiedän, että siellä ei saa myydä viinaa lapsille! Varmaan te kohta väitätte ostaneenne jo joskus 2-vuotiaana viinaa Alkosta :-D

Alkuperäinen kirjoittaja Alkon myyjä;24143679:
Mutta kun Alkossa ei myydä viinaa alle 18-vuotiaille!!! Olen itse töissä Alkossa ja tiedän, että siellä ei saa myydä viinaa lapsille! Varmaan te kohta väitätte ostaneenne jo joskus 2-vuotiaana viinaa Alkosta :-D

Silloin kultaisella 90-luvulla ei itseasiassa oltu vielä ihan näin tarkkoja kuin nykyään.

T. Alaikäisenä alkoholia myös alkosta ostanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkon myyjä;24143679:

Osa kuule näyttää vaan niin vanhalta. Aloitin omat alkoiluni vasta täysi-ikäisenä, mutta kertaakaan ei ole kysytty papereita. Eli olisin varmaan ala-ikäisenäkin sitä tavaraa jos olisin halunnut. Ja yks tuttuni oli tosiaan 14-vuotias joka kävi alkossa, aina siinä samassa. Pari kertaa kävi vanhempana muuallakin, mutta silti se sai kirkastakin jos halusi.

Osa kuule näyttää vaan niin vanhalta. Aloitin omat alkoiluni vasta täysi-ikäisenä, mutta kertaakaan ei ole kysytty papereita. Eli olisin varmaan ala-ikäisenäkin sitä tavaraa jos olisin halunnut. Ja yks tuttuni oli tosiaan 14-vuotias joka kävi alkossa, aina siinä samassa. Pari kertaa kävi vanhempana muuallakin, mutta silti se sai kirkastakin jos halusi.

Tai osasta on hirveän vaikea arvioida ikää. Itse olin nuorena jotenkin vanhemman oloinen ja nykyään sitten nuoremman. :D

Yhteistyössä