Outoa "nestettä" nännistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mipasaO)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mipasaO)

Vieras
Oon aina joskus ihmetellyt pesulla käydessäni, että vasemmassa nännissä on nännin päässä ikäänkuin kuivunutta maitoa tms. Ja tänään saunassa ollessani ihmettelin samaa, puristin nänniä ja sieltä tuli outoa nestettä, aika väritöntä tai en ainakaan havainnut mitään väriä.
Ikää mulla on 33v ja imetyksestä on kuitenkin jo liki 5 vuotta...

Onko muilla kokemusta samasta? Mitä se vois olla, pitäiskö käydä jo huomenna lääkärissä..

Mun mielestä ei oo vaarallista, koska noista eritteistä voidaan tutkia rintasyöpääkin. Lääkäriohjelmassa oli. Jos neste on väritöntä niin ei ainakaan hätää.

Mulle on useampi lääjkäri sanonut että imettäneellä naisella ei värittömän nesteen tuleminen rinnoista ole mitenkään vaarallista tai tavatonta, mullakin on tullut molemmista, jos oikeen puristaa ja synnytyksestä 4-vuotta.

Voit käydä lääkärissä, mutta voi olla että rinnassa on edelleen kolostrumin tyylistä maitoa, eli maidontuotantomekanismisi ovat edelleen valmiudessa. Monilla tippoja saa puristettua vielä vuoden, kahden tai kolmenkin päästä pitkän imetyksen jälkeen. Ko. neste on kirkasta/sameeaa läpikuultavaa ja kellertävää, mutta tipasta ei välttämättä kaikkia sävyjä erota.

Ja mulla on rinnat ultrattu kerran vuodessa, koska mulla on mastopatiaa ja ilmestyy aina jotain pahkuroita ja ne on olleet tiivistynyttä rintakudosta. Olen nuori 24. En usko, että sillä värittömällä nesteellä on mitään merkitystä, mulle on monet gynekologit sanoneet että synnyttäneellä naisella ei ole ihme että sellaista tapahtuu. Ootko tutkinut rintasi joka kuukausi?

Mulla tuli kellertävää nestettä nännistä vuosi imetyksen lopettamisen jälkeen. Varasin lääkärin ja antoivatkin ajan jo samalle päivälle ja heti lähetteen mammografiaan. Onneksi mitään ei löytynyt, mutta kyllä lääkärit vakavasti ottivat nesteen tulon nännistä. Kannattaa varata lääkäriaika ja käydä varmuuden vuoksi näytillä.

Yhteistyössä