Otteko saaneet apua sillon ku sitä ootte tarvineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku

Vieras
Tarkotan sosiaalista.

Musta ihan kamalaa ku yhden perheen vanhemmilla todella tulehtuneet välit. Isä oli sit menny lapsen neuvolaan ku äiti ja lapsi oli siel käymässä ja sanonu et lapsella kaikki hyvin, mut isä ja äiti tarvii apua. No ne sit yrittäny saada perheneuvolaan aikaa mut aikoja ei ole eikä saa juuri ku niitä kipeimmin tarvittas. Nyt sit ero edessä.

En tiedä et olisko siitä perheneuvolasta ollu apua, mut pitäs kai saada jotain tukea ku on hätä ja OIKEESTI apua tarvittas, mut ei mitään!

Näin meillä hyvinvointiyhteiskunnassa toimitaan ja autetaan!

Ei olla aina, mutta toisaalta ollaan kuitenkin pärjätty. Vaikka olisi tietysti ollut vähän helpompaa, jos olisi saanut tukea, eikä olisi tarvinnut rämpiä eteenpäin hammasta purren. Mutta selvitty kuitenkin, mitä nyt sitten hampaissa kulumajälkiä puremisesta ja leuat kipeenä kiristelystä :xmas:

Olen hoitoalan opiskelija ja meillä psykiatrian kurssi menossa. Meille opettaja sanoi vasta, että perheneuvola ei mielellään heti anna aikaa, kun sinne ottaa yhteyttä. Syynä se, että monet ottavat yhteyttä sinne nykyisin niin helposti ettei ole mahdollista, joka pikkujuttuun puuttua. Toisaalta annetaan perheelle mahdollisuus itse selvittää/oppia selvittämään ongelmat. Aika kyllä varmasti sinne annetaan, kun uudestaan ottaa jonkun ajan kuluttua yhteyttä.

Se, että tämä perhe on hajoamassa, tarkoittaa sitä, että tuota apuakin haetaan liian myöhään. Toisaalta, jos perhe yhdessä haluaa olla niin se apu varmaankin kelpaa sitten vähän myöhässäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen hoitoalan opiskelija ja meillä psykiatrian kurssi menossa. Meille opettaja sanoi vasta, että perheneuvola ei mielellään heti anna aikaa, kun sinne ottaa yhteyttä.

....

Se, että tämä perhe on hajoamassa, tarkoittaa sitä, että tuota apuakin haetaan liian myöhään. Toisaalta, jos perhe yhdessä haluaa olla niin se apu varmaankin kelpaa sitten vähän myöhässäkin.

Ei kauhean järkevältä toimintatavalta kuulosta. Siis se, että ei anneta apua, silloin kun ongelmat on pieniä tai kun sinne ottaa ensimmäisen kerran yhteyttä. Ja sitten tuumataankin, että taisivat tulla liian myöhään kysymään, kun erosivat.

Yhteistyössä