Otan askelen tuntemattomaan: aion irtisanoutua vakiotyöpaikastani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja askel tuntemattomaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

askel tuntemattomaan

Vieras
ja jäädä ainakin kesän ajaksi täysin työttömäksi.
Lapselle en onnistunut saamaan hoitopaikkaa, (koululainen). Jonkun on pakko lastani hoitaa kesän, kun koulusta on loma ja minä olen se, joka uhraa työpaikkansa. :(

En tiedä mitä syksyllä aion tehdä. Tuskin työpaikkaa irtoaa mistään taas 10 kuukaudeksi. : /

Hitto vie ja minut katsotaan vielä yrittäjäksi, niin tuskin saan kovinkaan kummoiset rahat mistään. Elellään siis miehen palkalla, mikä on bauttiarallaa 2000.- kuukaudessa. Onneks tilillä on kertymää sen verran, että ainakin jonkin aikaa pärjäämme. :snotty:

Kaikki paikat olen soitellut ja kysellyt läpi.
Mä en lastani luovuta millekään puolikuolleelle mummolle, joka elelee vesistön vieressä, eikä pysty pelastamaan, jos tulee jokin hätätilanne veden äärellä.

Jos sinun kotona olo on ainoa vaihtoehto niin oletko tarkistanut työnantajalta voisitko pitää kesäloman lisäksi palkatonta loppukesän? Sinun tilanteessa olisi varmaan sama pitää palkatonta jos et mistään mitään saa kuitenkaan ja syksyllä palaisit töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;23680285:
Jos sinun kotona olo on ainoa vaihtoehto niin oletko tarkistanut työnantajalta voisitko pitää kesäloman lisäksi palkatonta loppukesän? Sinun tilanteessa olisi varmaan sama pitää palkatonta jos et mistään mitään saa kuitenkaan ja syksyllä palaisit töihin.

Mä en oo saanut lomakertymääkään kuin jotain 2 viikkoa. Olen käyttänyt lomat jo etukäteen syysloman, joululoman ja talviloman aikoina.

Kaikki paikat olen soitellut ja kysellyt läpi.
Mä en lastani luovuta millekään puolikuolleelle mummolle, joka elelee vesistön vieressä, eikä pysty pelastamaan, jos tulee jokin hätätilanne veden äärellä.

No tämä nyt paljasti sut idiootiksi. Vai mihin kaikki teinitytöt teiltäpäin on kadonneet?
En hetkeäkään usko ettet löytäisi kivaa tyttöä mussukkaasi katsomaan.

[QUOTE="huoh";23680312]No tämä nyt paljasti sut idiootiksi. Vai mihin kaikki teinitytöt teiltäpäin on kadonneet?
En hetkeäkään usko ettet löytäisi kivaa tyttöä mussukkaasi katsomaan.[/QUOTE]

Mihin on nykyajan ihmisten käytöstavat jääneet? Susta on ihan normaalia haukkua toiset ihmiset idiooteiksi? Haukutko lapsesikin idareiksi? :O

Ei löydy tyttöä mussukkaistani kaitsemaan. Olen soitellut kaikki tutut läpi ja kahlannut kauppojen seinät (lue: ilmoitustaulut) läpi.

[QUOTE="sss";23680326]Eikö sinulla ja miehelläsi ole kesälomaa töistä??? Pidätte peräkkäin lomat, siinähän se jo melkein on.[/QUOTE]

Lue aiemmat vastaukset: Omat lomani olen käyttänyt jo noissa pikkulomissa. Mies on yrittäjä, niin sillä ei ole lomaa, tai tulee konkurssi. :(

[QUOTE="vieras";23680335]No jos on varaa sanoa ittensä irti, niin varmasti on varaa palkata lapsenlikka kesäksi.[/QUOTE]

Oletko ikinä kuullut puhuttavan työvoimatoimistosta, sinne voi myös jättää ilmoituksen että tarvitaan lapsenlikkaa.

Mä en oo saanut lomakertymääkään kuin jotain 2 viikkoa. Olen käyttänyt lomat jo etukäteen syysloman, joululoman ja talviloman aikoina.

No miehelläsi on se neljä viikkoa, siinä on jo ensimmäinen kuukausi hoidettu. Pyydä itse palkatonta lomaa ja miehesi voi pyytää samoin. Tai voi olla, että siinä vaiheessa jo löytyisi joku hyvä hoitaja. En nyt oikeasti työttömäksi heittäytyisi, ainakaan ennen kun kaikki vaihtoehdot on kokeiltu.

[QUOTE="sss";23680341]No miehelläsi on se neljä viikkoa, siinä on jo ensimmäinen kuukausi hoidettu. Pyydä itse palkatonta lomaa ja miehesi voi pyytää samoin. Tai voi olla, että siinä vaiheessa jo löytyisi joku hyvä hoitaja. En nyt oikeasti työttömäksi heittäytyisi, ainakaan ennen kun kaikki vaihtoehdot on kokeiltu.[/QUOTE]

En ole ap mutta mioeheni on myös yrittäjä, ei ole pidellyt lomia koko yrittäjäaikana.

[QUOTE="sss";23680341]No miehelläsi on se neljä viikkoa, siinä on jo ensimmäinen kuukausi hoidettu. Pyydä itse palkatonta lomaa ja miehesi voi pyytää samoin. Tai voi olla, että siinä vaiheessa jo löytyisi joku hyvä hoitaja. En nyt oikeasti työttömäksi heittäytyisi, ainakaan ennen kun kaikki vaihtoehdot on kokeiltu.[/QUOTE]

No kun ei oo, kun se on yrittäjä.

Siis ei ap nyt kovin järkevä ole. Saat karenssin ja et mistään rahaa. Eikö ole järkevämpää hankkia esim. lähihoitaja -opiskelija hoitamaan lasta kesäksi?? Et joudu luopumaan työstä ja saat lapselle hoitajan ja työllistät opiskelijan. Varmaankin kesätyöpaikkaa vailla olevia on.

Entäpä esimerkiksi lähihoitajaopiskelijat? Meillä on koulun nettisivuilla ilmoitustaulu pullollaan ilmoituksia, joissa lh-opiskelijat tarjoutuu työhön tai vanhempi on tuonut lapun koulun seinille, jossa etsii lapselleen hoitajaa.

Varsinkin nyt on varmasti hyvä hetki tarjota työtä, koska monikin on jäänyt ilman kesätyöpaikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;23680367:
Entäs se palkattoman pitäminen?

Palkattoman pitäminen ei varmaankaan kesäaikaan onnistu juuri missään yrityksessä. Lähihoitaja -opiskelija tai muu opiskelija olisi hyvä. Ei mitään järkeä irtisanoa itseä kun muitakin keinoja on. Työnantaja tuskin ottaa irtisanomisen jälkeen takaisin, kun teet seuraavana kesänä saman tempun ja sana kyllä kiirii eteenpäinkin.

Yhteistyössä