ottaisitko väkivaltaiset vanhempasi jouluksi kylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilkeä kenties?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilkeä kenties?

Vieras
ihan gallupina kyselen (itse olen saanut niin paljon asian tiimoilta sättimistä ja ihmettelyä) että ottaisitteko epästabiilit ja väkivaltaiset omat vanhempanne jouluksi kylään kotiinne, siis ihan yökylään kun välimatka on pitkä?

Itse en ota, ja vanhempani saavat viettää joulun yksin. Syynä on se että isäni on erittäin väkivaltainen ja kilahtaa pienimmästäkin asiasta, mm. jos joku uskaltaa olla eri mieltä hänen kanssaan tai jos joku väittää vastaan. On siis ollut väkivaltainen AINA, pahoinpidellyt lapsuudessani ja yrittänyt aikuisiälläkin pari kertaa pahoinpidellä minut, mm. raskaana ollessani. Isän kanssa saa jatkuvasti olla sukkasillaan ja pidättää hengitystään ettei vain sano mitään väärää, jolloin isä käy kimppuun ja aloittaa raivokohtauksensa.

Haluan turvata oman joulurauhan omille lapsilleni enkä pilata joulua tuomalla tuollaiset isovanhemmat kotiini. Olen kuitenkin saanut tosi paljon haukkuja, syyllistämistä ja ihmettelyä, että eihän jouluna ketään pidä jättää yksin ja suvun "kuuluu" pitää jouluna yhtä.

Olenko nyt sitten jotenkin kylmä ja itsekäs ihminen?

Ihan oikein teet. Ei sun lasten tartte pelätä jouluna. Isäs saa katsoa peiliin (jos pystyy) miksi on yksin jouluna ja myös äidilläsi on ikävä kyllä oma valinta millaisessa suhteessa suostuu olemaan. Aikuisten käytös on aikuisten vastuulla, jos joku aikuinen ei pysty käyytäytymään siivosti edes jouluna niin sun ensisijainen tehtävä on suojella sun lapsia ja turvata heille hyvä joulu ja turvallinen koti.

Olen sitä mieltä, että joulu on perhejuhla ja sukulaisten pitää pitää yhtä eikä ketää saa jättää yksin jouluna jne.
Mutta tuollaiset tapaukset kuin teillä muodostavat kyllä poikkeuksen. Kyllä ihan omia lapsiasi suojellaksesi (ja tietenkin myös itseäsi) pidä väkivaltaiset hullut heistä kaukana, olivat sitten sukua tai ei.
Rauhallista joulua teille!

Teit ehdottomasti oikean päätöksen ja saat olla ylpeä itsestäsi!Paras ratkaisu itsesi ja lastesi osalta.Joskus ihmiset ei vaan osaa ajatella kuin TODELLA yksioikoisesti ja se varmasti selittää hölmöt kommentit. Niin ja tiedän, että se on erittäin turhauttavaa.Rauhallista joulua.

Yhteistyössä