Hae Anna.fi-sivustolta

Oulussa lapsettomuushoitoihin!

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Nasu78, 09.03.2008.

1. Nasu78 Vierailija

Hei!

Missä ootte käynyt hoidoissa Oulussa? Onko onnistunut ja onko palvelu ollut hyvää? Hoitoihin pitäisi mennä nyt keväällä, mutten tiedä mikä olisi hyvä paikka? Kiitos jo etukäteen tiedoista!

2. Peppi_82 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moi

Meillä on edessä ensimmäinen ivf Oulun väestöliitossa. Takana on ns. ensikäynti ja todella hyvillä mielin odottelen tulevaa. Henkilökunta oli mukavaa ja ainakin minä tunsin siellä oloni "tärkeäksi". Yhden käynnin perusteella voin suositella.

Onnea hoitoihin!

3. oulussa Vierailija

Oulussa julkisella kävin hoidossa. Helvetilliset jonot, mutta paikan päällä palvelu aivan loistavaa (punktio, tuoresiirto ja pas, josta plussasin).

4. oys potilaana Vierailija

Meillä hoidot aluillaan myös julkisella. Ei mitään valittamista palvelusta. Ajat ainakin tähän asti on saatu melko helposti. Kuuleman mukaan ivf-jonot on pitkiä.

5. Rouva77 Vierailija

Oys:n IVF/ICSI jonot on tällä hetkellä noin 8 kuukautta. Ensin tietenkin tutkimukset valmiiksi ja sitten jonon jatkoksi. "Kevyempiin" hoitoihin pääsee toivon mukaan nopeammin. Meillä katsellaan väestöliittoon päin, ja toivottavasti asiat lähtee eteneen alkukesästä.

Tsemppiä hoitoihin!

6. Iirisrukka Vierailija

Ollaan oltu hoidoissa sekä oyssissa että väestöliitolla. Muut eivät oulussa tee hoitoja, paitsi ehkä määräävät lääkekuureja kuukautiskierron tai ovuloinnin häiriöihin.
    Sekä oyssissa että vl:llä on mukava henkilökunta ja asiantunteva toiminta. Oyssissa on joutuu hoitojen alkua odottelemaan ja puhelimella ei tahdo ketään saada kiinni. Esim. aikaa ensikäynnille odoteltiin muutama kk, sitten oli erinäisiä tutkimuksia, joiden jälkeen vasta varsinaisesti aloitellaan. Myöskään lääkäriajoissa ei ole juuri jouston varaa, eli jos maanantaina kymmeneltä ei käy niin siirtyy koko hoito luultavasti seuraavaan kiertoon, noin kärjistetysti. Väestöliitossa ei ole jonoja, ensikäynnille päästiin parin viikon sisällä ja sitten heti seuraavaan kiertoon tehtiin IVF. Väestöliiton hinnat näkyy netissä, oyssissa on joka käynti muistaakseni 22euroa (poliklinikkamaksu).

7. alv Vierailija

Me käytiin Väestöliitossa. Ihana paikka, ihana henkilökunta ja lämmin ilmapiiri. Ajan saa varattua joustavasti.

8. Nasu78 Vierailija

Kiitos vastauksistanne! Vaikka olenkin eri mieltä väestöliiton lääkäreiden ammattitaidosta. Käytiin ensitutkimuksessa eikä siellä otettu ollenkaan huomioon, että mulla on ovulaatiohäiriö. Näyttää olevan Oulussa gynekologilla tosi yleistä etteivät tiedä, että epäsäännölliset kuukautiset tarkoittaa munasolun irtoamishäiriötä. Nyt olen menossa gynekologille tutkimuksiin joka tietää tuosta ovulaatiohäiriöstä. Eli tällä hetkellä on tilanne se, että voi ollakin että saamme lääkityksen avulla lapsen emmekä tarvi hedelmöityshoitoja. Mutta jos tarvimme niin sitten väestöliittoon.

9. oys myös Vierailija

Me olemme myös Oys:in asiakkaina. Minulla ei ole ainakaan mistään valittamista - meidän kohdalle sattuneet lääkärit ja hoitajat ovat olleet aivan ihania. Totta on, että aikaa kuluu ja hitaasti edetään, mutta myös lääkärit ovat joustaneet. Toisaalta, jos on vuosia toivonut lasta, ainakin itselle riittää tämä hitaampi tapa edetä. Pysyypä samalla psyyke kasassa.

10. oma kokemus Vierailija

Omat kokemukseni Oulun väestöliitosta on, että he hylkäävät heti vähänkään vaikeammat tapaukset. Ja vielä todella tylyllä tavalla...

11. sure Vierailija

Väestöliitolla ollaan kun OYS:ssa ei voitu enää auttaa. Meidän lääkäri ja hoitaja on ihania ja kannustavia. En tiedä ovatko juuri meidän kohdalla varmoja onnistumisesta, mut välillä tuntuu et ehkä ihan niin paljon ei kannattas valaa toivoa joka kerta. Mut se on mun mielipide peruspessimistinä... OYS:ssa meille sattu todella tyly lääkäri, jo uutiset oli museratvia mut se tapa jolla se kerto ne oli kamala.

12. olle3 Vierailija

Ollaan väestöliitossa ja aina aivan mahtavaa palvelua. Ajat joustavia ja hoitajien ja lääkärien kanssa saa aina jutella mieltä painavista asioista vaikkapa puhelimitse. Ollaan tyytyväisiä.

13. mihin? Vierailija

Vanhaan ketjuun jatkaakseni tiedustelen, että mihin pitää ottaa yhteyttä, että pääsee lapsettomuustutkimuksiin? Terveyskeskukseen? Neuvolaan? Minne? En julkisella puolella asioi koskaan, joten täytyy myöntää tyhmyyteni...

14. iina Vierailija

Minä olen käynyt väestöliitolla hoidoissa ja nyt on tullut sellainen tunne, että siellä on rahat pois meininki. Kaikkia tunnutaan hoitavan saman kaavan mukaan eikä yksilöllisesti jokaisen ongelmien mukaan. Yksi ihana hoitaja siellä on!!

15. Ei enää Vierailija

Kallista Väestöliitossa on ja huonoa asiakaspalvelua hoitajalta, joka vastaa lahjasoluhoitojonosta, siksi emme mene Ouluun enää. lääkärit ihan asiallisia, tosin pitäisi tarkemmin painottaa iäkkäämpien ihmisten tod.näk. Kromosomihäiriöitä soluissa, jotka vaikuttavat Alkion kiinnittymisen, jotta ei jatka turhaa yrittämistä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri