Ovulaation ajankohta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juttani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juttani

Uusi jäsen
21.09.2009
3
0
1
Hei!

Vauvaa yritetään. Kolme lapsista saanut alkunsa heti kun alettiin yrittämään, mutta tämä neljäs ei näköjään tapahdukaan ihan heti. Nyt olen tikuttanut pari kk ovulaatiotesteillä.

Voiko olla mahdollista että ovulaatio tapahtuu 9-10 pvää kuukautisten alkamisesta, onko kellään muulla ollut näin? Tuolloin mulla on kaikki ovulaation oireet ja ovulaatiotesti näyttää plussaa, vai näyttääköhän nuo tikut edes oikein. Kierron pituus on 30 vrk. Olen kyllä ihmeissäni tuosta, kaikkiallahan sanotaan että ovulaatio tapahtuu 14-16 vrk ennen seuraavien kuukautisten alkamista, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Nytkin alkoi kuukautiset 10.9 ja ovulaation olisi muka 19.9.

En ole aikaisemmin kiinnittänyt mitään huomiota ovulaation ajankohtaan, vasta nyt kun vauvaa ei kuulukaan. Onkohan minipillerit sekoittaneet hormoonit vai mikä kumma on. Ja ikääkin kyllä alkaa olemaan mittarissa, siksipä tässä jo alan olla epätoivoinen.

Onhan tossa oviksesta menkkoihin normaalihajonta ihan 10-16 päivää, yleisimmät siinä 12-14. Jos sulla on tossa kp 9-10 ovisoireita ja testikin plussaa, voi ihan hyvin ovis olla. Testistä yms riippuen ovis on yleensä 12-48h kuluessa plussasta. Mulla jokus ovisoireet ovat alkaneet 2-3 päivää ennen ovista. Oon laskenut oviksen olleen viimeisenä oirepäiviänä.

Voisiko joku pikkasen valottaa noista ovulaatiotesteistä...
Mistä niitä saa hommattua ? Paljonko maksaa ? Mistä tietää milloin kannattaa testailla ?
Ovatko luotettavia ?

Minä tilasin niitä kotitesti.fi mutta niitä saa monestakin paikasta, esim mammaksi.fi. Minä olen tilannut ihan noita liuskatestejä, ovat halvempia. Alan testaileen heti kuukautisten loputtua koska mulla on ovulaatio noin varhain. Ja mulla nuo ovat toimineet.

Vielä jatkokysymystä, ihan mielenkiinnosta kyselen...
Missä vaiheessa ootte alkaneet käyttää noita testejä ? Heti yrityksen alusta vai vasta siinä vaiheessa kun alkaa ihmetyttämään kun ei yritys tuota tulosta ?

Yhteistyössä