ovulaatio n.5 pv kuukautisten jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hope2009
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hope2009

Jäsen
26.01.2009
133
0
16
Hei!
Osaisittekohan te sanoa mieltäni askarruttavaan asiaan?
Taustaa hiukan. Minulla on ollut vuosia hormonikierukka. Sen aikana minulle tuli toisinaan "kuukautiset", kuitenkin vähemmän vuotoa kuin mitä kuukautiseni olivat ennen kierukkaa.
Ovulaatio tapahtui aina aika nopeasti tämän vuodon jälkeen, noin viisi, kuusi päivää kuukautisvuodon jälkeen tuli ovulaatiolima. En tiennyt, mitä tuo lima on, sain vastauksen kierukan poiston yhteydessä gynekologilta. Olin merkannut sen kalenteriini, koska se oli todellakin erilaista kuin mitä normaali valkovuoto. Se vielä tuli ikäänkuin kuukautiskierron tapaan, väliä n. 28pv.

Niin, itse kysymykseen. Onko kohdun limakalvo riittävän paksu munasolun kiinnittyä, jos muutama päivä sitten on ollut kuukautiset? Ehtiiköhän se riittävän paksuksi tuossa ajassa?
Seurailen nyt kuukautiskiertoani, minkälainen se on nykyään kun kierukka on otettu pois. Aika näyttää, onko tuo kiertoni juuri tuollainen. Mutta mietinpä vaan ja mietin nyt ääneen teidän viisaiden seurassa ;)

Kiitokset vastauksista jo etukäteen :) :)

Ovulaatiolima voi kestää useammankin päivän, ovulaatio tapahtuu vasta viimeisenä vuotopvänä ja seuraavana pvänä useimmilla on täysin kuivaa siel alhaalla :p Oletko siis varma, että sinulla tuolloin oli ovulaatio? Ja onko sulla ovulaatiokipuja/pahoinvointia?

Kuinka monta pvää siis oli ovulaatiosta menkkojen alkamiseen eli se luteaalivaihe? Se ei yleensä koskaan ole yli 16 pvää. Jos menkat alkaa myöhemmin niin ovulaatiota ei todennäkösesti ole tapahtunu, näin itse ainaki oon ymmärtäny.

Moikka SuukkoSuulle :wave:
Joo, mulla kestää tuota sitkeää limaa noin kolme vuorokautta. Ja sitten tosiaan on se kuiva jakso siinä hetken, kun muistelen asiaa. Mulla on aika vahva olo, että se on ovulaatioajankohta. Eli tähän asti näyttää hyvältä :) Mulla ei ole ollut oikeastaan oireita ovulaatiosta, jotain nipistelyjä on jommalla kummalla puolen alavatsaaa mutta en ole seurannut niitä sen tarkemmin.

Jos koitan ynnätä tuota kiertoani, niin nyt tosiaankin toivon, ettei nuo vuotopäivät ole kuukautisvuodon ajankohta tulevaisuudessakin! Nimittäin sittenhän luteraalivaihe on ihan liian pitkä ja sinun teorian mukaan minulla ei olisi ovulaatiota. Ei auta muu kuin seurata kiertoa ja katsoa mitä tuleman pitää..
Kiitti vastauksestasi :hug:

Yhteistyössä