Ovulaatio ja kovat alavatsakivut! Normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"auts"

Vieras
Minulla on 3 lasta, nuorin on 1v2kk. Kuukautiseni palautuivat 10kk synnytyksen jälkeen ja ovat olleet säännölliset joka kuukausi heti alusta asti. Mutta nyt on ollut puoli välissä kuukautiskiertoa, eli ovulaation aikoihin, aivan järkyttäviä alavatsakipuja... välillä vain toisella puolen ja välillä koko alavatsalla. Tuntuu kuin koko alavatsa ja alapää olisivat tulessa, olo on kuin kuukautiskipujen aikaan. Tällaista ovulaation aikaista kipuilua ei ole ennen ollut. Onko se normaalia? Vai onkohan jotain vialla "alakerrassa"?

Mulla on 2 lasta ja sama juttu kävi kuopuksen syntymän jälkeen. Oviskivut olivat kovat, koko alavatsa ihan hellänä. Sitä kesti pari - kolme vuotta ja meni sitten pikkuhiljaa ohi.

Mulla kävi myös ekan synnytyksen jälkeen noin, menkkakivut hävisivät ihan kokonaan ja tilalle tuli oviskivut. Kaikki ylösnousemiset ja tärinät on aivan tuskaa muutaman päivän ajan.

Ihmettelen vain kun on tosiaan jo kolme lasta, eikä aiemmin ole tullut kuukautisten palaamisen jälkeen tällaisia kovia kipuja... Kyllä mulla normaalisti aika kovat kuukautiskivut on mutta ihan uutta tämä ovulaatiokipu. Ne kivut vaan pahenee joka ovulaatio aina pahemmaksi. Mutta entäs kun näitä kipuja on nyt ollut jo 3 päivää? Ei ne aamusta iltaan kestä vaan tulee ja menee pitkin päivää? Mutta puolivälissä kiertoa ne aina tulee.

Yhteistyössä