ottaa päähän! läskiasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läsäpylly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läsäpylly

Vieras
Ottaa päähän. N.20kg jäi kiloja ja nyt laihdutan. No kilot jo sinänsä ottaa päähän eli v***ttaa, mutta vielä enemmän v***ttaa se, miten erilailla minua kohdellaan! Ei, en kuvittele tätä:

Olin tilaisuudessa, jossa oli minulle entuudestaan tuntemattomia ihmisiä. Olen iloinen ja puhelias seurassa ja niin olin nytkin, mutta saamani vastakaiku oli ihan erilaista, mihin olin tottunut. Olin siis vaan joukon läski, joka halusi jutella kaikkien kanssa... Eihän sillä raukalla varmaan ole edes kavereita, kun on niin läski.

Kaupassa saa huonompaa palvelua. Katselin laukkuja, myyjä pamahti heti paikalle, tavaratalossa. Okei, mulla oli lökärit jalassa, synnytyksestä on nyt 2kk, en mahdu muihin! Myyjä esitteli jotain p****eleen muovilaukkuja. Ilmoitin etsiväni kestävää, hyvälaatuista nahkalaukkua. Hetken katseltuani myyjän kanssa ilmoitin, ettei heiltä löydy tarpeeksi hyvälaatuista. Ha-haa. No, se oli kyllä totta. Ajattelikohan se, ettei läskillä lökäpöksyllä ole varaa/silmää kauniillee laukulle?

Kuntosalin (jonka jäsen olen ollut vuodesta -97) respassa kyselin muutamia juttuja. Simpsakka neiti jaksoi vastata yhdellä sanalla per kysymys, sen mitä nyt jaksoi katsettaan papereista nostaa.

Otan osaa kaikki lihavat! Onpahan nyt tämäkin koettu. Tulee oikeesti ristiriitainen olo ja jonkinlainen identiteettikriisi.

No eipähän ainakaan asvalttimiehet enää vihellä, huutavat korkeintaan vaan törkeyksiä.

Aion laihtua ja vauhdilla, en uskonut ihmisten olevan oikeasti tällaisia!

Kyllä se kohtelu noin vaan menee ! Itse olin jo ennen lapsia lihava ja kun nyt melkein 35-vuotiaana olen laihduttanut itseni normaalin painoon saan mm. viheltelyä ja kohteliaisuuksia...

Surullisisnta on tosiaan tää miten toiset ihmiset kohtelee! Siis ihan aikuiste. Onhan niitä tutkimuksiakin tehty lapsilla, että ne ottaa mieluumin mustan tai vammaisen leikkitoverikseen, kuin lihavan. Tutkimus on amerikkalainen, n.15 vuotta sitten tehty. Tarkemmin en sitä muista. Eli aikuisena jatkuu sama meno, lihavana en ollut mielenkiintoinen keskustelukumppani. Vuosi sitten olisin takuulla ollut! useinhan sanotaan jollekin, joka on laihtunut, että oot ihan kuin eri ihminen. Niinpä, niinhän laihtuneisiin/lihonneisiin suhtaudutaan, ihan kuin se luonne olisi jonnekin muuttunut!

Ja unohtu vielä tää, miten tälläkin palstalla kauhistellaan millasia "valaita" rannalla on nähty tai kun joku on NIIIIN lihava. Nää rannalla nähdyt ja muut läskit on todennäkösesti jonkun normaalipainosenkin kavereita. Mulle tulee ainakin tosi, tosi surullinen mieli, kun ajattelen, että joku mun kaveri halveksii mua mielessään tai toisten kavereiden kanssa.

Ja sori nää kaikki näppäilyvirheet, nopeet sormet, vai oisko sittenkin vaan liian paksut ja ihraset...

Onko tää vaan mun ongelma? Olenko ainut reilusti lihonut, joka huomaa tällaista. Ja joo, myönnän, että olen itselin varmaa asennoitunut erilailla, jos kyseessä on ollut lihava/hoikka.

Et ole ainut joka on tuollaista huomannut ja kokenut! Itse olin ennen raskautta ja synnytystä hoikka ja sain ihailua ja miehet oli kohteliaita ja nyt kun olen jäänyt pulleaksi niin olen kuin muuttunut "paskaksi" joidenkin ihmisten silmissä. V***ttaa...

Yhteistyössä