Otinko nokkiini turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehelläni on paljon naispuolisia kavereita työnpuolesta. Suurin osa näistä on sinkkuja. Mies halaillee, tekstailee, soittelee ja juttelee naamakirjassa niiden kanssa joka päivä. MInun mielestä tälläinen ei kuulu parisuhteeseen. JA minä en ole koskaan näitä luonnossa nähnyt. Olenko nyt turhasta mustasukkainen? Mielestäni eriasia on silloin jos nainen olis meidän yhteinen kaveri.

On munkin miehellä naispuolisia kavereita ja työkavereita, mutta ei se päivittäin niiden kanssa ole yhteyksissä eikä halaile facessa kuin korkeintaan jos on syntymäpäivä. Eli omalta mieheltä en tuollaista hyväksyisi.

Mulla on myös miespuoleisia tuttuja joiden kanssa olen tekemisissä ja tapailen, eikä miehellä ole niiden kanssa mitään tekemistä. Se on sen ongelma minusta, jos ei voi sitä käsittää. Ei se, että olen jonkun ihmisen kanssa tekemisissä tarkoita että pitäs olla seksistä yms kyse. Mulla sattuu olemaan työkavereita ja entisiä opiskelukavereita, jotka sattuu myös olemaan miespuoleisia. Aina se sukupuoli ei ole siinä asiassa mitenkään tärkeä tekijä vaan ihan sivuseikka.

Anteeksi nyt ap, mutta minusta toisinaan jatkuva epäileminen voi olla vain omaa epävarmuuttakin ja ahdistaa kumppania todella pahasti. En tietenkään tunne sinua tai miestäsi, enkä tiedä millainen teidän tilanteenne on tai onko sinulla syytä epäillä häntä jostain. Ei voi sanoa tilannetta tuntematta, että onko tuollainen "tervettä" vai ei, se riippuu siitä millä asenteella mies itse asiassa on mukana.

Itse olen mustasukkaista sorttia oleva nainen. Varmaan johtuu edellisen liiton "mukavuuksista". Mutta tuolla naamassa on miehelläni naisia kavereinaan ja mä kysyn reippasti ketä ne on ja miksi ne sille juttlee ja se niille.
Olen tällä tavalla saanut pidettyä itseni aisoissa ilman liikoja mustasukkaisuus juttuja. Mieheni ei mitenkään salaile näitä tuttavuuksia. Voi johtua tietty myös tästä että en ole mustis.
Mene ja tiedä, mutta liika mustasukkaisuus "myrkyttää" kyllä yhteiseloa.

No hemmetti, jos äijää ei kiinnosta kotona olla, niin onhan se nyt jo joku vinkki! Siis eihän sen mustasukkasuuden tartte olla sitä, et pelkäät jotain tapahtuvan, vaan siitä ajankäytöstä! Eli kyllä pitää miehen, niinku naisenki, kotona viihtyä jos ollaan naimisissa. Jos kaikki muut paiakt kiinnostaa, niin onhan se jo selvä vinkki.

Mulla avomies on tollanen miesasiamies (ei onneks mikään hörhö) ja on aina sanonu ihan suoraan, et jos miehellä on naispuolisia kavereita niin kyllä ne ihan pillumielessä yleensä on (varsinki mitä nuoremmaksi mennään). Tietysti on poikkeuksia, ainakin minun mielestä, mutta kannattaa ottaa nyt huomioon sekin vaihtoehto. Mun mielestä on ok, et on ihan-sama-minkä-sukupuolisia-kavereita, kuhan en ei oo se elämä. Ja jos huomaisin jotain vispilänkauppaa, niin ei semmosia tietysti. Mut kyllä minä tuosta ajankäytöstä alkaisin keskustelemaan, koska ei ole reilua et sinä oot kotosalla toista odottelemas..

Entä kotityöt ja muut? Kyllä tuosta kannattaa puhua. Mikäs parisuhde es sellanne on, että ollaan yksin? Sitten löytyy kyllä parempiakin kumppaniehdokkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Itse olen mustasukkaista sorttia oleva nainen. Varmaan johtuu edellisen liiton "mukavuuksista". Mutta tuolla naamassa on miehelläni naisia kavereinaan ja mä kysyn reippasti ketä ne on ja miksi ne sille juttlee ja se niille.
Olen tällä tavalla saanut pidettyä itseni aisoissa ilman liikoja mustasukkaisuus juttuja. Mieheni ei mitenkään salaile näitä tuttavuuksia. Voi johtua tietty myös tästä että en ole mustis.
Mene ja tiedä, mutta liika mustasukkaisuus "myrkyttää" kyllä yhteiseloa.

Se on kyllä totta, että se myrkyttää. Sain kyllä miehelle puhuttua asiasta, ja kait se vähän lupasi "himmata" näitä juttuja. :)

Lisäisin vielä, että tietysti pitää ottaa aina huomioon ihminen. Kaikki on yksilöitä. Joilleki ei sovi liika vapaus, ne voi silloin saada typeriä ideoita. Tiedän monia ihmisiä, joilla on suhde menny poikki ja isoimpana syynä on ollut just ku on liikaa vapautta ja toinen ei kiinnostu ees toisen "hämäräperäisistä" tekemisistä ja ei oo koskaan mustasukkainen. Että erilaisia ihmisiä löytyy =D

Jos seurustelisin tunnetun petturin kanssa, tai että tietäisin sen ees kerran pettäneen (vaikkapa ees minun kanssa)..niin ei siihen voi samanlaista vapautta käyttää. Jotkut osaa käyttää vapautta hyvin ja jotkut ei, jotkut ei ees halua sitä. Ja vapauski on aika vaikea määritellä.

Minusta ap:n nyt kannattais tässä olla "mustasukkainen" tuosta ajasta, ei niinkään muusta. Varsinki jos nää naiset on ihan harmittomia ja ok, niin eihän ne mitään haittaa. Mut tuo aika!

Toki sitä saa ottaa nokkiinsa, jos mies vapaa-ajallaan seurustelee enemmän muiden naisten kuin oman vaimonsa kanssa. Toki miehellä pitää olla omakin elämänsä, eikä vain vaimon, mutta tarvitsee se vaimokin huomiota.

Siitä kotona poisolemisesta olenkin nalkuttanut joka päivä. Mä en itse käy yksinään missää ja mies joka päivä käy jossain. Musta vaan näyttää ja tuntuu siltä että näillä toisilla naisilla on pahat mielessä. Tosin mieshän sen päätöksen tekee, mitä niiden kanssa touhuaa. Täytyy vaan koittaa päästä näistä ajatuksista pois. Mut olenpahan kuitenkin asiasta maininnut ukolla.

Ap, hyvä, että olet ottanut asian puheeksi. Mä en myöskään sietäisi tollaista käytöstä ja tuntisin taatusti samoin kuin sä!!!! Et ylireagoi, vaan olet ihan normaali.

Minä kyllä saatan halata sekä mies- että naispuolisia ystäviäni silloin kuin heitä pitkästä aikaa näen. En näe halaamisessa muutenkaan mitään pahaa ja suon sen kyllä miehellenikin. Facebookissa lähetellään vaikka mitä keskenämmä, niin miehen kuin naisetkin. Eikä siinä todellakaan ole mitään syvempää merkitystä taustalla.

Ja kaverina voidaan käydä ulkona. Tosin, jos muiden seura kiinnostaa enemmän kuin sen oman kumppanin, niin silloin voi parisuhteessa olla jotain vikaa ja silloin siihen pitäisi puuttua ennen kuin ystävyys toisen kanssa syvenee..

Yhteistyössä