outo raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sade

Vieras
Minulle sattui niin outo juttu että en tiedä itsekkään mitä sattui. En myöskään gynen jutuista ymmärtänyt mitä oli tapahtunut. Luulin olevani raskaana. Viikkoja 7. Raskaustesti virtsasta oli positiivinen 4päivää siitä kun menkat oli myöhässä. Olin juuri ostanut ovulaatiotestin ja en sitä vielä ehtinyt ottaa käyttöön kun jo iloitsimme mieheni kanssa raskudesta. Varasin ajan neuvolaan ja elimme onnensekaista aikaa. Yht, äkkiä keskiviikkona alkoi vuoto. Kovat menkkakivut ja torstaina vuosin runsaasti.Menin hädissäni yksityiselle ultraan ja gynekologi totesi kohdun olevan tyhjä. En tiedä oliko kyse keskenmenosta vai mistä? Nyt odotan verestä otetun raskaustestin tulosta. Olenko siis ollut lainkaan raskaana. Tein vielä eilen kokeilumielessä raskaustestin virtsasta ja se oli negatiivinen. Mitä on sattunut onko tämä siis jokin kuukautis kierron häiriö? Olen tosi onneton ja ihmeissäni. Kierto on aina ollut säännöllinen 26-29 päivää ja nyt yht,äkkiä 44 päivää. Onko kellään samanlaisia kokemuksia?
Nyt alkoi pelko, että minulla onkin jokin gynekologinen kasvain tms. ja voinko tulla raskaaksi. Gynekologi totesi vain, etää jos raskaushormoni verestä on koholla minun pitää mennä naistenklinikan päivystykseen?
Varasin omalle tutulle gynekologille ajan huhtikuulle ja toivon hänen hieman valaisevan tilannetta. olinko siis edes raskaana? Rinnat oli ja on vieläkin kipeät muita oireita ei oikeastaan ollut. Ihmetyttää...

Mulla oli samantapainen tilanne ja samat oireet vuosi sitten. Tammikuussa (en itse heti tajunnut) oli 3 päivän menkat, ei tullu hyytymiä ja vuoto oli vaaleahkoa. No helmikuun alussa virtsasta raskaustesti oli positiivinen. Loppukuusta tuli sit vuoto ja hyytymiä tuli reilusti. No menin varmistamaan asian verikokeellakin...Negaa näytti. Mutta, mutta...ei tuon vuodon jälkeen oltu käytetty ehkäisyä ja olinkin raskautunut uudelleen heti. Nyt on 4kk vanha tytteli tuloksena. Neuvolassa sanoivat että raskaus oli mennyt niin alussa kesken ja siksi oireita oli. Mutta, jokainenhan on yksilö, näin mulle vaan kävi ja pidettiin muuten et se oli keskenmeno.

Tapauksessasi on saattanut käydä niin, että istukka on irronnut jo niin aikoja sitten, ettei veressä näy enää istukkahormonia. Sinulle on sattunut spontaani keskenmeno jolloin kohtu on luonnollisesti tyhjentynyt.

Joku ei olisi ehkä tehnyt vielä kp 44 vielä edes raskaustestiä ja pitäisi vain kiertoa normaalia pidempänä. Harmillista, että sinä ehdit jo odottaa vauvaa tosissasi ja menetit sen.

Osanottoni.

""Joku ei olisi ehkä tehnyt vielä kp 44 vielä edes raskaustestiä ja pitäisi vain kiertoa normaalia pidempänä. Harmillista, että sinä ehdit jo odottaa vauvaa tosissasi ja menetit sen. ""

Tiedän, ettei tätä ole kirjoitettu pahalla, mutta jokin tuossa kalskahti korvaan. Jos testi näyttää plussaa niin kukapa sitä ei ottaisi tosissaan? Ja jos kierto on tähän asti ollut säännöllinen niin kyllä luultavasti yksi sun toinenkin olisi ihmetellyt mistä moinen pitkä kierto - vauvatoiveissa luultavasti tehnyt testin niinkuin alkuperäinenkin.

Kurja tilanne täytyy myöntää. Alkuperäiselle paljon haleja ja jaksamista kurjassa tilanteessa :).

Hei!
Minulle on käynyt jo muutaman kerran vastaavalla tavalla ja kyllä minulle lääkärit ovat sanoneet että kyseessä on spontaani keskenmeno!
Ei se testi väärää plussaa näytä, kyllä olet ollut raskaana.
ja onnistuttekin vielä, ihan vrmasti!
Voimia ja kärsivällisyyttä!

Yhteistyössä