Otatteko lapset mukaan äitiysneuvolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Niin otsikossa tulikin tuo kysymys.
Kun itselläni on pian 4 v poika ja mun pitäisi kohta jo alkaa varailemaan ensimmäistä äitiysneuvola aikaa itselleni.
Voinko ottaa pojan aina neuvolaan mukaan?
Kun noita hoitopaikkoja ei oikein ole aina.
Otatteko te lapsia mukaan ja mitä laspet tekevät?

Mul on ollu, muilla paitsi ei neuvolalääkärille, jos vain suinki oon jonku lapsenlikan löytäny oon jättäny ainaki toisen kotiin mut on ne ollu mukanaki (2½v ja 7kk ikäinen).
Kun varaat aikaa, ni voithan samalla kysästä mielipidettä siitä mitä mieltä th on

En jos vain suinkin voin välttää. Toisaalta jos en halua keskustella tädin kanssa turhia on kätevää ottaa tenava mukaan. :D

Meillä tuon ikäinen on jo ulkoillut yksin joten jättäisin aulaan leikkimään ja käskisin tulla ovelle kolkuttamaan jos on asiaa. Ja vannottaisin toki että ei lähde sieltä ulos.

mulla on puoli vuotias, ja varmaankin tule ottamaan mukaan äitiys neovolaan jos en hoitoon saa. niihin lääkärineuvoloihin en kyllä ottais mukaan, varsinkaan nuin isoa kuin sulla.

kyllä lapset ovat mukana ja tulevat olemaan. tällä hetkellä muksut 3ja 5vuotiaita. lapsi kyllä keksii tekemistä ja ollaan me värityskirjakin käyty ostamassa sitä varten et tuolla neuvolassa aina pääsee värittelemään.

Itse aikanaan otin lapsen/lapset mukaan neuvolakäynneille, en tosin joka kerta. Halusin lapsen/lastenikin tietävän, että miksi äippä siellä käy ja näin "osallistuivat odotukseen". Lapset ihmettelivät sydänäänten kuuntelua ym. äneuvolassa tehtävää. Joskus oli kuvakirja mukana. Mulla tosin rauhalliset lapset ja käynnit onnistuivat hyvin. Neuvolatädilläkään ei ollut kielteistä sanomista lasten mukanaolosta.
Eli minun mielestä voit ottaa, voithan etukäteen kertoa pojallesi, että mitä siellä tehdään.

Mulla oli esikoinen joka kerta mukana, kun ootin toista(heillä reilu vuosi ikäeroa). Poika oli niin pieni, että ihan hienosti siellä meni, kun sydänääniä kuunneltiin niin pötkötteli mun kainalossa siinä petillä:) Muuten istui sylissä ja katteli jotain leluja. Jos oli lääkärineuvola, niin silloin terkkari huolehti sen aikaa pojusta, ja kun hän oli niin pieni, niin ei pelästynytkään juuri. Mutta noin isoa en lääkärineuvolaan ottaisi ettei lapsi pelästy, eikä tulisi kuuloonkaan että jättäisin odotushuoneeseen yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Pari kertaa on ollut pakko ottaa, lääkärikäynneille en kuitenkaan ottaisi vaan siirtäisin ennemmin aikaa.

Minun oli kerran pakko ottaa poika mukaan lääkärikäynnille. Hyvin poika viihtyi pukuhuoneessa akkareita lueskellen.

Pakko ottaa, kun ei ole hoitoapua, eikä jatkuvasti varaa maksaa MLL:n hoitajallekaan. Yhtä tuskaahan se on, kun poika viipottaa menemään koko ajan. Ei siinä paljon ehdi terkkarin kanssa keskustella. Sydänäänien kuuntelun ajan poika on mun vieressä, muuten siitä ei tulisi yhtään mitään.

Miten sitten lääkärikäynnin ajan? Katsoisikohan joku hoitaja lasta,jos niin hankalasti menee ettei löydy hoitopaikkaa sille päivälle mistään.
Tuskin nyt huoneeseen mukaan silloin pääsee,enkä kyllä välttämättä haluaisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten sitten lääkärikäynnin ajan? Katsoisikohan joku hoitaja lasta,jos niin hankalasti menee ettei löydy hoitopaikkaa sille päivälle mistään.
Tuskin nyt huoneeseen mukaan silloin pääsee,enkä kyllä välttämättä haluaisikaan.

Vaihda lääkäriaika sellaiseen päivään että saat hoitajan.

Yhteistyössä