Outoja oireita, muilla ollut ikinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut"

Vieras
onko kellään teistä koskaan ollut tälläisiä outoja oireita tai kuullut jollain tutullanne olleen? olen todella ihmeissäni, viime aikoina minulla on tullut yhtäkkisiä n.1-2 min kestoisia "kohtauksia" niskan/pään seutuvilla. Kipu on yhtäkkinen, jyskyttävä, hengitys salpaantuu tuntuu vain todella kova jyskyttävä paineen tunne kallossa ja näkö hämärtyy. Kohtaus menee yhtä yllättäen ohi kuin alkaakin. Näitä on nyt ollut muutama kappale päivää kohden. Mitään en pysty tuon aikana tekemään mutta tiedostan kohtauksen.

Toinen outo oire on ajottainen "kuivan ison palan tunne" kurkussa/ rintalastan takana, ehkä ruokatorvessa? tätä kipua saattaa kestää kerralla useasta tunnista jopa muutamaan päivään. Hengitys on vaikeaa, ehkäpä jotain takaisin virtausta? Tästä oireesta en ole niin huolissani kuin tuosta yllämainitusta.

Olen raskaana ja mietinkin saattaako nämä oireet olla jotain hermojen puristuksiin jäämisistä johtuvia?

[QUOTE="Huolestunut";24358899]

Toinen outo oire on ajottainen "kuivan ison palan tunne" kurkussa/ rintalastan takana, ehkä ruokatorvessa? tätä kipua saattaa kestää kerralla useasta tunnista jopa muutamaan päivään. Hengitys on vaikeaa, ehkäpä jotain takaisin virtausta? Tästä oireesta en ole niin huolissani kuin tuosta yllämainitusta.
?[/QUOTE]

tämä on ihan tyypillinen ruokatorven refluksin oire, ei vaarallinen paitsi pidemmän päälle jatkuessaan voi pahentua.

Päänalueen oireet vaativat lääkärissä käyntiä, samoin refluxia oireilta kuulostavat oireet. Se kannattaa aina muistaa että lääkärissä käynti on takuu siitä että sinun on päästävä jatkotutkimuksiin.

Yhteistyössä