Outo lääkärikäynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaanako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaanako?

Vieras
Kävin tänään lääkärissä ultrassa ja raskausviikkoja olisi pitänyt olla 7+4. Lääkäri löysi kuitenkin vain ruskuaispussin, joka vastasi viikkoja 4 tai 5. Lääkärin mukaan raskaus on ilmeisesti alkanut odotettua myöhemmin. Olin kuitenkin tehnyt raskaustestin tasan kolme viikkoa sitten kun kuukautiset olivat neljä päivää myöhässä. Jos olisin nyt viikolla 4 tai 5, niin eihän raskaustesti olisi millään voinut olla positiivinen kolme viikkoa sitten raskausviikolla 1 tai 2.

Onkohan nyt mahdollista, että olisin saanut tässä välissä keskenmenon ja olisin uudestaan raskaana vai onkohan kyseessä tuulimuna... Raskaushormonia on normaali määrä, minkä takia lääkäri oli sitä mieltä, että raskaus olisi normaali. Itse olisin veikannut ennemmin tuulimunaa.

Kertokaa nyt mielipiteitä tai kokemuksia vastaavista tilanteista. Vajaan kahden viikon päästä vasta kontrolliultra, joten vasta sitten saan asian laidan tietää...

Mä olen plussannut kolme raskautta ennen kuin olen ollut edes raskaana neuvolan/lääkärin mukaan. :D La on siirtynyt tosi paljon eteenpäin kaikissa kolmessa raskaudessa ultran perusteella.

[QUOTE="bingo";27839276]Mulla myös siirtyi la kolme viikkoa eteenpäin eli plussasin viikolla 1 :D[/QUOTE]

Herranjestas, eihän sen pitäisi olla mahdollista. Onko multa mennyt jotain ohi, kun eihän raskaus ole silloin edes varsinaisesti alkanut... Ihan hyviä arvaamaan ne tikut ilmeisesti :D

meillä ei kans löytyny muuta ku ruskuaispusssi ekalla kertaa mutta 2 viikon päästä sielä oli kaveriki sisässä :) eli lääkäri ei osannu ultrata ekalla kertaa

kaverilla eka ultrattiin neuvolassa ja rv olis ollu 2vkoa vähemmän kuin menkoista laskettu. kuitenki tästä hämmentyneenä kävi yksityisellä jossa ultraaja totesi että raskaus on juuri niin pitkällä kuin se menkkojen mukaan pitäs ollakki. Neuvolassa epäiltiin et joskos ovis olis ollu 2vkoa myöhemmin. Näin ei kuitenkaan ollut.

mulla todettiin raskaus vkolla 6+ neuvolan sodanaikaisella ultralla. Kävin neuvolassa jossa kokeiltiin kohdun kokoa ja epäili et olis jo vkoja 11 koon perusteella. Kävin keskussairaalassa ja viikkoja edelleen 6+ ja 2vkon päästä edelleen 6+ eikä sykettä. Todettiin keskeytyneeksi km.

Viimeksi muokattu:
Itselläni samankaltainen tarina vuosi sitten kuin ap:llä. Menin viikolla 7 ultraan, mittoja ei pystytty ottamaan, jotain raskauteen viittaavaa kuitenkin kohdussa näkyi. Tästä viikko (rv8) kävin uudestaan ultrassa, syke näkyi, mutta koko vastasi viikkoja 6+3. Tästä viikko (rv9) sykekin oli kadonnut ja alkion kasvu loppunut. Valitettavasti aika usein, jos koko vastaa huomattavasti pienempää kuin pitäisi olla, raskaus päättyy keskenmenoon. Toisaalta joillakin saattaa raskaus käynnistyä hitaammin ja heillä sujuu kaikki hyvin loppuun asti.

Voi kääk! Ehkä kannattais pitää itsekin kirjaa menkoista niin vois tietää noin tarkkaan, millä viikolla mennään.. Nyt ei tosiaan mtn käryä. Menkat oli joskus ja sit niitä ei kuulunu, mut kun ei mistään oo hajua niin eipä oo muuta tietoo kun ultran mukainen arvia ja jos se heittääkin noin paljon, niin.. Mistä sitä sit tietää et vauva on tulossa ihan oikeaan aikaan ulos?!

minkä h*****in takia te työnnytte ultraan noin pienillä viikolla,jos ei oo tarkoitus sikiöstä eroon hankkiutua???En jaksa ymmärtää...
Odottakaa ihan rauhassa viikolle 10-11 asti niin ei tartte täällä marista kun ei näy sitä ja tätä!!!

Kiitos kun olette jaksaneet vastailla. Eipä tässä tosiaan auta muu kuin odotella niin tilanne selviää aikanaan. Erityiskiitos nimimerkille "siis" kivasta palautteesta. Kun ultraan työnnytään aikaisilla viikoilla, siihen on olemassa usein taustalla joku syy, jota en tässä yhteydessä maininnut. Kiitos kuitenkin.

Mäkin kävin ultrassa tk:ssa neuvolan kautta terveydellisistä syistä. Viikkoja oli silloin 7+2 ultrannut lääkäri totesi tuulimunaksi koska kohdussa oli pelkkä ruskuaispussi. Kahden viikon päästä näkyi sikiö sykkeineen ja ihan alkuperäisten viikkojen 9+2 kokoinen. Eli toivotaan että aloittajaltakin löytyy elämää.

Yhteistyössä