Oulu vuokraa mamuille 140 asuntoa - suurimmaksi osaksi keskustasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oulu on hankkinut 140 vuokra-asuntoa turvapaikanhakijoille – pääosa yksin asuville täysi-ikäisille

Asunnot on hankittu oleskeluluvan saaneille turvapaikanhakijoille välivuokrauksen kautta.
Oulu12.7.2018 klo 08:53
Välivuokrauksessa kaupunki vuokraa asuntoja yksityiseltä taholta, ja jälleenvuokraa ne itse eteenpäin.

Oulun kaupunki on hankkinut noin 140 asuntoa oleskeluluvan saaneille turvapaikanhakijoille välivuokrauksen kautta.

Välivuokrauksessa kaupunki vuokraa asuntoja yksityiseltä taholta, ja jälleenvuokraa ne itse eteenpäin oleskeluluvan saaneille turvapaikanhakijoille. Välivuokraustoiminta aloitettiin Oulussa pari vuotta sitten.

Yhteensä asunnoissa asuu reilut 150 henkilöä, enemmistö yksin asuvia täysi-ikäisiä.

Vs. sosiaalijohtaja Merja Halonen kertoo, että Oulu lähti välivuokraustoimintaan, koska vuokra-asuntoja on helpompi saada turvapaikanhakijoille, kun kaupunki on prosessissa mukana.

– Oulu tarjoaa oleskeluluvan saaneille välivuokrauksen myötä myös erilaista ohjausta kotiin ja asumiseen, Halonen sanoo.

Enemmistö välivuokratuista asunnoista sijaitsee Oulun ydinkeskustassa, ja asuntoja on vuokrattu myös esimerkiksi Raksilasta, Hiirosesta ja Mäntylästä.

Halosen mukaan Oulun kaupunki on huolehtinut siitä, ettei asuntoja välivuokrata turvapaikanhakijoille sellaisilta alueilta, joissa asuu jo valmiiksi runsaasti maahanmuuttajia.

Merja Halonen sanoo, että tähän on kiinnitetty huomiota, jotta niin sanottuja keskittymiä ei syntyisi

Näitäkään menoja ei missään budjetissa kohdisteta maahanmuuttoon, vaan ne ovat ihan yleisiä kaupungin sosiaalimenoja. Kun vuoden tai kahden tai kolmen päästä joku perussuomalainen yrittää selvittää niitä osana maahanmuuton kokonaiskustannuksia sille kerrotaan, että ei voida erotella mitkä rahat menevät mamuille ja mitkä suomalaisille. Tämä on ihan tietoista toimintaa, jota tehdään monikulttuurisuusaatteen takia.

Näitäkään menoja ei missään budjetissa kohdisteta maahanmuuttoon, vaan ne ovat ihan yleisiä kaupungin sosiaalimenoja. Kun vuoden tai kahden tai kolmen päästä joku perussuomalainen yrittää selvittää niitä osana maahanmuuton kokonaiskustannuksia sille kerrotaan, että ei voida erotella mitkä rahat menevät mamuille ja mitkä suomalaisille. Tämä on ihan tietoista toimintaa, jota tehdään monikulttuurisuusaatteen takia.
https://www.paivamies.fi/uutiset/3807/

Käy sääliksi nuo asuntojen omistajat. Luulivat vuokranneensa asuntonsa Oulun kaupungille mutta ullatus ullatus, sinne muuttaakin mamu joka tuhoaa asunnon muutamassa kuukaudessa ihan paskaan kuntoon.

Kusetusta. Jos suomalainen haluaa kaupungilta vuokrakämpän Oulun keskustasta, ei varmasti saa. Aikuiset yksinäiset maahanmuuttaja MIEHET, tuskin ainuttakaan yjsinäistä naista. Vuokranantajat joutuvat todella pahaan välikäteen. Nyt kiinteistöjen arvot romahtaa ja näitä maahanmuuttajia leviää kuin kusiaisia pitkin kaupunkia. Eli koko kaupunki joutuu hälytystilaan illan pimetessä. Kaupat ja muu yritystoiminta saa nurkillensa häiriötekijöitä ja asiakkaat, maksavat sellaiset, katoavat nettiin ostoksille. Onnea Oulu valitsemallanne linjalla.

Käy sääliksi nuo asuntojen omistajat. Luulivat vuokranneensa asuntonsa Oulun kaupungille mutta ullatus ullatus, sinne muuttaakin mamu joka tuhoaa asunnon muutamassa kuukaudessa ihan paskaan kuntoon.
No ei nyt välttämättä.
Olen nähnyt karmeita asuntoja ihan kantasuomalaisten narkkien paskomana.
Olen myös käynyt vokissa työni puolesta ja joo, osa ei osaa esim. hellaa/uunia käyttää ja se voi olla turmeltu. Sen lisäksi liesituulettimen rasvasuodatin on yleensä aivan niin talmainen rasvasta, että sen liottamiseen menee x10 määrä liuotinta. Mutta toisaalta myös suomalaisten asuttamissa asunnoissa nämä suodattimet on yleensä tukossa, aika harva osaa/tajuaa pestä niitä itse. Ollaan yleensä kierroksella ohjeistettu asukkaita, mikäli nämä ovat paikalla, miten suodatinta kannattaa pitää puhtaana, kun se säästää asuntoa muilta hajuhaitoilta, kun eihän tukkoinen suodatin ime ilmaa, vaan ilma poistuu muiden poistoilmaventtiilien kautta.

No ei nyt välttämättä.
Olen nähnyt karmeita asuntoja ihan kantasuomalaisten narkkien paskomana.
Olen myös käynyt vokissa työni puolesta ja joo, osa ei osaa esim. hellaa/uunia käyttää ja se voi olla turmeltu. Sen lisäksi liesituulettimen rasvasuodatin on yleensä aivan niin talmainen rasvasta, että sen liottamiseen menee x10 määrä liuotinta. Mutta toisaalta myös suomalaisten asuttamissa asunnoissa nämä suodattimet on yleensä tukossa, aika harva osaa/tajuaa pestä niitä itse. Ollaan yleensä kierroksella ohjeistettu asukkaita, mikäli nämä ovat paikalla, miten suodatinta kannattaa pitää puhtaana, kun se säästää asuntoa muilta hajuhaitoilta, kun eihän tukkoinen suodatin ime ilmaa, vaan ilma poistuu muiden poistoilmaventtiilien kautta.

On sulla "hiukan" prioriteetit hukassa!
Kun normaalia suomalaista huolettaa kovasti se että elintasopakolaiset marssivat asuntojonojen kärkeen vaikka kantasuomalainen on ollut jonossa parhaimmillaan vuosia niin SINUA kiinnostaa vain liesarin suodattimet!! HUH HUH!!

Onko tämä välivuokraus siis sitä, että kaupunki vuokraa vaikkapa 1100€/kk maksavan asunnon keskustasta ja vuokraa sen eteenpäin maahanmuuttajalle hintaan 550€/kk. Ja tämän 550 euroakin kaupunki maksaa maahanmuuttajalle jonain asumistukena tai harkinnanvaraisena. Monimutkainen himmeli, millä pyritään peittämään se tosi asia, että kaupunki siis vuokraa asunnot ja antaa ne maahanmuuttajien käyttöön.

Ja kun työttömät tai muuten vain tuottamattomattomat maahanmuuttajat valtaavat keskustan asunnot, niin työtä tekevät kantasuomalaiset lähtevät omatoimisesti tai pakon edessä pois keskustasta. Ne muuttavat Haukiputaalle ja Kontiokoskelle. Sieltä kulkevat sitten autolla töihin keskustaan ja samaan aikaan Oulu miettii miten se saisi kitkettyä yksityisautoilua pois keskustasta.

On taas järkimiehet tekemässä päätöksiä.

Yhteistyössä