Ovatko transnaiset mielestäsi oikeita naisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua haittaisi enemmän esim. tällainen:

"Poliisi on pidättänyt 87-vuotiaan miehen Joensuun Vesikon uimahallin seksuaalirikostutkinnassa, poliisi tiedottaa.

Miehen epäillään seuranneen joulukuun alussa kahta alle 16-vuotiasta poikaa uimahallin höyrysaunaan ja alkaneen tyydyttää itseään. Poliisi tutkii tapahtumia lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä."

84. En minä ole määritellyt kenenkään sukupuolta, se olisi mahdotonta. Sukupuoli ja muiden käsitykset itse kunkin sukupuolesta perustuvat biologiaan eikä sitä voi muuttaa kirurgisesti.

Pidätkö sinä transnaista naisena? Jos pidät, niin millä perusteella? Ap

"Poliisi on pidättänyt 87-vuotiaan miehen Joensuun Vesikon uimahallin seksuaalirikostutkinnassa, poliisi tiedottaa.

Miehen epäillään seuranneen joulukuun alussa kahta alle 16-vuotiasta poikaa uimahallin höyrysaunaan ja alkaneen tyydyttää itseään. Poliisi tutkii tapahtumia lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä."

"Pippelin hiplaajia ja tumputtajia” – Näin lukijat kertovat ahdistavista hetkistä uimahallissa

Uimahallikävijät nostavat kyselyssä esiin myös muita ahdistavia kokemuksia. Seksuaalinen häirintä ei vastausten perusteella vaikuta poikkeukselliselta.

Esimerkiksi masturboijat ovat tuttu näky osalle uimareista. Itsetyydytystä on todistettu niin saunassa, suihkussa kuin terapia-altaassa.

Olen tasaisesti törmännyt pippelin hiplaajiin ja tumputtajiin. Kerta kaikkiaan kuvottavaa, varsinkin kun lapsia on ollut matkassa. Mies, 47

Altaan vieressä istuskelee keski-iän ylittäneitä miehiä, jotka muka keskustelevat, mutta keskeyttävät puheensa ja jäävät tuijottamaan altaisiin käveleviä naisia lähietäisyydeltä. Nainen, 27

Pukuhuoneessa pönäkkä ehkä viisikymppinen mies istui pöydälle ja käänsi kamerakännykkänsä ilman vaatteita oleviin pikkulapsiin. Äijä räpelöi vaakatasossa olevaa vilkkuvaa puhelinta, mutta suojasi sitä sen verran, ettei pystynyt varmuudella sanomaan kuvasiko kaveri oikeasti vai ei. Toiminta näytti siltä, että sitä oli mietitty etukäteen ja ettei ollut ihan ensimmäinen kerta. Mies, 44, Kirkkonummi"

AI-yhteenveto:

"Kokemus "väärään kehoon syntymisestä" (sukupuolidysforia) johtuu sikiöaikaisesta kehityksestä, jossa aivojen sukupuoli-identiteetti ja kehon fyysiset sukupuolipiirteet ovat eriytyneet toisistaan. Kyseessä on synnynnäinen ominaisuus, johon vaikuttavat perimä ja hormonaaliset tekijät sikiövaiheessa, ei sairaus tai valinta.
Tieteellisen ja lääketieteellisen ymmärryksen mukaan sukupuoli-identiteetin ja fyysisen kehon kehittymiseen vaikuttavat seuraavat tekijät:"

AI-yhteenveto:

"Kokemus "väärään kehoon syntymisestä" (sukupuolidysforia) johtuu sikiöaikaisesta kehityksestä, jossa aivojen sukupuoli-identiteetti ja kehon fyysiset sukupuolipiirteet ovat eriytyneet toisistaan. Kyseessä on synnynnäinen ominaisuus, johon vaikuttavat perimä ja hormonaaliset tekijät sikiövaiheessa, ei sairaus tai valinta.
Tieteellisen ja lääketieteellisen ymmärryksen mukaan sukupuoli-identiteetin ja fyysisen kehon kehittymiseen vaikuttavat seuraavat tekijät:"

Sikiöaikainen hormonitoiminta: Aivojen ja kehon sukupuolipiirteet kehittyvät sikiöllä eri aikoihin. Jos sikiön hormonitasapainossa tai hormonien vastaanottavuudessa on vaihtelua, aivot ja keho voivat kehittyä eri suuntiin.

Täältä kannattaa myös lukea ja ehkä voi löytää vastauksia:

Setalainen...

84. En minä ole määritellyt kenenkään sukupuolta, se olisi mahdotonta. Sukupuoli ja muiden käsitykset itse kunkin sukupuolesta perustuvat biologiaan eikä sitä voi muuttaa kirurgisesti.

Pidätkö sinä transnaista naisena? Jos pidät, niin millä perusteella? Ap
Kovasti kuitenkin määrittelet oikeaa naiseutta/ mieheyttä, vaikka et sukupuolta nyt sitten määritäkkään..

Jos jotain, niin biologiaa voi muuttaa kirurgisesti. Kyllä mielestäni, jos vaihtaa silmien värin ruskeaksi, niin on ruskeasilmäinen, vaikka olisi syntynyt sinisilmäisenä.

En ole miettinyt, minä pidän transnaisia tai -miehiä. En ole millään tavalla kosketuksissa sellaisten asioiden kanssa, että tulisi olla jokin mielipide jostain ryhmästä.
Määritelmien kanssa toisaalta olen hyvin paljon tekemisissä, siksi osallistun tähän keskusteluun.

Kovasti kuitenkin määrittelet oikeaa naiseutta/ mieheyttä, vaikka et sukupuolta nyt sitten määritäkkään..

Jos jotain, niin biologiaa voi muuttaa kirurgisesti. Kyllä mielestäni, jos vaihtaa silmien värin ruskeaksi, niin on ruskeasilmäinen, vaikka olisi syntynyt sinisilmäisenä.

En ole miettinyt, minä pidän transnaisia tai -miehiä. En ole millään tavalla kosketuksissa sellaisten asioiden kanssa, että tulisi olla jokin mielipide jostain ryhmästä.
Määritelmien kanssa toisaalta olen hyvin paljon tekemisissä, siksi osallistun tähän keskusteluun.

👍

Katsoin huvikseni, olisiko vauva.fi-sivustolla tehty vastaavanlaista aloitusta. No oli näköjään ainakin kymmenen vuotta sitten, mutta oli poistettu.

Ehkä jollakin on tylsää ja tosiaan tarve viisastella ja saada huomiota.

Sulla on yksi huono kokemus, siksi koko maailman pitää muuttua?
Ok. Harmillista, että joidenkin on vaikea elää erilaisten ihmisten keskuudessa.
No nyt on tosi huonoa trollausta teillä.

Maailmaa on nyt menty muuttamaan entisestä hyvästä mallista kun miehet oli miehiä ja naiset naisia. Ei minun takia.

Eihän se nyt ole mistään kotoisin että oma mielipide ”vaikuttaa” omaan sukupuoleen ja sen perusteella voi mennä nykyisin paikkoihin jotka ennen olivat luonnollisesti kiellettyjä, koska naisilla ja miehillä tulee olla eri saunaosastot ja pukuhuoneet. Varsinkin naiset ovat olleet ennen sitä mieltä.

Ja sitä sukupuoltaan voi sitten vaihdella vaikka joka päivä riippuen siitä mikä se mielentila kulloinkin on. Se ei ole mistään kotoisin eikä se perustu mihinkään biologisiin tosiasioihin.

Yhteistyössä