Ovatko muut parisuhteelliseet törmänneet leuhkivat sinkut -ilmiöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aviovaimotar-65
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aviovaimotar-65

Vieras
Olen ollut mieheni kanssa aviossa vuosia jo. Meillä menee ihan hyvin. Nyt täytyy kuitenkin avautua eräiden sinkkujen käytöksestä, ja nyt en puhu teineistä vaan 35+ ikäisistä.

Moni sinkku ihmettelee kuinka jaksan olla saman miehen kanssa jatkuvasti. Ja leuhkivat kun ovat päässeet jostain ravintolasta jonkun kännisen miehen matkaan. Mitähän ihmeellistä siinäkin on,kyllä jokainen nainen saa takuulla sänkyseuraa jos sitä lähtee ravintolasta hakemaan, väitän. Kokemustakin on, omilta sinkkuvuosiltani, ei se miehen patjaksi saanti niin extreme kokemus ole että sitä viitsisi jankuttaa varatuille päivästä toiseen. Ja sellainen ihmeellinen mairea ilme perään. Yök.

Moni näistä leuhkijoista on ollut itse vuosikaupalla itse naimisissa, ja lapsiakin yleensä on, eivätkä nämä ole mitään sosiaalitapauksia vaan ihan työssä käyviä ihmisiä, mainittakoon.

Sanon vielä etten ole tippaakaan heille kateelinen. Ja pliis, älkkääkä ehdottako näiden munahaukkojen käytöksen syyksikään sitä kateutta.

Vai onko kyse jostain todistelusta. Tunnen erään naisen, joka on ollut sinkku vuosia, ja hän on todella kaunis, ja varmasti hänellä on miehiäkin, mutta kertaakaan hän ei niillä leuhki.

Tähän syyllistyvät monet miehet myös.

Mikä on?

Jos parisuhteessa on mennyt huonosti, on ehkä tehnyt mieli pettää ja mahdollisesti parisuhteen lopussa seksielämäkin on ollut surkeaa, niin minusta ei ole ollenkaan mahdotonta, että pitkästä parisuhteesta sinkuksi jäänyt ihminen villiintyy. Jos esimerkiksi 10-20 vuotta on harrastanut seksiä ainoastaan yhden ja saman ihmisen kanssa ja jos kaiken lisäksi vielä ollaan oltu toisen ensimmäiset seksikumppanit, niin seksitaidot eivät välttämättä ole pitkissä parisuhteissa olevilla huippuluokkaa. Tietenkin tämä on ihan parisuhdekohtainen asia. Joissakin suhteissa ollaan haluttu yhdessä kehittyä seksitaidoissa, mutta tiedän pariskuntia, joissa avioliitto on kestänyt pienen ikuisuuden, mutta ei osata eikä edes haluta oppia sitä, miten seksi olisi vaihtelevaa, nautinnollista ja monipuolista.

Jos eroaa pitkästä parisuhteesta, niin se on varmasti tosi kova järkytys monilla elämän osa-alueilla: raha-asiat menevät huonommin, lapset eivät enää olekaan koko ajan luona, joutuu opettelemaan sellaisiakin asioita, jotka puoliso on aiemmin hoitanut jne. Sinkuksi tullessa voi käydä niin, että vapaus harrastaa seksiä kenen kanssa tahansa onkin se ainoa hyvä puoli entisen huonon seksielämän jälkeen. Miksei siis sinkku saisi siitä nauttia? Luulenpa, että kun aikansa toimii "retkipatjana", niin nämä sinun kaverisikin kyllästyvät siihen ja alkavat taas haluta normaalia parisuhdetta.

Jos ex-puoliso ei koskaan antanut kehuja eikä sanonut kauniiksi, niin voihan villissä seksielämässä olla kyse siitäkin, että kaipaa mieheltä huomioimista. Tietysti fiksu ihminen tajuaa, että baarissa kohteliaisuudet ovat yleensä sanahelinää, joiden avulla pääsee uimaan pöksyihin, mutta jos kotona seksielämä on ollut tunteetonta jyystöä, niin miksipä ei niistä kehuistakin saisi nauttia.

Ymmärrän, että asia ärsyttää sinua, mutta yritäpä katsoa asiaa myös toisen ihmisen näkökulmasta. Todellisuudessa eronnut voi kokea olonsa myös todella yksinäiseksi, jolloin satunnaisvieraat sängyssä voivat tuntua pelastukselta. Jos sinkuksi jäänyt on fiksu, hän opettelee myös elämään ihan yksin eikä väkisin etsi elämäänsä uutta kumppania, vaan opettelee seisomaan omilla jaloillaan ja kun vanha päättynyt suhde on puitu kokonaan, alkaa vasta sitten etsimään uutta kumppania. Mahdollisille lapsillekin se on reilumpaa.

että luontaisesti ihminen kai pitää omaa elämäntapaansa parhaana, eli toisen erilainen toimintatapa tuntuu aina hieman kummalliselta. Oli kyse kenestä ja mistä tahansa. Eihän sitä näe, mikä ei ole itsellä kohdalla, joten vaikea sitä on sitten niin objektiivisesti arvioidakaan. Ihminen ei ole selvännäkijä, joka voisi nähdä toisen tilanteen sen toisen näkökulmasta; jos sattuu itse olemaan Tampereella, on vaikea lähteä ajamaan yhtä matkaa toisen kanssa Rovaniemeltä Kemiin, ikäänkuin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tuulikkki:
Jos parisuhteessa on mennyt huonosti, on ehkä tehnyt mieli pettää ja mahdollisesti parisuhteen lopussa seksielämäkin on ollut surkeaa, niin minusta ei ole ollenkaan mahdotonta, että pitkästä parisuhteesta sinkuksi jäänyt ihminen villiintyy. Jos esimerkiksi 10-20 vuotta on harrastanut seksiä ainoastaan yhden ja saman ihmisen kanssa ja jos kaiken lisäksi vielä ollaan oltu toisen ensimmäiset seksikumppanit, niin seksitaidot eivät välttämättä ole pitkissä parisuhteissa olevilla huippuluokkaa. Tietenkin tämä on ihan parisuhdekohtainen asia. Joissakin suhteissa ollaan haluttu yhdessä kehittyä seksitaidoissa, mutta tiedän pariskuntia, joissa avioliitto on kestänyt pienen ikuisuuden, mutta ei osata eikä edes haluta oppia sitä, miten seksi olisi vaihtelevaa, nautinnollista ja monipuolista.

Jos eroaa pitkästä parisuhteesta, niin se on varmasti tosi kova järkytys monilla elämän osa-alueilla: raha-asiat menevät huonommin, lapset eivät enää olekaan koko ajan luona, joutuu opettelemaan sellaisiakin asioita, jotka puoliso on aiemmin hoitanut jne. Sinkuksi tullessa voi käydä niin, että vapaus harrastaa seksiä kenen kanssa tahansa onkin se ainoa hyvä puoli entisen huonon seksielämän jälkeen. Miksei siis sinkku saisi siitä nauttia? Luulenpa, että kun aikansa toimii "retkipatjana", niin nämä sinun kaverisikin kyllästyvät siihen ja alkavat taas haluta normaalia parisuhdetta.

Jos ex-puoliso ei koskaan antanut kehuja eikä sanonut kauniiksi, niin voihan villissä seksielämässä olla kyse siitäkin, että kaipaa mieheltä huomioimista. Tietysti fiksu ihminen tajuaa, että baarissa kohteliaisuudet ovat yleensä sanahelinää, joiden avulla pääsee uimaan pöksyihin, mutta jos kotona seksielämä on ollut tunteetonta jyystöä, niin miksipä ei niistä kehuistakin saisi nauttia.

Ymmärrän, että asia ärsyttää sinua, mutta yritäpä katsoa asiaa myös toisen ihmisen näkökulmasta. Todellisuudessa eronnut voi kokea olonsa myös todella yksinäiseksi, jolloin satunnaisvieraat sängyssä voivat tuntua pelastukselta. Jos sinkuksi jäänyt on fiksu, hän opettelee myös elämään ihan yksin eikä väkisin etsi elämäänsä uutta kumppania, vaan opettelee seisomaan omilla jaloillaan ja kun vanha päättynyt suhde on puitu kokonaan, alkaa vasta sitten etsimään uutta kumppania. Mahdollisille lapsillekin se on reilumpaa.

Kiitos vastauksesta. Voi olla noinkin. Mutta mikä pistää heidät halveeraamaan minun avioliittoani? En ole mennyt naimisiin ensimmäisen ripari-pusu-kaverini kanssa. Jos näillä vuosirenkailla erotaan, tarjonta sinkkumarkkinoilla ei ole kovin kummoista, eli ei tulisi mieleenkään jättää miestäni ja lapsiani ja lähteä kyttäämään kaiken karvaisia ongelmapesäkkeitä!

Tällaista en vain kehtaa sanoa suoraan näille leveilijöille.. kun olen hyvän kasvatuksen saanut.

että tuosta sanominen ei vielä ole sen hyvän kasvatuksen rikkomista ja sopimatonta rajojen ylitystä. :) Eihän ole pakko sanoa huutaen ja kiroten ensimmäisenä, vaan rauhallisen tyynesti, se tehoaakin parhaiten.

että tuosta sanominen ei vielä ole sen hyvän kasvatuksen rikkomista ja sopimatonta rajojen ylitystä. :) Eihän ole pakko sanoa huutaen ja kiroten ensimmäisenä, vaan rauhallisen tyynesti, se tehoaakin parhaiten.

Ei varmasti olekaan, mutta vähän tuota happamia ovat jne. juttua kuitenkin. Siis luonnollisesti halutaan todistella itselle, että tämä yksineläminen ja villit vapaat (no joo jos on 35 ja risat niin ei uroosta varsinaisesti maratoonille ole siis millään alueilla jos on kapakista isketty ja enemmän tai vähemmän käytetty) suhteet on ihan jesss! Ja takuulla onkin, ei nainen ihan ensihätään eroa lastensa isästä (sen puoleen kenestäkään) ilman itselle perusteltua syytä.

Että kyllä tuo on Sinkkuelämää -sarjasta tuttua puuhaa ja jos olette kovin läheisiä olleet tyttöaikoina kuten vanha kansa sanoo niin halua todistella sinulle tämän nykyisen elämän ihanuutta - ja samalla siis itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Jos näillä vuosirenkailla erotaan, tarjonta sinkkumarkkinoilla ei ole kovin kummoista, eli ei tulisi mieleenkään jättää miestäni ja lapsiani

Ai sekös se on se suurin motivaatio pysyä entisessä suhteessa? Olisitko sitten harkinnut asiaa vakavammin, jos tarjonta olisi ollut parempaa? Entinen vaihtoon ja parempaa tilalle? Minä-Minä-Minä-Minä!

Alkuperäinen kirjoittaja SInä-Sinä!:
Jos näillä vuosirenkailla erotaan, tarjonta sinkkumarkkinoilla ei ole kovin kummoista, eli ei tulisi mieleenkään jättää miestäni ja lapsiani

Ai sekös se on se suurin motivaatio pysyä entisessä suhteessa? Olisitko sitten harkinnut asiaa vakavammin, jos tarjonta olisi ollut parempaa? Entinen vaihtoon ja parempaa tilalle? Minä-Minä-Minä-Minä!

Arvelin ap:n siis tuolla kommentilla pohtivan niitä kavereiden paljon kehumia reissuja, siis niiden 'iällisinä' eronneiden kavereidensa, jotka nyt leuhkivat ja markkinoivat omaa linjaansa. Käsitin lauseen tarkoittavan sitä, että kavereiden kehu ei taida olla ihan totta eikä tarjonta ja tilanne oikeasti kehumisen arvoista. En ymmärtänyt tuota ollenkaan ap:n itseensä kohdistamaksi syyksi pysyä liitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma aina luulee tietävänsä:
Ei varmasti olekaan, mutta vähän tuota happamia ovat jne. juttua kuitenkin. Siis luonnollisesti halutaan todistella itselle, että tämä yksineläminen ja villit vapaat (no joo jos on 35 ja risat niin ei uroosta varsinaisesti maratoonille ole siis millään alueilla jos on kapakista isketty ja enemmän tai vähemmän käytetty) suhteet on ihan jesss! Ja takuulla onkin, ei nainen ihan ensihätään eroa lastensa isästä (sen puoleen kenestäkään) ilman itselle perusteltua syytä.

Että kyllä tuo on Sinkkuelämää -sarjasta tuttua puuhaa ja jos olette kovin läheisiä olleet tyttöaikoina kuten vanha kansa sanoo niin halua todistella sinulle tämän nykyisen elämän ihanuutta - ja samalla siis itselleen.

Olen aina miettinyt (lynkatkaa nyt vain..) mutta kun noita eronneita lapsia saaneita miehiä on sinkkupalstat väärällään, että miten te jotkut uskallatte ottaa yhteyttä sellaiseen? Ei kai kukaan nainen huvin vuoksi tai ihan pienestä syystä jätä lastensa isää? Mitkähän on suurimpia syitä miksi lapsiperhe eroaa, mies juo,lyö, pettää, ei puhu, käyttäytyy huonosti, ei puhu, ei pussaa, jne? Mitä?

Sekä naisissa että miehissä ikäluokka 30 vuodesta ylöspäin sinkuissa on melkoisen huonotasoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä käsitin kyllä tuon toisin:

Arvelin ap:n siis tuolla kommentilla pohtivan niitä kavereiden paljon kehumia reissuja, siis niiden 'iällisinä' eronneiden kavereidensa, jotka nyt leuhkivat ja markkinoivat omaa linjaansa. Käsitin lauseen tarkoittavan sitä, että kavereiden kehu ei taida olla ihan totta eikä tarjonta ja tilanne oikeasti kehumisen arvoista. En ymmärtänyt tuota ollenkaan ap:n itseensä kohdistamaksi syyksi pysyä liitossa.

Olen sinkku ja viettänyt joitain öitä näiden kännisten 40+ miekkosten kanssa. Ja voin sanoa että eivät ole mitään järisyttäviä kokemuksia, tai jos on niin negatiiviselta kannalta. Milloin olen siivonnut oksennukset sohvalta, milloin pissat vaatehuoneen pyykkikopastani, milloin pyydellyt anteeksi naapurin rouvalle kun hänen kukkamaahansa on kaaduttu miehen öisellä tupakkireissullaan. Ei näissä mitään kehumista ole oikeasti.Pitäähän se kavereille vähän pölistä mukavia, että orkkuja saatiin, totuus on kuitenkin hiukan muuta. Hyvä jos edes seisoo.

Minkähän takii me otetaan noit eronneita jätkii, hei? Oisko se ihan jännityksen takii niinku joku Raivo Roosna tai Lepajoe tai jotain. Tai et sitte ois ihan siit et ikäluokka alkaa olla vähän niinku käytettyy eikä oo muita mahkuja. No enivei...

"Jos näillä vuosirenkailla erotaan, tarjonta sinkkumarkkinoilla ei ole kovin kummoista, eli ei tulisi mieleenkään jättää miestäni ja lapsiani ja lähteä kyttäämään kaiken karvaisia ongelmapesäkkeitä!

Tällaista en vain kehtaa sanoa suoraan näille leveilijöille.. kun olen hyvän kasvatuksen saanut."

Ehkä olen poikkeus säännössä, mutta en ole pahemmin leveillyt miesmarkkinoistani. Ei yksinkertaisesti ole millä leveillä. Pysyttelen visusti miehistä erossa. Yksi ongelmapesäke riittää elämässäni.

Kävin eilen kuntosalilla ja katsoin stepperissä Dr. Phil ohjelmaa. Ehkä olen lopullisesti seonnut, mutta kriisissä olevien pariskuntien riitely on minulle viihdettä. Jopa terapeutti hikeentyi moneen otteeseen.

40+ ikäiset pariskunnat ovat hukassa Suomessa ja muuallakin. Pitkän avioliiton
jälkeen nuo vuodet ovat kriittisimpiä. Ei siihen auta edes tantraseksi. Näin
olen oppinut viime viikon julkkujuoruista.

Jopa Dr. Phil neuvoi elämään yksin eron jälkeen ja selvittämään sotkunsa.
Hän tavallaan sahaa oman leipäpuunsa oksaa.

Mutta niin se vain on. Jos ero tulee kannattaa jäähdytellä edes muutama vuosi.
Sitten tästä yksinelämisestä tulee niin ihana ja autuaallinen elämäntapa, että
ei sitä halua turmella ongelmapesäkkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja paljon kuullut:

Sekä naisissa että miehissä ikäluokka 30 vuodesta ylöspäin sinkuissa on melkoisen huonotasoista.

Etenkin miehissä. Aivan tasottomia ikipoikamiehiä tai jotain hygienisrajoitteisia tallukoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä käsitin kyllä tuon toisin:

Juuri näin. Ei niissä pierevissä ongelmapesäkkeissä ole paljon saalistamista... :)

Alkuperäinen kirjoittaja cecil-78:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma aina luulee tietävänsä:

Olen aina miettinyt (lynkatkaa nyt vain..) mutta kun noita eronneita lapsia saaneita miehiä on sinkkupalstat väärällään, että miten te jotkut uskallatte ottaa yhteyttä sellaiseen? Ei kai kukaan nainen huvin vuoksi tai ihan pienestä syystä jätä lastensa isää? Mitkähän on suurimpia syitä miksi lapsiperhe eroaa, mies juo,lyö, pettää, ei puhu, käyttäytyy huonosti, ei puhu, ei pussaa, jne? Mitä?

ÖÖÖ, aika moni mieskin on jättänyt vaimonsa.

Minä olen jättänyt mieheni ja kyllä siitä joku olisi saanut ihan kelpo miehen, ei se pettänyt, ei juonut, ei lyönyt. Meillä ei vaan synkannut, jotain puuttui. Mies ei koskaan uutta ottanut, enkä minäkään. Silti ero kannatti.

Mutta mikä pistää heidät halveeraamaan minun avioliittoani? En ole mennyt naimisiin ensimmäisen ripari-pusu-kaverini kanssa. Jos näillä vuosirenkailla erotaan, tarjonta sinkkumarkkinoilla ei ole kovin kummoista, eli ei tulisi mieleenkään jättää miestäni ja lapsiani ja lähteä kyttäämään kaiken karvaisia ongelmapesäkkeitä!

Ap, kertoisitko tarkemmin, mite nuo ystävät ovat sinun avioliittoasi halventaneet? Ensimmäisessä kirjoituksessasi ei ollut mielestäni mitään siihen viittavaa, että joku sinkku-ystäväsi olisi sinun avioliittoasi väheksymässä.
Oletko varma, ettei tuo halveeraaminen ole nyt ihan omien korviesi välissä.

Ehkä se sinkkuystäväsi on ihan vilpittömästi onnellinen viikonlopun valloituksestaan. So what?
Muista, että aidon ystävän tunnistaa siitä että hän on onnellinen ystävänsä puolesta, vaikka ystävä tekisi erilaisia valintoja kuin hän itse.
Et kuulostanut siltä että olisit iloinen ystäväsi puolesta, pikemminkin kateellinen ja katkera.
Hiertääkö sinua itseäsi nyt joku?

Yhteistyössä