Otatko sikaflunssarokotteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puuropää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja puuropää:
Miksiköhän tätä rokotetta annetaan raskaanaoleville vaikka neuvolassa ei muuten suositella/anneta rokotteita raskaana ollessa?

On tilanteita, joissa on pakko ottaa rokotus, vaikka olisikin raskaana. Siksi ei suositella, koska asioista ei ole tarpeeksi tietoa, miten rokote vaikuttaa vauvaan. Tässä tapauksessa hyöty on niin suuri vauvan kannalta, että rokote tulee neuvoloihin.

britanniasta ja jenkeista loytyy tutkimustietoa jonka mukaan sikainfluenssa on jo aiheuttanut sikiovaurioita ja keskenmenoja. Itse sain tutultani tiedon (toissa THL:lla), etta riski sikion vaurioitumisesta rokotteesta on pienempi kuin sikion vaurioitumisesta itse sairaudesta.

Aivan. Ja tämä kaikki löytyy sikainfluenssa.fi sivustolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
En ota. Tutkimaton rokote vielä, mm. Britanniassa valmistauduttu esim. hermostosairauksiin rokotteen seurauksena. Rokotteen on valmistanut sama yritys jonka lintuinfluenssarokotteisiin oli selittämättömästi päätynyt elävää virusta. Rokotetta ei ole ehdityy myöskään tutkia. Ja ennen kaikkea, tuntuisi todella turhalta rokottautua niinkin tavallista tautia kuin influenssaa vatsaan.

ei ole sama firma.

Kylä vain Baxterilta on molempia lähtöisin.

Mutta kun se rokote joka tulee suomeen tai muualla skandinaviaan ei ole baxterilta. Ainakin meille norjaan tulee Glaxon versio.

Kuulin Suomeen tulevan version olevan Baxterilta. Oli erään proffan haastattelu. Voi tietty olla väärässä.

oho. kumma juttu. meille norjaan tulee glaxon versio. Mielestani kuulin, etta kaikkiin pohjoismaihin tulisi tuon firman pandemix??-rokote.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mietinnässä.
sairastan astmaa, eli ehkä kuitenkin olis suotavaa ottaa... mutta siis mietin ja kuulostelen suosituksia.

samoin, astma ja kuulun riskiryhmään. Oon joka vuosi ottanut influenssarokotteen ja otan tämänkin, en halua mitään keuhkokuumetta mikä on jokusen kerran tullut flunssasta..

En ota. Tutkimaton rokote vielä, mm. Britanniassa valmistauduttu esim. hermostosairauksiin rokotteen seurauksena. Rokotteen on valmistanut sama yritys jonka lintuinfluenssarokotteisiin oli selittämättömästi päätynyt elävää virusta. Rokotetta ei ole ehdityy myöskään tutkia. Ja ennen kaikkea, tuntuisi todella turhalta rokottautua niinkin tavallista tautia kuin influenssaa vatsaan.

ei ole sama firma.

Kylä vain Baxterilta on molempia lähtöisin.

Mutta kun se rokote joka tulee suomeen tai muualla skandinaviaan ei ole baxterilta. Ainakin meille norjaan tulee Glaxon versio.

Kuulin Suomeen tulevan version olevan Baxterilta. Oli erään proffan haastattelu. Voi tietty olla väärässä.

oho. kumma juttu. meille norjaan tulee glaxon versio. Mielestani kuulin, etta kaikkiin pohjoismaihin tulisi tuon firman pandemix??-rokote.

Mä olen kyllä käsittänyt että suomeen tulee Glaxo Smith Klinen H1N1-rokotetta

Otan kaikki rokotteet mitä suositellaan, niin itselle kuin lapsille. Sillä lailla oletan, että olen tehnyt oman osani pitääkseni taudit niin vanhat kuin uudetkin poissa.
En ole niitä, jotka viitsivät itse yrittää ymmärtää. Toivon ja luotan niihin, joiden kuuluu tietää.

Otan, koska kuulun hoitohenkilökuntaan, jolla on suurempi riski sairastua johtuen potilaskontakteista. Lapseni todennäköisesti rokotan, hän on saanut muutenkin joka vuosi influenssarokotteen. Mies kuuluu riskiryhmään, joten todennäköisesti hänkin sen saa.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
En ota vaikka astmaa sairastankin enkä myöskään ota joka vuotista influenssa rokotustakaan.Jos tauti tulee niin se tulee ja sairastan sen ei siinä sen kummempaa..

Jos minulle tulee influenssa, siitä tulee astman takia hyvin helposti keuhkoputkentulehdus ja pari kertaa on ollut keuhkokuume. Yksi rokotus on pieni juttu siihen nähden että oon monta viikkoa sairaslomalla ja täysin kanttuvei. Hieno että sun astmasi on niin hyvänä ettei tartte huolehtia tai pelätä pöpöjä, olispa mullakin...

Yhteistyössä