Oulusta pois muuttaneita paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahavi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahavi

Vieras
Ollaan asuttu muutama vuosi täällä ja on kyllä hankalaa uusien ystävien saaminen. Ihan ystävällistäkin porukkaa täällä asuu mutta kaikilla tuntuu olevan jo niin täysi arki ettei aikaa/kiinnostusta ole uusille ystäville. Hauskinta on yksi kerho jossa meidän lapsi käy, no lapset juttelee keskenään mutta vanhempien kans en ole päässyt jutustelemaan paljoakaan. Osa vanhemmista on suorastaan tylyn oloisia. Kehenkään vanhemmista en ole tutustunut vaikka nähty säännöllisesti jo pitkän aikaa.
Olen asunut myös Turussa ja siellä ihmiset oli vähän samanlaisia. Harkitaan jo pois muuttoa.

Minä ihmettelen myös sitä kun oululaisia kehutaan aina niin sosiaalisiksi ja ystävällisiksi. Itse asuin 6 vuotta siellä enkä oikeasti saanut kuin yhden ainoan OULULAISEN kaverin, kaikki muut olivat muualta muuttaneita. Kävin kerhoissa ym ja yritin ottaa kontaktia, mutta ei.

Minunkin ainoa uusi ystävä on oikeestaan samassa talossa asuva ystävällinen vähän vanhempi rouva. Sillon juuri kun oltiin muutettu tänne yritin tutustua erääseen äitiin puistossa kun hänellä oli samanikäinen lapsi ja nähtiin miltei joka päivä siellä. No tämä äiti ei kunnolla vastannut edes tervehdykseen. Kerran päätin sanoa sitten suoraan että eikö sitä voi tervehtiä kun nähdään säännöllisesti johon hän vastasi: "tarviitko sä mun tervehtimistä"? Tuon jälkeen olen ollut varovainen puistoissa vaikka ei saisi tietty tuomita kaikkia yhden ihmisen takia.

Yhteistyössä