Outoa kipua/tunnetta "vatsanahan alla" navan vieressä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anskaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anskaliini

Uusi jäsen
21.02.2009
13
0
1
Meikäläisellä on tosi outo ongelma jota on tosi vaikee kuvailla mut yritetään... Elikkäs mulla on navan vieressä, oikealla puolella tosi arka kohta. Ulospäin ei näy mitään ( punoitusta tms) vaan kipu tuntuu niinku se olis nahan alla. Kipu tuntuu sellasena kirvelevänä, kiristävänä, niinku ihon alla olis jonkinlainen kiinnike mikä krinnaa. Otin asian puheeks viime neuvolareissulla, johon terkkari totesi sen olevan yleinen ilmiö. Useampi Äiti on hänen mukaansa kertonut oudosta tunteesta navan seudulla, juuri ihon alla. On kuulemma harmitonta. Se miks tänne tästä kirjoittelen on, että haluaisin tietää onko täällä muita sanankaltaisia tuntemuksia omaavia?

Meikäläisellä inhottava tunne senkun vaan lisääntyy mahan kasvun myötä, joten en ihan usko sen olevan harmitonta :/

:wave:
Minä...esikosta oli tuota ja mitä pidemmälle loppua raskaus eteni, sen enempi kiristi ja rv35 navan ympäriltä katosi tunto...mutta kiristys jäi.
Samaa odottelen nyt taas, en vain muista millä viikolla se tarkalleen esikosta alkoi, nyt ei välttämättä ainakaan niin aikaisin ala, kun on tuo maha jo kerran venynyt, mutta ehkäpä se sieltä, tai sitten ei.

Mutta siskolla oli tuo kanssa ja eräällä tuttavalla, mutta oli navassa se tuntemus...eli oletettavasti siis on yleistä, kuten neuvolassa sinulle sanottiin =)

paapelo+poju+Deri 23+4

Mulla kans :wave: Ihmettelin neuvolassa mistä johtuu kun dopplerilla kuunneltaessa sattui niin paljon juuri navan oikealle puolen, mulla hieman kauemmas navasta kylkeen päin. Terkkari ei tiennyt mistä johtuu. Saman olen huomannut ultrissa. Ja viimeksi ultrassa tuntui myös samalta tuolla alhaalla häpyluun yläpuolella jossain. Nyt masun kasvaessa alkaa tuo kiristys tuntua välillä muutenkin tuossa navan vieressä. Olen ajatellut sen olevan jokin kiinnike joka venyy ja paukkuu mutta ultraaja ehdotti jos vaiva onkin suolistoperäistä. Lienee tuokin mahdollista, ei tuo suoli toimi niin nopsaan kuin ennen. On kyllä inhottavaa kun tekee niin kipeää!

Tuli muuten mieleeni...että tuossa navan kohdillahan on vatsalihakset normaalisti, jotka venyy ja erkanee toisistaan raskauden aikana...sehän se voisi ollakkin yksi syyllinen näihin "mysteerisiin" tuntemuksiin :D
Ei fakta, mutta ei välttämättä mahdotonkaan =)