Ovatko entiset kaverisi hylänneet sinut, kun olet tullut raskaaksi/sait lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Entinen jäi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Entinen jäi

Vieras
Monellako on kaverit kaikonneet jo odotusaikana? Mulla alkoi silloin pikkuhiljaa kaikota ja viimeisimmät sitten, kun lapsi oli syntynyt... :( Ja uusia kavereita ei tunnu löytyvän...

aika moni katosi koska olin ensimmäinen kaveripiiristä joka sai lapsen..Mutta onneksi vuosien varrella olen saanut monta mukavaa äitikaveria vanhojen kavereiden lisäksi :D

No ei todellakaan! :o
Mutta mulla on itse asiassa enää pari kaveria joilla ei vielä ole lapsia... Samoihin aikoihin ollaan vähän saatu lapsia, joten siinäkin on sitä yhteistä elämistä ollut.

no eipä juuri, melkein kaikilla oli/oli tulossa lapsi. ainut mikä meidät loppupeleissä vieraannutti oli se että asuttiin kavereiden kans eri paikkakunnilla, miehen perässä kun piti lähtee muualle synnyinseuduilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Entinen jäi:
Monellako on kaverit kaikonneet jo odotusaikana? Mulla alkoi silloin pikkuhiljaa kaikota ja viimeisimmät sitten, kun lapsi oli syntynyt... :( Ja uusia kavereita ei tunnu löytyvän...

Kukana ei kaikonnut/hylännyt, kaksi muutakin vauvaa on kaveripiiriin tullut. Yhteydenpito on joihinkin vähentynyt muttei loppunut.

Kyllä niin on käynyt muutaman kohdalla :( no, oli kiva huomata, että taisinkin olla vain hyvää baariseuraa heille. Yksi jopa sanoi vihaavansa lapsia. :o no ei kaikista maailman ihmisistä tietenkään tarvitse pitää, mutta en nyt alkaisi ystävän lapsesta noin sanomaan.

Silloin kun esikoista odotin paraskaveri kaikkos mun elämästä, meillä oli niin eri elämän vaiheet, mä odotin esikoista ja kävin töissä ja se aloitti yliopisto-opiskelut ja jaksoi ihmetellä oisko kannattanut vielä elää ja olla ilman lasta...

Yks kaveri kaikkiosi synnytyksen jälkeen, ja oikeammin sen jälkeen kun oltiin kummiksi pyydetty ja siis halusi alkaa kummiksi. Sen jälkeen nähty noin 1krt/vuosi. Ja KADUTTAA että ikinä pyydettiinkään kummiksi...

Ei kun mun vanhat kaverit hävis jo silloin kun menin nuorena naimisiin.. ikisinkut otti nokkiinsa kun aloinkin olla porvarillinen ja perinteinen.. odotusaikana meillä oli sit jo paljon yhteisiä ystäviä jotka ei ole mihinkään kadonneet.. muutamia ystäviä on 'kadotettu' kun ollaan kärsitty lapsettomuusongelmasta myöhemmin..

ei ole tällaista tapahtunut. mä luulen, kun niin paljon sanotaan, että entiset kaverit jättää, että paljon se on kiinni siitä lapsen saajastakin. eli jos ei osaa puhua muusta kuin lapsesta, eikä enää jouda pitämään itse yhteyttä, niin varmaan sitten käy niin, että kaverit jättää

Itsellä ei vielä lapsia, mutta en ole itse ainkaan hylännyt kavereita jotka lapsia ovat saaneet. Eräs kaveri sanoikin että on hienoa että olemme pysyneet hyvinä ystävinä vaikka elämme ólemme eläneet eri elämä tilanteita, eri tahtiin.

Tottahan kaveruus voi hiipua kun ihmisillä on ihan eri intressit... toisella mies ja pieni vauva... toisella ei miestä ja baaristahan niitä sitten katsellaan...

Ja muistakaa että voi siitä lapsettomasta kaveristakin tuntua siltä että olette hylänneet hänet. Ystävyyteen tarvitaan aina kaksi.

Yhteistyössä