oudot kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Minulla alkoi viime kuussa kuukautiset niin, että varmaan 5 päivää tuli ensin vuotoa niin, että sitä jäi vain vessapaperiin pyyhkiessä, sen jälkeen alkoi ne 8 päivää kestävät oikeat kuukautiset. Nyt minulla on kohta viikon verran tullut vuotoa taas todella niukasti ja punaista vuotoa on tullut vain kaksi kertaa, isomman hädän jälkeen. Kuukautiset ovat vähän epäsäännölliset, mutta viimeisen puolen vuoden aikana kierto on tasaantunut 21-25 päivään. En käytä mitään hormonaalista ehkäsyä. Lääkityksenä minulla on thyroxin. Onko tuo ihan normaalia? Ei ole kivaa, kun ensin luulee, että kuukautiset alkaa ja sitten ei alakaan kunnolla ja kuitenkin pitää koko ajan olla varmuuden vuoksi side.

Kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa kuukautishäiriöitä. Itselläni tulee kiertoon heittoja ja menkat on vähintäänkin kummallisia.
Miten sinulla on pysyny kilpirauhasarvot kohdillaan?

[QUOTE="vieras";22444374]Mulla on kuparikierukan laittamisen jälkeen ollut aina tuommoiset, todella ärsyttävää...[/QUOTE]

Kuparikierukka aiheuttaa vuotohäiriöitä enemmän kuin esim. hormonikierukka. Eikä ole hirmu luotettavakaan, jos juttuihin on uskominen.

Kuparikierukka aiheuttaa vuotohäiriöitä enemmän kuin esim. hormonikierukka. Eikä ole hirmu luotettavakaan, jos juttuihin on uskominen.

Jep. Hormonit ei käy, niin oli ainoa vaihtoehto, en halunnut edes kokeilla hormonikierukkaa. Epäluotettavuus on mulle plussaa kun haaveilen koko ajan että tulisin raskaaksi, mies vaan ei vielä tahdo aloittaa yrittää vauvaa, joten kierukka saa pysyä, niin olenpahan ainakin nimellisesti huolehtinut ehkäisystä sen minkä tällä rajoittuneella ehkäisyvälinevalikoimalla voin.

Kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa kuukautishäiriöitä. Itselläni tulee kiertoon heittoja ja menkat on vähintäänkin kummallisia.
Miten sinulla on pysyny kilpirauhasarvot kohdillaan?

ensimmäisessä verikokeessa lääkityksen aloittamisen jälkeen molemmat arvot olivat parantuneet. Tsh oli 0,3 ja T4V oli 17,7. Minulla ei siis ole mitään kuparikierukkaakaan, joka tuon voisi aiheuttaa vaan käytetään kondomia.

Yhteistyössä