Ovistestien luotettavuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

myy

Jäsen
31.05.2004
406
0
16
Moi!

Onko teillä kokemusta, miten luotettavia ovis-testit on? Eli tietääkö joku esim. kuitenkin ovuloineensa, vaikka testi näytti negaa? Ja miten yleistä ylipäätään on, että ei ovuloi jonkin kierron aikana?

Mä testasin viime kuussa ja ovulaatiotesti näytti kokoajan negatiivista. Testin pitäis olla 99,8 % luotettava... Oliskohan jo syytä hakea jotain pillereitä...? Yritystä takana puoli vuotta, luomuna.

ja minä liputan taas ovistestien yhdistämisestä lämmönmittailun kans. Itse uskon että ovistesteissä on yksi vaikeus se tulkinnanvara mikä jää, että onko yhtä vahva vai vahvempi viiva, siinä on myös ero miten nopeaa se testiviiva ilmestyy sen kontrolliviivan lisäksi, eli sitä nopeampaa mitä lähempänä lh-huippu on... ja sitä kans ei voi tarpeeksi korostaa että ovistesti näyttää lh-huipun mutta ei siis takaa sitä irtoaako munasolu, sen pystyy varmistaamaan sillä että kohoaako ne lämmöt lh-huipun jälkeen... Kuulostaa monimutkaiselta mutta mitäpä sitä ei tekis kun vauvaa tarpeeksi kauan haluaa, ja ei tämä silti ole niin mutkikasta kuin kuulostaa, itse asiassa on tosi mielenkiintoista oppia tulkitsemaan kehonsa toimintoja lämpöjä seuraamalla. Ja miten mukava oli kun lämmöt pysyi ylhäällä ja ovat sitä edelleen kun menossa on jo neljäs raskauskuukausi =)

Itse olen tikuttanut peräti 11 kuukautta säännöllisesti. Joka kerta on näyttänyt ja vielä eri kierron päivinä, etten ole osannut ennakoida. Eli pidän niitä luotettavina. Jos ei lh-huippua tule niin menisin lääkäriin saamaan hormonilääkitystä. Jos ei ovuloi ei voi tulla raskaaksikaan.

ovistesti on plussaa, kun hormonipitoisuus nousee,mutta se siis voi olla plussaa, vaikkei itse munis irtoaisi!!! eli eivät kerro koko totuutta!! munis voi jäädä irtoamattakin. faktaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 20:55 maari kirjoitti:
ovistesti on plussaa, kun hormonipitoisuus nousee,mutta se siis voi olla plussaa, vaikkei itse munis irtoaisi!!! eli eivät kerro koko totuutta!! munis voi jäädä irtoamattakin. faktaa.

varmasti totta. itsellä ovistesti näyttänyt plussaa ja samana päivänä olen sitten käynyt lekurilla tarkistuttamassa asian ja todettu, ettei tuolloin mitään ovista ollut vielä lähimaillakaan..! kysyttäessä lääkäri kehotti säästämään jatkossa rahat parempaan tarpeeseen ja keskittymään oman kehon tarkkailuun kuten limoihin..

Yhteistyössä