Oudot valkoiset pienet näppylät alapäässä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Elikkäs vuosi sitten harrastin suojaamatonta seksiä yhdenillan juttuna, mitään oireita ei tullu eikä mitään muutakaan kutinaa tai sen sellaista. Nyt olen parisuhteessa ( miehellä ei ole sukupuolitauteja) ollut melkein vuoden ja nyt kohdun suun alkuun (ei ihan reijän viereen) tuohon molemminpuolin sivuihin on tullut valkoisia paukamia? molemmin puolin menee ns suorassa rivissä valkoisia näppylöitä ja muutama erillään oleva. Näitä paukamia ei siis ollut 2 kuukautta sitten (olemme siis aikasemminkin harrastaneet seksiä ilman että on sattunut jne) ja ilmestyivät yhtäkkiä kun harrastimme seksiä ja se sattui muutaman kerran aluksi rajusta sormetuksesta, Paukamia ei ensimmäisten kertojen jälkeen näkynyt vain arkuutta ja punoitusta eli varmasti just haavaumia tullut siitä. Muutaman kerran jälkeen tuli nää arven näköiset koholla olevat valkoiset näppylät rivissä (ei minkäänlaista oireilua kutinaa tai kirvelyä) ostin apteekista jotain intiimi rasvaa ja olen sitä laittanut aina suihkun jälkeen ja näytti vähän siltä että ne näppylät olisivat vähän hävinneet kunnes eilen harrastimme seksiä ja haavaumia tuli ja näytti että nuo näppylätkin ois lisääntynyt samalla ja nyt alapää on arka ja sattuu paperilla pyyhkiessä noiden haavaumien takia. olen syönyt monta vuotta ja syön edelleen yaz nimisiä e pillereitä, pieniä taukoja lukuunottamatta. Voisko nuo johtua esim limakalvojen ohentumisesta e-pillereiden takia vai voiko tähän liittyä joku tauti. Olen lukenut kondyloomasta ja katsonut niitä kuvia mutta mikään ei tunnu näyttävän yhtään samalta, ei myöskään herpes. Gyne ajan äsken varasin mutta siihen on vielä 2 viikkoa niin ajattelin oisko täällä ketään kellä ois samallaisia ollut.
 
vierailija
Toi kuulostaa ihan kondyloomalta eli hpv taitaa olla. Ne rokotteet sitä varten on siis hpv 16&18 vastaan jotka usein johtaa kohdunkaulan syöpään. Nämä virustyypit ei aiheuta kondyloomaa. Hpv:tä varten ei ole miehille testejä niin oot voinut saada ihan mistä tahansa, varsinkin kun voi saada tartunnan kondomista huolimatta. Viruksen voi sairastaa oireettomana (eli ilman kondyloomaa) ja se useimmissa tapauksissa paranee itsestään. Melkein jokaisella on jossain vaiheessa elämässään se ja vaarallista se siis ei ole (ellei sulla ole sitä tyyppiä 16&18, mutta sen takia käydään niissä säännöllisissä papa-seulonnoissa). Mulle kans puhkes kondylooma hiivatulehduksen yhteydessä kun limakalvot vaurioitu. Olin eka ihan kauhistunut kun sain diagnoosin. Mutta kyseessä on siis yleinen vaiva ja hoitokeinoja monta. Mä oon käyny sukupuolitautipolilla jäädytyshoidoissa ja sit kotona hoitanut etikalla - jälkimmäinen halvempi ja tehokkampi. Omenaviinietikalla hävitin useimmat paukaumat viikossa.
Mutta ne kuulemma häviää kyllä itsestään ajallaan ja hoitoa tehdään lähinnä esteettisistä ja psyykkisistä syistä. Gyne osaa sit neuvoa eri hoitomahdollisuuksista ja näin.
Tsemppiä!
 

Yhteistyössä