otanko vai enkö ota sitä joulupuu lahjaa lapsille..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin

Vieras
Siis me saatiin 100e lahjakortti pelastakaa lapset ry:ltä ja samalla se nainen joka tästä ilmoitti sanoi että saadaan ottaa myös sellaiset paketit sieltä,mitä on vielä jäljellä.
Olen siis parin lapsen yh.. Mutta oli mulla kuitenkin rahaa ostaa lapsille n30e lahjat. Ja varmaan mummoilta ja kummeiltakin tulee paketteja.
Niin siis eikö nuo ole kuitenkin tarkoitettu sellasille joille ei ole mistään tulossa lahjoja?
Mietin että pitäskö kieltäytyä,jos löytyy enemmän tarvitseviakin :/

Jos kyse on sellaisista lahjoista, jotka ovat jääneet jäljelle, kun muut on jaettu perheille, jotka ovat ensisijaisesti lahjan tarpeessa, niin sinuna ottaisin :)

Sitten voit kenties ensi jouluna itse lahjoittaa tuohon keräykseen, jos taloudellinen tilanteenne antaa myöden. Pistä siis hyvä kiertämään! :attn:

Juu,en mäkään ole ostanut kun pari pientä lahjaa lapsille. Mutta kun on noita muitakin lahjan-ostajia meillä.. Niin mietityttää vaan. Kun kuullut ihmisistä joilla ei ole sukulaisia jotka ostas,ja itselläkään ei ole varaa lapselle lahjaa hankkia. :( Niin sellasillehan nuo kuuluis?

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kyllä munkin likalle on kaksi pakettia sieltä vaikka ittekin ostan hänelle lahjoja. En mä mitään älyttömiä osta, mutta jotakin kuitenkin.

Miksi sait kaksi pakettia?

No mistä mä tiedän. Siellä pussissa oli kaksi pakettia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lammas:
Riippuu ihan siitä minkä tunnet oikeaks tavaks toimia ja onneksi olkoon tuosta avustuksesta! En tiennyt et pela jakaa kanssa jouluavustuksia.

Juu,sinne piti vapaamuotoinen hakemus kirjoittaa. Eivät taida noita kovin mainostaa? Mulle vaan yhdessä paikkaa tuota suositeltiin.

Niin,ja totta kyllä mitä joku sanoi,jos ovat jotain ylijääneitä lahjoja,niin voikai sitä sitten paketit ottaa :)

Ota ihmeessä :)
Mekin saatiin 70 euroa joulurahaa ja tiedän että varmasti olisi köyhempiäkin ottajia mutta tuskin koskaan enää saadaan ja tarpeeseen se meillekin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Kyllä munkin likalle on kaksi pakettia sieltä vaikka ittekin ostan hänelle lahjoja. En mä mitään älyttömiä osta, mutta jotakin kuitenkin.

Miksi sait kaksi pakettia?

No mistä mä tiedän. Siellä pussissa oli kaksi pakettia.

Ja jos käsitit väärin, niin en kysynyt sitä "syyttävällä" mielellä ;)
Kyllä lapsesi on varmaan lahjansa ansainnut =)

Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Kannattaa tosiaan ensin vaan varmistaa ettei kukaan jää vallan ilman kuten kävi noissa hyvän mielen korteissa.

Osa jää aina avun ulkopuolelle, se on ikävää mutta kortista / lahjoista kieltäytyminen tuskin siihen auttaa. Päin vastoin, silloin ne jaetaan kelle vaan.

mä en itse ottanut. mulla on itselläni pari pientä pakettia lapselle, ja myöskin isovanhemmilta ja parilta muulta tulee saamaan. ajattelin, että varmasti löytyy niitäkin, joille ei oikeasti ole lahjoja tulossa.

Yhteistyössä