Ovatko lapsenne hyviä laulamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laulajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laulajatar

Vieras
Galluppia siis, että onko teidän lapset lahjakkaita laulajia? Tai mitä ovat saaneet laulukokeista jos sellaisia on jo ollut?
Oma tyttöni 11v on taitava laulaja ja saanut numeroita 9-10 laulukokeista. Toinen taas ei osaa laulaa niin hyvin mutta tykkää siitä ja sehän on tärkeintä :) Hän on saanut 7-8 laulukokeista. Ikää 8v.
Ja kertokaahan iät kans:)

Meillä pojat 9-16v eivät ole saaneet laulunlahjoja. Esikoinen alkoi eskarissa vasta laulamaan ja jossain vaiheessa alakoulussa tajusi, ettei ole hyvä siinä (kiitos numeroiden ja arvosteluiden) ja sen koomin en ole kuullut laulavan. Kaksi seuraavaa taas olen vain pari kertaa joulujuhlissa lavalla nähnyt laulavan, että en siis ole koskaan edes kuullut.

Tytöt 3 ja 6v sen sijaan loilottelevat päivittäin, mutta tuskin heistäkään laulajia tulee, kun ei niitä laulunlahjoja ole isältä tai äidiltäkään perittäväksi.

Esikko laulaa joo nuotilleen, ja yksi musaopiston laulukoe on ollut ja siitä 10- pamahti. Tykkää laulaa muutenkin, itse olen suht hyvä laulamaan ja sävelkorva on aika hyvä :)
8kk mumisee melodiota, mutta hänestä on vielä vähän vaikea sanoa mitä tulee.

Hih, siis laulamaan olen hyvä enkä nauramaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eivät ole kukaan hyviä laulamaan. 9-vuotias tyttö ei uskalla enää laulaa ääneen, kun ope oli laulunkokeessa sanonut, että menee nuotin vierestä. Tyttö on muuten ihan kohtalaisen musikaalinen, osaa esim. korvakuulotla soittaa pianoa ja ihan nuotilleen.

Lapset on vielä alle kouluikäisiä, joten ehkä se vielä kehittyy. Laulavat mielellään, mutta vahvasti nuotin vierestä.

Lasten isällä ei ole nuottikorvaa ollenkaan. Mä taas olen suht. hyvä laulaja. Esim. koulussa aikanaan sain kymppejä laulukokeista.

Esikoinen taitaa olla perheen ainoa, jolle on jotain musiikillisia lahjoja suotu. Laulaa ihan kauniisti. Sai laulusta 9.7, kokonaismusiikin arvosanan ollessa teoriaoppineen 9. Korjaus: ei hän laula vain kauniisti, vaan oikeasti taitava ja kaunisääninen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä