oviskivut VAIN toisella puolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm..?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm..?

Vieras
Lopetettuani e-pillerit noin vuosi sitten olen tuntenut kuukausittain ovulaatiokivut aika tarkkaan. Ihmettelen vain sitä että joka kuukausi pistävä kipu tuntuu vain oikealla puolella alavatsaa. Onko tämä jotenki merkki siitä ettei toinen puoliskoni toimi ollenkaan? :D Tai siis, eikös munasolu irtoa usein sekä oikealta että vasemmalta puolelta, eikä vain oikealta? Ei samaan aikaan tietenkään vaan eri kuukausina eri lailla.. :)

Sori typerä kysymys ja kyllä tässä jo 25-vuotias ollaan, mutta ihmettelen vaan tuota toispuoleisuutta.. :) Menkat tulee joka kuukausi onneksi päivälleen samaan aikaan, eli kierto ei mennyt mitenkään sekaisin pillerien jälkeen.

Päätelmäsi on tod. näk. oikea. Itselläni vain toinen munasarja toimii ja näin ollen ovulaatio tapahtuu vain siltä puolelta ja myös ovistuntemukset tuntuu vain sillä puolella. Asia varmistui ultralla, mulla toinen munasarja hiljaista sorttia ja monirakkulainen, myös toinen on pco-tyyppinen munasarja, mutta sentään ovulaatio onnistuu. Itsellä kaksi lasta, ekan yritys kesti kolmatta vuotta ja onnistuttiin lääkityksen ja inseminaation avulla, toinen lähti helposti perinteisin kotikonstein, vain 5kk yrityksen jälkeen.

Mutta se, että vain toinen munasarja toimii, ei tietenkään välttämättä tarkoita sitä, että olisi pco-tyyppiset munasarjat. Ajattelin vain mainita asiasta, jos on tiedosta jossain vaiheessa apua. Mutta siis yhdelläkin munasarjalla pärjää :)! Eikä ole mitenkään tavatonta, että vain toinen munasarja tuottaa munasoluja.

Voi höh, jotenkin tuntuu pahalle jos on näin että vain toinen puolisko toimii.. :/ Haluan ehottomasti lapsia sitten isona, mutta tulee sellanen olo että on vaan "puolet" mahollisuuksia, vaikka eihän se niin mee :D Olen vaan ihmetellyt tätä pidemmän aikaa. Oviskivut on kumminkin niin selkeät mulla että tuolta se vähän vaikuttaa.

Mitä luulet, kannattaisiko asiasta mainita gynelle? Kun eihän asia ole mitenkään vaarallinen eikä edes ajankohtainen, hämmästyttää vaan.. :) E-pillereitäkään kun en tosiaan enää käytä. Vai voiko olla niin että pillerien lopettamisen jälkeen toisella puolella vaan kestää kauemmin "starttailla"? :D

Olen kumminkin onnekas että ei ole menkat loppuneet tai viivästyneet kokonaan, monella tuntuu olevan ongelmia sen suhteen kun pillerit lopettaa..