Ovulaatiosta ja sen testaamisesta taasen kysymys :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee yli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menee yli

Vieras
Näitä on ollut täälä varmasti jo liikaa,mutta laitanpa vielä yhden, tuskin jää palstan viimeiseksi :)

Testasin ovulaatiota tässä kuussa ja sain sen tulemaan testiin näkyviin kp 16 ja 17 ,oikeastaan se kp 17 taisi olla juuri se päivä kun viivan vahvuuksia tutki tarkasti.

Testasinpa vielä, ihan mielenkiinnosta koska lähtee väri viivassa haalistumaan, kp 18 ja silloin testiviivan väri oli selkeästi haaaleampia. ( testit tehty kaikki samaan aikaan aamulla)

Nyt sitten tuntui ihan siltä kuin oviksen aikaa, jomottaa tuonne alavatsaan.
Testasin tänä aamuna taasen ja testiviiva oli yhtä vahva jos ei sitten himan vahvempi kuin viiva mihin verrataan.

Onko minulla nyt sitten toinen ovulaatio tässä kuussa?

Sen enempää en tiedä, koska ovis oieasti on tai onko mahdollisesti ollut kaksi ovista kierrossa, mutta oman tarinani voin tähän kertoa:

Eli mulla näytti cb:n digi hymynaamaa 25.2 (kp11) ja kuvittelin oviksen olleen silloin no cb:n digi r-testi näytti "raskaana 1-2" 20.3, jolloin menkkojen mukaan olisi ollut rv4+5 ja ovisplussan mukaan jo 5+1. Ultrassa 17.4 selvisi, että alkio vastaa viikkoja 7+4 (sydän löi ja kaikki näytti ainakin sillähetkellä hyvältä), vaikka menkkojen mukaan olisi ollut 8+5 ja ovisplussan mukaan jo 9+1. Uskon siis, että itsellä joko tuo ovistesti on näyttänyt väärää plussaa liian aikaisin tai sitten mullakin on tosiaan ollut toinen ovis myöhemmin samassa kierrossa. Luotto meni ainakin täällä noihin cb:n hymynaama testeihin...

Aina pitää muistaa, et ovista ei välttämättä tapahdu vaikka ovistesti näyttäis kuinka plussaa tai hymynaamaa.
Ovistesti vaan näyttää kohonneen LH-pitoisuuden ei sitä onko ovis tapahtunut.
Kierrossa voi olla kaks ovisplussaajos eka on jäänyt yritykseksi, kaksi ovulaatiota on harvinaista.
Ainoa kotikeino, jolla tapahtuneen oviksen voi todentaa on aamulämpöjen mittaaminen.

joo tiedän tuon, että näyttää vaan kohonneen lh-huipun vaikka ovis ei tapahtuisikaan (esim pco), mutta en tiennyt, että voi näyttää kohonneen lh-huipun vaikka ovis oikeasti tapahtuisi vasta myöhemmin samassa kierrossa

Niin siis ensimmäisen LH-huipun kohdalla ei itse ovista olekaan syystä tai toisesta tapahtunut, jos olisit tikutellut myös myöhemmin olisi uusi LH huippu tod.näk. Tullu myöhemmin.

Henkilökohtaisesti mä vastustan noita ovistestejä. Ainakin mulla vaan kuuppa hajoaa niiden kanssa ja lisäksi tosiaan se, että niiden luotettavuus on mitä on. Itselläkin yksi raskaus aikoinaan alkoi juuri siinä kierrossa, missä ovistestit eivät näyttäneet haaleintakaan viivaa. Kaikista varmin ja paras keino raskautumiseen on vaan harrastaa seksiä säännöllisesti ja usein läpi kierron.

Yhteistyössä