Oulu, MYLLYOJA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rupeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rupeli

Vieras
Onko täällä asukkaita Oulun Myllyojalta? Millainen paikka se on asua? Ja jos joku tietää jotain erityistä Tiilitien kerrostaloista niin kertokaa! Saatamme muuttaa sinne! :)

Saako vastata vaikkei ihan Mylliksellä asukaan? Mutta paljon siellä asioin. On siellä ainakin hyvät palvelut, kaikki lähellä mitä tarvii. Tiilitiellä olen monesti kävelyllä käynyt, ainakin ne matalat kolmikerroksiset talot ja niiden ympäristö näyttää ihan viihtyisiltä. Niistä korkeista nyt en sano mitään... niihin en välittäis muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rupeli:
Tottakai saa :) kerro niistä korkeista taloista, asukkaistako johtuu ettet muuttais niihin?

Enhän mä toki asukkaista mitään tiedä mutta ihan ympäristön perusteella mielipiteeni oon muodostanut. Ei ole niin viihtyisä mitä siellä Tiilitien toisessa päässä. En muuten edes tiedä onko ne korkeat vuokra- vai omistusasuntoja. Toki molempiin mahtuu monenlaista väkeä ja ihan tuurissaan on minkälaiset naapurit sattuu. Mut noin alueena suosittelen kyllä Myllyojaa, ikäni oon niissä maisemissa pyörinyt

=)

asuin aikoinaan aika lähellä tiilitietä, ei se nyt ihan parasta aluetta ole, mutta normaaleille ihmisille, nuoria lapsiperheitä, yksittäisiä ihmisiä...
hyvä ostari lähellä, jossa tietenkin lähiöiden ongelmat myös, mutta missä ei olisi?
jos ette ole hienoperseitä, niin ihan o.k.
kesällä ihana, sopivan mittainen pyörämatka joen rantaa myöten kaupunkiin, oikein näköalareitti.

Myllyojaltahan on lyhyt matka esim. marketeille ja ihan hyvät palveluthan Mylluojallakin on. Pari ruokakauppaa, apteekki, kirjasto, seurakuntatalolla lasten kerho ym.

Ne korkeat talot on tosiaan aika surkean näköisiä. Yksi kaverini asusteli niissä useita vuosia taaksepäin ja silloin oli ainakin huonokuntoisia myös sisältä.

Aikoinaan 16 vuotta asunut tiilitiellä ja sillon ainaki oli rauhallista seutua. Riippuu tietty talosta =) Asuimme omistusasunnoss, mutta vuokra kämpissä aina pikkasen sekalaista sakkia. Onko talon numerosta tietoa?

Myllyojan "keskustan" kerrostalot kaikkea muuta kuin rauhallisisa! Monissa taloissa asuu tappelupukareita ja huumeveikkoja. Eipä ole aseetkaan vieraita näissä kerrostaloissa. Mutta ne syrjäisemmät alueet ja tiilitiekin ihan rauhallisia. Terveysasemalla on mukavat terkat!

siellä on tposi pätevä neuvolantäti, raskauksiin siis, helena räinä. palvelut lähellä, ihana lehtokipsakin ihan likellä...kaikki palvelut siis ostarissa. kaupunkiin pääsee onnikalla kätevästi ja pyörätiet vie hyvin vaikka minne. erkkolansilta on vain ruuhkainen aika ajoin ja nyt kuusamontiekin, rempan takia.

Tiilitien kerrostalot ovat rauhallisia. Tiilitie 1 on omistus asuntoja, joissa asuu enimmäkseen sympaattisia vanhuksia :) ostarin vieressä 2kerrostaloa (karvarinaukio) on levottomia, asuu huumeporukkaa, tappeluporukkaa ja ryyppyporukkaa, sekä romaaneja, ne ovatkin kaupungin?vuokraasuntoja. Palvelut on myllyojalla lähellä, tk on ok, apteekki on ok ja k-kaupassa ja salesaa mahtava henkilökunta

En Myllyojalla itse ole asunut, mutta siinä lähellä Laanilassa. Semmoisessa työssä Myllyojan alueella olen ollut että ihmisten kodeisa ja rapuissa olen käynyt. Myllyojan ostoskeskus oikein kätevä, mutta ikinä en Myllyojalle muuttaisi, ellei taloudellinen tilanne olisi niin huono että olisi pakko. Asunnoissa asuu paljon "retusakkia"(alkoholisteja yms), joten ei ainakaan lapsille sopivaa aluetta. Myllyojan terveysasemalla kyllä erittäin mukavat neuvolapalvelut. Suosittelisin ennemmin muuttamaan Haapalehto-Laanila-Saarela-Kynsilehto alueelle.(Asuntojen arvo/vuokrien suuruuskin kertoo paljon siitä että edellä mainittuja alueita arvostetaan enemmän ja ovat todella rauhallisempia.) Tosin taloissa toki voi olla poikkeavuuksia, mutta ainakin kaikkien tuntemieni ihmisten kanssa on yhtenevät mielipiteet Myllyojasta asuinalueena. En siis itse suosittelisi Myllyojaa asuinalueena vaan välttelisin yhtä paljon kuin Toppila/Tuira/Pateniemi/Kaukovainio alueita

Myllyojan alue ei ole pelkkä kerrostaloalue. Erkkolan sillan kupeesta aina Kirkkokankaalle asti on yksi Oulun parhaista pientaloalueista. Mukavia lapsiperheitä, eläkeläisiä sekä myös melkoisia linnoja joen varrella. Aivan mainio alue lapsiperheelle, paikan nimi on Myllyoja. Täällä et ole rapuissa tainnut juostakaan:)

Todella mukavaa aluetta. Ne kerrostalot on vähän huonossa maineessa. Mikä sitten totuus nykyään? Muuten löytyy palvelut ja keskustaan pääsee hyvin pyörällä tai autolla.

Uusimmat

Yhteistyössä