Ottaa tuos mies päähän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Ja sit ihmettelee että mikä mulla on.
Pari viikkoa sitten lähti reissuun, minä kestitin vieraat joiden tulo oli ollut jo pidempään tiedossa. Mies ei vaan ollut tajunnut että tulevat juuri silloin.
Hoidin lapsen kouluun liittyvän kiusaamispalaverin johon pyydettiin molemmat vanhemmat.

Eilen istuin illan rippikoululaisen kanssa srk:n tilaisuudessa kun mies oli omissa harrastuksissaan.
Tänään pyydettiin kummilapsen synttäreille. Jäi menemättä kun miehellä kestää harrastuksissa niin myöhään. Mies toki ollut kahteen asti töissä mutta silti.
Minä täällä sillä aikaa siivoan talon ja teen ruoat jne.

Ja mies ihmettelee miksi olen raivona. Eilen väänsin rautalangasta mikä ottaa pääähän. Eipä tuo kuunnellu. Puoleksi naureskellen vaan sano että joo hän ei ota vastuuta.

Mies vetoaa siihen että olen kotona (vaikka lapset jo koulussa) ja hän käy töissä että hänen ei tarvi osallistua. Minusta tuo pätee esim kotitöihin mutta ei lapsiin liittyviin asioihin.

Mies on vastuuton mutta osittain on oikeassa.
Siis tuntuu että hän pakoilee lasten ja perhetuttujen kanssa olemista ja kaverit menee niiden edelle.

Mutta toisaalta, kaikkia kodin asioita ei tarvitse hoitaa yhdessä ja se joka kulloinkin on kotona, hoitaa palavereissa ym.juoksemisen.

Mies on vastuuton mutta osittain on oikeassa.
Siis tuntuu että hän pakoilee lasten ja perhetuttujen kanssa olemista ja kaverit menee niiden edelle.

Mutta toisaalta, kaikkia kodin asioita ei tarvitse hoitaa yhdessä ja se joka kulloinkin on kotona, hoitaa palavereissa ym.juoksemisen.

Joo. oon yksin käynyt KAIKKI lasten neuvolat, lääkärit, hammaslääkärit, sairaalareissut, koulun palaverit lukuunottamatta yhtä (joka myös oli kiusaamispalaveri, tosin eri lapsen kanssa) vanhempain vartit ja illat, nyt on kolmas rippikoulussa. Lapsia yhteensä kuusi. Joten noita on muutama meno ollut tässä vuosien mittaan.

Eli mun mittapuun mukaan noita yhdessa hoidettavia asioita on ne kiusaamispalaverit ihan sen takia että lapsen etu menee kaiken muun edelle. Kun oma lapsi on ollut se jota kiusataan.
Tuo kaikki muu sälä vaan kerty tähän samaan kasaan joten vaan keitti yli. Olis mies voinu edes jonkun noista hoitaa kun on nähnyt kyllä tässä parin viikon aikana etten vaan nyt selviä kaikesta.

Haittaako sua hoitaa ne? Itse en osaa ajatella, että itse en olisi niissä mukana ja en näe lasten isän osallistuminen niihin pakolliseksi. Ainoastaan niihin keskusteluihin, joissa päätetään lapsen koulupaikoista tai sairaalahoidoista näen molempien vanhempien osallistumisen välttämättömäksi. Ei tietenkään hauttaisi, jos isä osallistuisi, mutta miksi siitä kantaa stressiä ja pahaa mieltä.

Aloin miettimään, että olisikohan sun aika lopettaa kotiäitiys? Ei sillä, etteikö lapset enää sua kotona tarvisi vaan, siksi, että elämässäsi olisi joku muukin tarkoitus kuin koti ja silloin iehenkin olisi luonnollisesti alettava ottamaan enemmän vastuuta lapsista.

• Tykkää
Reactions: Echo
Ja sit ihmettelee että mikä mulla on.
Pari viikkoa sitten lähti reissuun, minä kestitin vieraat joiden tulo oli ollut jo pidempään tiedossa. Mies ei vaan ollut tajunnut että tulevat juuri silloin.
Hoidin lapsen kouluun liittyvän kiusaamispalaverin johon pyydettiin molemmat vanhemmat.

Eilen istuin illan rippikoululaisen kanssa srk:n tilaisuudessa kun mies oli omissa harrastuksissaan.
Tänään pyydettiin kummilapsen synttäreille. Jäi menemättä kun miehellä kestää harrastuksissa niin myöhään. Mies toki ollut kahteen asti töissä mutta silti.
Minä täällä sillä aikaa siivoan talon ja teen ruoat jne.

Ja mies ihmettelee miksi olen raivona. Eilen väänsin rautalangasta mikä ottaa pääähän. Eipä tuo kuunnellu. Puoleksi naureskellen vaan sano että joo hän ei ota vastuuta.

Mies vetoaa siihen että olen kotona (vaikka lapset jo koulussa) ja hän käy töissä että hänen ei tarvi osallistua. Minusta tuo pätee esim kotitöihin mutta ei lapsiin liittyviin asioihin.

Tuohon koulun palaveriin olisi kyllä pitänyt tulla, ja sellaisen luulisi kiinnostavan myös työssäkäyvää vanhempaa. Hammaslääkärit yms on sellaisia, että kotona oleva voi viedä niihin. Miksi et muuten mennyt yksin kummilapsen synttäreille? Itse en ainakaan jättäisi mitään juhlia tai muuta tärkeää väliin miehen harrastusten takia - menisin yksin ja laittaisin miehelle viestin että "tule perässä kunhan kotiudut".

Mitä vieraita nuo olivat, joita kestitit yksin? Jos olivat sinun vieraitasi, tuo on minusta ihan ok, jos miehelle ei se ajankohta sovi, voi mennä vaikka harrastuksiinsa. Mutta jos miehen vieraita (hänen sukulaisiaan, kavereitaan, tms) niin silloin miehen olisi tietysti pitänyt olla paikalla ja toimia ensisijaisena isäntänä.

Toki olisi suotavaa että miestä kiinnostaisi lasten asiat mutta noin yleisesti: lapset koululaisia ja sä kotona, aikaa hoidella kotijuttuja. Moni meistä hoitaa työn Lisäksi kodin ja koulu-ja tarhaikäisten menot ja harrastukset. Sullahan on luksustilanne noin kodinhoidollisesti mutta ei ehkä taloudellisesti.

Kyllä minä hoidan ihan itse jutut jotka luettelit, ei mies pysty monen kymmenen kilometrin päästä lapsen hammaslääkäriin lähtemään, kyllä ne mennään sillon kun mun aikatauluihin sopii. Pääsen synttäreille ilman miestä, kuten tänään mennään, miehellä kiire töissä ja on siellä tänäänkin. En tarvitse miestä pitelemään kädestä.

Yhteistyössä