Outo paine mahassa

  • Viestiketjun aloittaja Jaaanis
  • Ensimmäinen viesti
Jaaanis
Ongelmanani on outo paineen tunne mahassa/virtsarakossa. Ja tästä johtuen, pitää rampata pissillä noin puolen tunnin välein. Virtsaaminen ei ole kivuliasta, mutta ei sitä paljoa tule. Kävin lääkärillä ja virtsatietulehdus on pois suljettu. Myöskään en ole raskaana, pillerit on käytössä ja raskaustesti näytti negatiivistä.

Tuntuu erityisesti kun makaan, välillä myös istuessa. Aivan kuin oisi rakko täynnä ja housut painaisivat ikävästi rakkoa (vaikka vaatteet eivät oikeasti painaisikaan).

Kellään samoja oireita? Mistä johtuu? Joku kasvain? Kystä? Tyrä? tms..
 
Sidna
Minulla on samat oireet!
Alunperin oireet olivat todella pahat, tuli verts virtsatessa ja sain antibiootin virtsatietulehdukseen. Se ei kuitenkaan auttanut ja virtsatietulehdus olikin sitten testeissä negatiivinen. Minulta löytyikin klamydia ja pahimmat oireet lähti mutta tämä paine jäi. Kontrolli käynnissä klamydia oli negatiivinen joten sekään ei tässä enää vaivaa.
Varsinkin nukkumaan mennessä tuntuu vähän sellainen vellonta rakossa ja muutenkin iltaisin tuo on pahimmillaan. Loppuu kuitenkin aina jossain vaiheessa. En todellakaan tiedä mistä on kysymys :(
 
nalle22 ei kirj
menkää herran jestas sentään kunnon gynelle...eli ei millekään terkkarilääkärille, vaan naistentautien erikoislääkärille.
ja vaatikaa ultraääni!
siitä on ainakin hyvä aloittaa noiden oireiden selvittely.
 
nalle22 (ei kirj)
valitettavasti ei opiskelijat alennuksia saa, yksityiseltä ainakaan.
tietysti voi kysyä koulusta että pääsisikö sitä kautta jotenkin gynelle.
toisaalta kyllä veikkaan että jos jollekin lääkärille pääsee koulun kautta, niin se on korkeintaan se tk-lääkäri.
ellei ole yliopisto-opiskelija, niillä on eri juttu.
mutta ultran kanssa gynekäynti maksaa ehkä pyöreesti arvioituna n.100e, riippuu paikasta ja siitä paljon gyne velottaa.
jos suunnittelee menevänsä, niin kannattaa soittaa lääkäriasemalle ja kysyä minkä verran se tulee maksamaan jos ultra on mukana. ne kyllä pystyy sen laskemaan.
mutta kallista lystiä se yksityisellä on. ellei sitten mene yksityiselle erikoistuvalle gynelle, joka ei siis vielä ihan valmis gyne,lääkäri kylläkin, mutta ei ole vielä erikoislääkärioikeuksia. niillä käyminen on halvempaa, ja kyllä nekin asiansa osaa, ainakin suurin osa.
 
tulipa vaan mieleen
mulla oli muuten samanoloinen pissatulehdus muutama vuosi sitten, kun olin raskaana 1-2. kuukausilla muuten.
oli joku toinen, vähemmän tunnettu pissatulehdusta aiheuttava tulehdus...
 
Jaaanis
Toinen lääkäri reissu, ja nyt odotellaan tuloksia klamydia, tippuri ja jostain tulehdus testeistä. Varmuuden vuoksi lääkäri määräsi jo antibiootti kuurit em. sukupuolitauteja vastaan. Onko normi käytäntö?
 
koloppa
Keväällä yksityisellä ( mehiläinen ) gynellä käynyt ja ultrattu,
maksoi 162 ,- ...kelalta siitä sai kait 8,- takaisin.
mut tuo noin 160 ,- tuntuu olevan yleisin taksa yksityisellä.
 
Sidna
Ei pitäisi määrätä antibiootteja jos ei ole varmuutta taudeista. Itsekkin sain lääkkeet klamydiaan vasta tulosten tultua ja lääkkeet tosiaan olivat ilmaiset. Itse pääsen vasta huomenna soittamaan lääkärille, toivottavasti ajan vaan saa pian.
 
Jaaanis
Testitulokset tuli ja sieltä löytyi joku hiiva tulehdus (Candida spp.). Klamydia ja tippuri molemmant negatiivisiä. Mietyttää vaan liittyikö nämä oireet ko. infektioon?
 
Sidna
Jostain luin että hiiva saattaa aiheuttaa painetta rakossa. Itse olen menossa huomenna gynelle. Voin sitten tulla ilmottamaan jos minulta löytyy jotain saman tapaista. Ajattelin vielä kuitenkin pyytää samalla lähetettä labraan joihinkin muihinkin testeihin
 
kokemusta
Hiivatulehdukseen kuuluu juuri se ikävä paine rakossa/alavatsassa ja lisäksi kutinaa. Virtsatulehdukseen kuuluu myös paine ja jatkuva pissaamisen tarve vaikka mitään ei tulisikaan. Siinä vaiheessa ku kirvely alkaa kannattaa äkkiä mennä tk:seen, ettei tulehdus leviä munuaisiin (vakavaa).
 

Yhteistyössä