Ovulaatiotestien luotettavuus

  • Viestiketjun aloittaja Kuumeeton Kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Kuumeeton Kuumeilija
Onko teillä kokemusta ovulaatiotestien luotettavuudesta ja tietoa että mitä testi näyttää heti seuraavina päivinä ovulaation jälkeen?

Ongelmani on se, että minulla on erittäin epäsäännöllinen kierto ja sitä on ollut keväällä sotkemassa entisestään vielä tammikuussa sattunut keskeytynyt keskenmeno(rv 11). Minulla on ollut 1 luomumenkat koko keväänä ja tuolloin kierto oli 39pv(oli toukokuussa). Olin silloin bongaavinani oviksen limoista, mutta menkoista päätellen olikin kirkas, runsas ns kananmunalima tullutkin vasta 3 pv oviksen jälkeen(eli olinkin ovuloinut oireettomana)?

3 pv sitten, eli ma oli nykyisen kierron 19 pv menossa. Olen mittaillut lämpöäni aamuisin lähinnä suuntaa antavasti, eli en todellakaan samaan aikaan, enkä ensimmäiseksi heräämiseni jälkeen. No, ma ja ti lämpöni oli 35,2, kun tätä edeltävinä aamuina (melkein viikon ajan) se oli pysynyt tarkalleen 35,4:ssä(useana aamuna, vaikka tosiaankin tuo mittausajankohta heittelehti välillä jopa 2h). Tämän lisäksi ma tuli erittäin runsaasti kananmunankaltaista limaa, tosin ei kirkasta(ei merkkejä tulehduksesta, hiivasta tmv). Lisäksi alavatsani oli niin turvonnut etten mahtunut tiukahkoihin työhousuihini silloin. :/ Tein tuolloin clearblue ovistestin, joka mittaa 2 hormonia(digitaalinen). Sen mukaan minulla ei ollut vielä merkkiäkään oviksesta(pitäisi näyttää jo 2-4 pv aiemmin lähestyvästä oviksesta). Tiistaina valkovuoto hieman väheni, mutta oli edelleen runsasta ja sen lisäksi rintojeni nännit aristivat. Vatsani turvottelu jatkui vielä silloinkin. Ke rinnat edelleen arat, runsasta valkovuotoa, mutta lämpö nousi 35,5C. Tänään lämpö 35,6C rinnat edelleen arat, vuoto erittäin runsasta ja kirkasta, kananmunankaltaista. Nyt illalla outoa/epämiellyttävää tuntemusta vas puolella alavatsaa, ei kuitenkaan varsinaista kipua. Tein eilen illalla ja tänään päivällä ovistestit(eri merkit, joista tämän pv:nen mittaa matalampia hormonitasoja) ja kumpikin negatiivinen. Raskaustestin tein viimeksi 5 pv sitten lauantaina ja se oli negatiivinen.

En oikein ymmärrä että mitä nuo kaikki oireet olivat, jos kerran en ole ovuloinut? Onko kenellekään muulle sattunut mitään vastaavaa koskaan?
En oikein tiedä pitäisikö nyt luottaa kehon merkkeihin vai testeihin.. aiemmista oviksista en osaa sanoa mtn, koska käytin viim 6v ehkäisyä(en ainakaan muista oireilleeni tuona aikana mitenkään) ja kun lopetin sen, tulin heti raskaaksi ja siinä kierrossa ei ollut ovisoireita joita olisin silloin tunnistanut(en kyllä tarkkaillutkaan kehoani silloin)..

Kiitos jos joku jaksaa kertoa omista kokemuksistaan tai jos sattuisi muutoin tietämään näistä asioista jotakin..
 
Monitoroija
Minulla myös ongelma hedelmällisyysmonitorin kanssa. Kalenterin mukaan ovulaation olisi pitänyt olla ohi, kun yhtäkkiä alkoi korkea taso ja sillä se on nyt pysynyt yli 2 viikkoa.
Ohjeissa ei sanota tästä mitään. On menny yli 20 hedelmällisyyspuikkoa vähän niinkuin kai turhaan ja monitori käskee yhä mitata tasoja.
 

Yhteistyössä