Ovulaatiokivut jo kuudetta päivää, normalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tipitii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tipitii"

Vieras
Olen kärsinyt kovista ovulaatiokivuista joka kierrossa reilu vuoden ajan. Tämän ajan olen ollut ilman e-pillereitä koska haaveena olisi raskaus. Noin ehkä 3-6 tuntia menee niin, että on vaikeaa olla muuten kuin kaksinkerroin paikoillaan ja kaikenlainen tärinä ja vähänkin kovempaa kävely sattuu jumalattomasti alavatsalle. Tämän jälkeen on muutamapäivä pienempää jomotusta/menkkamaista kipua alavatsalla.

Mutta nyt ovulaatiokipu tuntuu jatkuvan ja jatkuvan. Nyt siis menossa jo kuudes päivä ovulaatiosta ja kivut ei vaan ota loppuakseen. Ei nyt tietenkään ihan kovinta mahdollista kipua ole mutta jomotusta ja nipistelyä useita kertoja päivässä. Kyllä tämän kivun kanssa toimeentulee, mutta ei puhettakaan, että voisin kävellä vähän nopeampaa tai saati tehdä mitään muutakaan missä tarvitsee liikkua vähänkin nopeammin. Tuskin olen raskaanakaan koska seksiä ei ole ollut kuin ihan kierron alussa muutaman kerran ja sitten vasta samana päivänä kuin ovulaatiokin oletettavasti tapahtui (kipujen ja aijemmin tikutetun hymynaaman perusteella). Endoa terkkarilääkäri epäili minulla olevan ja olen jonossa tarkempiin tutkimuksiin, joten johtuisiko vain siitä vai voiko olla jokin tulehdus kun ykskaks kipu lisääntyy noin paljon?

Nyt oli kyllä selkeästi taas noin 4 tuntia todella kovaa kipua, ei voinut muuta kuin maata kaksinkerroin ja itkeä kun alavatsalle sattui jumalattomasti. Nyt siis kipu jatkunut siitä asti (kuudes kipupäivä menossa) onneksi kuitenkin paljon lievempänä.

Mulla ollut tollasta 4v viimesimmästä raskaudesta saakka. Joka kuukaus 5pvää kestävät kivut, alkavat n 2pvää menkkojen loputtua. Kipu tuntuu eniten kohdussa ja oikeassa munasarjassa, säteilee alaselkään, nivusiin ja pakaroihin. Gynellä oon ravannut useamman kerran, ultrattu ja kohdusta löytyi 8 kpl myoomia. Kivut kuitenkin gynen mukaan johtuvat ovulaatiosta, ei myoomista. Pari kk sitten viimesimmän kerran kävin ultrassa kipujen aikana ja näki, etttä ovis tapahtunut ja vatsaontelossa nestettä, joka sen kovan kivun aiheuttaa kuulemma.
Määräs mulle 12vuoden tauon jälkeen e-pillereitä, joita söin kaks liuskaa ja kivut pysyivät poissa. Mutta aiheuttivat mulle aivan kamalia migeenikohtauksia useamman kerran viikossa, lisäks paino nousi 4kg tossa parissa kuukaudessa. Nyt sit jätin pillerit pois ja kivut palasivat.
Mä oon syönyt kipuihin kourakaupalla 800mg Buranaa ja Litalginia, mutta ei niistä ole pahemmin apua.

Yhteistyössä