Ottaisitteko vauvan mukaan kauppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentynyt

Vieras
Olen kahden ensimmäisen lapsen kanssa liikkunut alusta asti ihan ns normaalisti. Ovat syntyneet kesäkuussa molemmat. Kaupassa käyty siis ja kylässä ja vaunuiltu.

No nyt en ole vaunuilemaan menossa, mutta kätilö oli sitä mieltä että ei edes ruokakauppaan ennen kuin kahden viikon päästä. Vauva syntyi siis maanantaiaamuna, kotio tultiin tiistaina.

Kokisin paljon helpommaksi mennä kauppaan vauva mukanani kuin että menen yksin ja mietin, että kuinka kova kiire on syöttämään.

Marraskuun alussa vauvan saanut ystäväni oli vauvan kanssa kuuden päivän ikäisenä jo perhekahvilassakin. Ei hänelle ollut sanottu mitään sellaista ettei saisi kulkea.

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
virallinen neuvolan suositus on et alle KUUKAUDEN ikäistä ei sais viedä kauppaan eikä kylään tms.

Oho... Enpä ole tälläistä neuvolan suositusta varsinkaan kuullut.

Viimeksi kun kakkonen syntyi ja kysyin rippijuhliin menosta viikon ikäisen kanssa niin sanottiin, että hienosti voi mennä jos oma vointi antaa myöten.

Niin olllaan tälläkin liikuttu jo heti syntymästä asti..
Nyt kyllä niin paljon viruksia ym liikkeellä, että ehkä olisi ihan järkevää odottaa ainakin se pari viikkoa..

Itse vihaan ylihysterisointia. Normaalisti olen mennyt alle 2 viikkoisen kanssa kauppaan.
Naurattaa kun kaverille (joka on hysteerinen) sanottiin että kaghden viikon jälkeen voi viedä kauppaan MUTTA EI SAA NOSTAA LASTA pois vaunuista :DD Ihan kun niitä bakteereja olis enemmän vaunujen ulkopuolella leijailemassa... pyh sanon minä! :)

Meillä synty poika keskosena, alle kilosena. Pääsi 2kk päästä teholta kotiin. Sanottiin että sellanen pari viikkoa kannattas olla pois suuresta väkijoukosta. Sitten pikkuhiljaa aloitella. Kyllä mä normaaliaikaisena syntyneen veisin ja veinkin jo viikon päästä kauppaan.

Ite olin 6 päiväisen kanssa kaupassa, maaliskuun puolivälissä, ja kaiken lisäksi helvettillisessä flunssassa..
Mutta ehkä olisi VIISAAMPAA pysyä kotona jos vain se on mahdollista, eli sulla ei ole ihan välttämätön pakko käydä siellä kaupassa vauvan kanssa.
Onnea uudesta tulokkaasta! :flower:

Meillä suositeltiin synnärillä ja neuvolassa, että 3 ekaa kuukautta mahdollisimman vähällä kauppakäynneillä. Eli kylään sai mennä yms. mut kauppakeskuksia ja kauppoja suositeltiin välttämään. Näin tehtiin. Meidän muksu oli ekan kerran kaupassa vajaa 3 kk:n ikäisenä. Eikä se niin vaikeeta ollut, tietty oli vaan yksi lapsi, esikoisesta kyse.

Yhteistyössä