Ovulaation aikana verta?

  • Viestiketjun aloittaja mammt
  • Ensimmäinen viesti
mammt
Olen laskenut itselleni ovulaation ajankohdaksi tämän viikonlopun. Nyt vessassa käydessäni huomasin että emättimestä tulee verta. Veri on ruskeampaa kuin kuukautisten aikana tuleva veri, ja sitä ei tule paljon.
Mistä tämä voi johtua? Onko kehoissani jokin pahastikin vinossa?

Voiko tällainen johtua esim. alkavan raskauden seurauksena?

Kuukautiseni ovat olleet n. viisi vuotta hyvin säännölliset, joten ainakaan epäsäännölisyys ei ole syynä.

Lisäksi minulla on menkkojen alkaessa aina hirveät kivut, nyt ei ole yhtään.

Tietoa?
 
muuta osaa sanoa...
Alkuperäinen kirjoittaja mammt:
Olen laskenut itselleni ovulaation ajankohdaksi tämän viikonlopun. Nyt vessassa käydessäni huomasin että emättimestä tulee verta. Veri on ruskeampaa kuin kuukautisten aikana tuleva veri, ja sitä ei tule paljon.
Mistä tämä voi johtua? Onko kehoissani jokin pahastikin vinossa?

Voiko tällainen johtua esim. alkavan raskauden seurauksena?

Kuukautiseni ovat olleet n. viisi vuotta hyvin säännölliset, joten ainakaan epäsäännölisyys ei ole syynä.

Lisäksi minulla on menkkojen alkaessa aina hirveät kivut, nyt ei ole yhtään.

Tietoa?
Kyllä voi ovulaation aikaan tulla pikkaisen vertakin, vessapaperiin. Ruskea vuoto voisi viitata johonkin muuhun?
Jos on ylimääräsitä vuotoa (vaikka ensi kuussa) niin tohtorille.
 
mammt
Nyt verta tulee enemmän (joudun sidettä käyttämään) ja yöllä oli tullut jonkin verran. Vuoto on edelleen ruskeaa ja muutenkin ihan erilaista kun kuukautisten aikana.. Pitäisikö huolestua? Kuitenkaan ei tule niin paljon kun kuukautisten aikana, eikä kipuja ole vieläkään ilmaantunut.
 
millaBB
AP, käytätkö hormonaalista ehkäisyä? silloin kyseessä ei voi olla ovulaatio, koska sitä ei ole horm. ehkäisyn käyttäjillä. silloin kannattaa ehkä keskustella tuosta välivuodosta lääkärille.


jos taas et käytä hormonaalisia ehkäisymuotoja (pillereitä , kierukkaa tms). niin kyseessä saattaa olla ovulaatio. Kierron keskivaiheilla erittyy hiukan verta munasolun irrotessa. mutta kyseessä pitäisi olla mikroskooppisen pieni määrä.
 
mammt
En käytä.
Verta tulee kyllä omasta mielestäni liikaa siihen katsoen, minkä olen käsittänyt ovulaation aikana tapahtuvaksi vuodoksi, enkä ole aiemmin huomannut ovulaation aikana vuotavani ollenkaan..(?)
 
vuotaa hieman
Itselläni tulee ovulaation aikana aina hieman verta, en joudu käyttämään siteitä, niin runsasta se ei ole. Joitakin veriläikkiä tai viiruja alkkareissa. Tuskin sinulla on ovulaatio vuotoa, vaikuttaa aika runsaalta.
 
mammt
Tuleeko sitten raskauden alkaessa usein tällaista? Ja kuinka nopeasti?
En tahdo vielä testiä tehdä, ennen kuin odotan seuraavia kuukautisia ja jos ne puuttuvat, harkitsen testiä.
 
mammt
Kuulostipa typerältä tuo viesti. Siis Teen testin mikäli kuukautisen nyt myöhästyvät (laskin alkamis ajankohdaksi 21. päivän)

Muuten. Nyt aamulla veri olikin taas verta. Eikä siis ruskeaa enää, ja nyt sen tulo on taas hiipunut. Vaihtelee kokoajan paljonko tulee ja millaista.
 
jäsy
ja nyt tänään yhtäkkiä jostain kumman syystä tuli verta..paljon ! Menkoista alle viikko ! Apua. (Käytän pillereitä, kuukautiset yleensä säännölliset, ''ruskeavuoto'' jatkunut n. kuukauden..) Jonkunlaisen raskaustestin tein viimeviikolla. Ei mitään. Vaikuttaako kun tein testin kuukautisten aikana ? (Kuulin että raskauden ihan alussa voi vielä tulla kuukautiset. (Maha on ollut kipeä jo yli kk..) Peloittawaa..
 

Yhteistyössä