Otsakuumemittari - suositelkaa, haukkukaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Luumu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Luumu"

Vieras
Harkinnassa olisi siis otsakuumemittarin hankkiminen ja kokemuksia kaipailisin. Toimiiko hyvin, mikä olisi hyvä merkki vai onko turha kapine? Mitä merkkiä ei kannata ostaa ja paljonko kannattaa maksaa?

Mä en edes muista, mistä se on tullu ja enää sitä ei missään taas ole, mutta oli joskus sellainen otsaan painetava lätkä.
Mun mielestä ihan yhtä ok kuun mikä tahansa muu tapa varmistaa onko kuumetta. mä en tee mitän sillä tiedolla onko kuumettä 38,5 vai 37,9, mä haluan vaan tietää, onko kuumetta. ja sekän ei ole kovin tärkeää, kun vointi on kuitenkin se tärkein kriteeri.

Niin mäkin ajattelin, kunnes tänään lääkäri kysyi useaan kertaan, että paljonko pojalla oli kuumetta. Lääkärissä siis käytiin korvatulehdusepilyn takia, vähän punotti, muttei selv tulehdus kuitenkaan. Siihen sitten vastailin, että selvästi lämmin on ollut, mutta muuten hyvässä hapessa. 2,5 v ei ole innostunut kainalosta mittaamisesta viime aikoina, enkä sitten sillä ollut kiusannut. Aloin vaan sitten miettiä, että saisiko tuolla otamitarilla helpommin lämmön mitattua jos on pakko, ettei tarvitsisi taistella.

Luin jostain keskustelusta useita kommentteja, että korvakuumemittarin luvut heittelisivät ja että sillä on hankalaa mitata / työntää oikein sitä sinne korvaan. Siksi hyllytin tämän vaihtoehdon, mutta oisko kehitystä tapahtunut?

Yhteistyössä