Ovulaatiokipu?

  • Viestiketjun aloittaja millaista se on?
  • Ensimmäinen viesti
millaista se on?
on ehkä tyhmä kysymys, mutta voisikohan joku kuvailla ovulaatiokipuja ja tuntemuksia? minä olen 7 vuotta syönyt pillereitä enkä tuntenut ovulaatiota niitä syödessäni ja nyt tuntuu ihan kuin eläisi vieraassa kehossa.
pelkään myös että luulemani ovulaatiokivut ovat munasarjakystakipuja mihin minulla on taipumus.
 
:)
Useimmat pillerit kai juuri perustuvat siihen, että estävät ovulaation tapahtumisen...

Itse luulen ovulaatiota suunnilleen tällaiseksi: turvottaa ja alavatsassa (toispuoleisesti yleensä) tuntuu kuin kiinnikkeitä muutaman tunnin sekä on tärinäarka. Jopa kävelykin tuntuu ikävästi. Ei kuitenkaan niin voimakkaasti, että siitä huolestuisin. Ilman vauvahaaveita tuskin edes kiinnittäisin näihin tuntemuksiin mitään huomiota.
 
Viola
Mulla ainakin hyvin selvä terävä vihlaisu, voi olla useitakin peräjälkeen. Saattaa tuntua pari päivää, ehkä myös mukana kevyitä menkkamaisia kipuja mutta ei aina.
 
Jaana
Itse en ole ennen mukamas koskaan tuntenut ovulaatiokipuja, mutta nyt kun vauvaa yritetään, esiintyy kouristava kipua kahtena päivänä. Ikään kuin kohtu ""kramppaisi"". Ennen olen vain tällaiset pienet nipistelyt ohittanut, enkä kiinnittänyt mitään huomiota niiden toistuvuuteen kuukausittain, mutta nyt tunnistan ovulaation tarkalleen.
 
koska oikea aika
Koska sitten on se otollinen hetki vauvan yrittämiseen tästä kipukohtauksesta? Sinä päivänä kuin kipuja on vai niitä ennen ( jota minä en ainakaan epäsäännöllisten kuukautisten aikaan tiedä) vai niiden jälkeen?
 
tipsu
Tosiaan ovulaatio kivut olen tuntenut aina, ennen vauvanyritystäkin. JOinakin kuukausina ovat voimaakkaampia toisina tuntuu vain pientä nippailua. Eli alamaha on arka, esim. jos kevyesti taputtelee se tuntuu vihlontana. Tärinäkipua, esim. juuri kävellessä sattuu ja yhdyntä tuntuu yleensä enemmän ja vähän aristaa. Kerran luultiin että minulla on umppari, mutta olikin ovis=). Ovulaation aikaan myös valkovuoto muuttuu kirkkaaksi ja on kananmunan valkuaisen tyyppistä venyvää limaa.

Otollisen aika vauvantekoon on se ovulaatio viikko. Minulla kipuja on yleensä 2-3 päivää ja lima kirkasta n. päivän pari ennen varsinaista ovulaatiota. Ainakin oletan sen taphtuman kp14, koska kiertoni on tasan 28 päivää. Eli jos pystyt ainakin suunnilleen laskemaan kiertosi ja se viikko minne ovulaatiosi suunnilleen osuu kannattaa olla touhukas seksi puolella.
 
niin
ja jos kuitenkin tuntuu vaikealta bongata se ovis niin voi ostaa niitä ovulaatio testejä ja kun testi näyttää plussaa on ovulaation aika ja aika siis harrastaa seksiä ja tiuhaan. kaikkein paras on jos koko kierron pitäisi tahdin joka toinen päivä rytmillä, niin ei pääsisi ovulaatiokaan vilahtamaan ohi ainakaan pahasti.
 

Yhteistyössä